2024

Na hlavičce této stránky vidíte zasněžená sedla horských štítů. My bychom dali kdo ví co i za zasněžená sedla místních koníků. Bohužel jen mží.

Mží mi do vlasů .... . Štaidl to zpíval, jak kdyby to byla nějaká romantická krása. Ve skutečnosti prší jen o trochu míň než nesnesitelně. Přesto jsme šli na malou procházku - a vrátili jsme se nemálo mokří.

Zítra to zkusíme na lyžích a uvidíme jak to půjde.  Kdyby to nešlo, vyměníme lyže za ploutve a příští správu čekejte z Karibiku.ehávali  Podepisovat se budu jako Delfín. Zatím je můj volací znak "slepice" (zmoklá) a zatím se to ne a ne změnit. Po návratu z vycházky jsme večeřeli a večer byl program. Ukázalo se, že je tu dost ďáblíků a hodinu a půl jsme zkoušeli, kdo z nás je lepší. Každý v něčem.

Teď je po půl jedenácté. Malí spí a velcí řvou. Tak to není úplně spravedlivé. Baví se a občas někdo zakřičí. Jinak ale jsou dos ohleduplní.  Snaží se nerušit ostatní a celkem se jim to daří. Tak jen aby nám vydrželo. Zítra jedeme určitě lyžovat. Fotky ze ždímání budou k dispozici.

Neděle

do helem nám mžilo fak dost silně. Už od rána. Teda budíček byl v suchu. Čištění zumú bylo asi v mokru ale snídaně byla v suchu. A pak už to šlo z kopce. Do autobusu jsme nastupovali v dešti. Půjčovna lyží - déšť. Kupování permanentek - hurá, neprší. Vdrželo to sedm minut. Asi. Během dopoledne jsme se opakovaně dohadovali, kolik je 0,8 mm za hodinu. To, co padalo z nebe , bylo rozhodně víc.

Asi 8 krát. počasí nestálo za nic, ale stejně jsme jezdili až do dvanácti hodin. domů jsme přijeli jak vodníci, ale stálo to za to.  Po obědě jsme odpočívali a polehávali. Pak přišla sada odpoledních her, večeře a ještě jeny hry. Chdit odpoledne by bylo snazší, ale Poseidon, nebo jak se jmenuje král dešťů, rozhodl jinak.

My jsme hrdí a postavíme se mu s tváří hrdou a vztyčenou.

A taky ... mokrou

Pondělí

Ráno pršelo víc než včera. Fuj! Tak jsme nejeli. Hodinu. Pak jsme samozřejmě vyrazili. Pršelo a hodně, když jsme lezli do autobusu, když jsme z něj vystupovali, když jsme se přezuovali do bot a ještě během celé první jízdy. Pak se to pomalu zlepšovalo a chvilkami nepršelo vůbec.  Přísahám. Fotek moc nemáme, protože kdo vytáhl telefon, tomu ho vzala voda, ale stálo to za to věřte nebo ne.

Jezdili jsme do půl jedné a  v autobusu jsme se pak shodli, že bychom to bývalí mohli protáhnout alespoň o půl hodiny. Taky když jsme se svlékali, neklapalo z nás tolik jako včera. Po obědě jsme trochu odpočívali a pak byla malá bojovka. Prostě cesta lesem. Obrázky a úkoly s tučňáky. Nebylo by na tom nic strašidelného, kdyby cestou nebyly močály, nesetmělo se a ze řetězu se neurval Hejkal.

Na večeři se dostali všichni. Počet talířů seděl.  Je tedy možné, že někomu místo dítěte vrátíme Hejkala nebo Bludičku. Pokud jde o mě , já vždy to bral. Rozdíl mezi Matějem a Hejkalem je minimální.

Úterý

Třetí den je odpočinkový. Obvykle jezdíme do bazénu. Vzhledem ke konjunkci Saturna s Měsícem, postavení hvězd celkem a dlouhodobé předpovědi počasí jsme se rozhodli zariskovat a volný den posunout až na středu. A vyplatilo se. Dnešní den na lyžích byl krásný. Bylo pošmourno, zataženo, teplota asi 3° na d nulou a odpoledne trochu poprchávalo. Co víc si přát? Letos nic. Letos je tohle splněný sen. Neprší a máme na čem jezdit. To jsou ale paradoxy, co!

Prostě dneska jsme si to užili. Mělo to le své mouchy. Když předchozí dva dny pršelo, bylo jsme na kopci. Jen co déšť ustal, hrdinové vylezli ze svých děr a hrdě se cpali na sedačky lanovek. Kde byli když lilo jak z konve? Zase máme jen držáky, hodně vydrží a moc si nestěžují..

Radost nám udělali začátečníci. zlomili své osobní rekordy a hrdě se tím chlubili: "dneska jsem to sjel(a) 9x (10x, 11x ... ) a to je můj rekord.. Prostě jezdili o sto péro. Výhledově bychom mohli podrobit lingvistickému rozboru sousloví "o sto péro" , v tuto chvíli bych se spokojil s konstatováním, že jezdili hodně. Vaší pozornosti doporučuji Fotogalerii, kterou průběžně, leč nepravidelně, doplňujeme.

Středa

Nepršelo, včera. Dneska už zase jo. A my měli volný den. Pozdě jsme vstali, pak se trochu povalovali, taky na film koukali prostě volnej den. K obědy byly ovocné knedlíky a když jsme je strávili, vyrazili jsme do Rychnova. V plánu byl Kaufland a bazén.

Do Kauflandu jsme se dostali celkem bez problémů. Prostě jsme přijeli a vstoupili. U bazénu se to naopak nepovedlo. Zdá se, že deštivé počasí přivedlo do bazénu víc lidí než obvykle a už když jsme přijeli, stála fronta čekajících až ke dveřím. Kapacita bazénu je omezená počtem skříněk a ty byly všechny plné. A společná šatna, kam si většinou ukládáme šaty byla taky plná. Takže fotky z bazénu letos nebudou.

Velcí si vyžebrali noční lyžování a podle všeho si to moc užili. Večerní déšť se transformoval do nočního sněžení, Opravdu sněží. Bohužel asi nevydrží. Když budeme mít štěstí, tak zítra začne pršet až v jednu (tvrdí Norové) a to už doklepeme i bez rukavic.

Pak vrátíme lyže do půjčovny a zvlhlíky do chaty. Tady je třeba vysvětlit rozdíl: zvlhlík je dítě namočené tak, že se skoro rozpouští, vrhlík je ten, kdo se takovému dítěti posmívá. My máme jen ty první a oni to nesou statečně, že jsou jak vodníci.

Pak se vyspíme a hajdy domů. Vlak by měl zakotvit na Hlaváku ve 14:43, pokud nepojedeme proti větru. Auto s věci bude zase na parkovišti, tak můžete počkat rovnou tam.