2014 - 2015

Mitjans i Grans

Sitges- Vilanova i la Geltrú

8 de Març

El passat 8 de març els aventurers de Mitjans i Grans vam emprendre una gran excursió que ens va portar per la preciosa costa entre Sitges i Vilanova i la Geltrú.

Tot va començar a l’estació de Passeig de Gràcia, on tots estàvem emocionats per agafar el tren que ens portaria fins a Sitges. Un cop allà vam parar a agafar forces amb un bon esmorzar abans de començar la gran aventura.

Després d’haver esmorzar en un gran parc vam carregar-nos la motxilla i vam posar rumb cap a Vilanova. El primer tram el vam fer pel meravellós passeig marítim de Sitges.

Però ben aviat aquesta ruta ens va portar a un caminet rocós i amb molta vegetació, el camí de ronda, que ressegueix tota la costa. Aquesta ruta està marcada amb els senyals del GR. Així que vam decidir dividir-nos en quatre grups per tal de trobar durant tot el recorregut el major nombre de marques del GR. Vam descobrir que estem fets uns grans excursionistes, ja que no se’ns va escapar ni una! Ens va fer molt bon dia, i les vistes des del camí van ser extraordinàries.

Un cop a Vilanova vam recuperar forces i, després de dinar, vam jugar una estona en un parc. Ja a la tarda, vam anar cap a la platja de Vilanova i vam jugar amb la sorra, vam fer castells i túnels i fins i tot vam poder mullar els peus a l’aigua! Ho vam passar tant bé a la platja que no trobàvem el moment de marxar! Però ja cansats després de la gran excursió vam agafar el tren a Vilanova per tornar cap a casa després de l’esplèndid dia que havíem passat!

Castell de Burriac

25 d’octubre

MITJANS I GRANS

El passat 25 d’Octubre, 16 valents de Mitjans i Grans van estrenar el nou curs de Món Jove pujant fins al castell de Burriac!

Tot comença a Barcelona, a l’estació de Plaça Catalunya, per poder agafar el tren que ens portarà fins a Cabrera de Mar. El viatge en tren no es va fer gaire llarg, però ara començava la prova de veritat, s’havia d’iniciar el camí fins al castell, que ja es veia tot petitó des de l’estació a dalt d’una muntanya!

Tot travessant el poble i part de carretera, vam parar a un petit parc per poder recuperar forces gràcies als esmorzars que els pares ens havien preparat. Seguint el rumb, per fi vam trobar el punt d’inici de la muntanya, una petita font on, sense saber-ho encara, seria imprescindible al final de la travessia.

Finalment, pujant per camí, parts de bosc i unes grans roques del final, vam arribar al castell des del qual es tenien unes magnífiques vistes! A més, tot i que estava en runes, encara s’hi conservava una petita torre amb una fosa. Per allà vam jugar, dinar i fer amics d’un gos que a la baixada seria un company més.

Quan ja tots estàvem cansats i amb poca aigua a la cantimplora, ens vam disposar a tornar cap a l’estació, parant a la font que ens va permetre refrescar-nos i restablir municions. Gràcies a això vam tenir més energia i vam arribar a casa abans de l’espera’t!

Parc Francesc Macià (Malgrat de Mar)

18 d’octubre

PETITS

Tot just era la primera activitat del curs i ja teníem 30 Petits disposats a viure aventures amb Món Jove! Vam carregar-nos la motxilla a l’esquena i vam posar rumb a Malgrat de Mar.

Després de viatjar amb un tren que passava pel costat de la platja, per fi vam arribar, que ja teníem ganes d’estirar les cames. Vam passejar una estona per aquell poble tan bonic fins a arribar al Parc de Francesc Macià. Però alerta! Els monitors havien sentit una història misteriosa sobre aquell parc.

Deien que en realitat era el jardí d’un nen que havia perdut uns tresors mooolt petits a dins, uns tresors que les persones no podien trobar perquè som massa grans. Així que vam decidir prendre’ns una poció per encongir-nos. Quan vam entrar el parc tot era ENORME! Hi havia un croissant gegant, un llapis i una maquineta gegants i moltes tirolines i gronxadors molt originals.

Després de jugar una bona estona vam dinar tranquil·lament asseguts a la gespa. Però no ens podíem relaxar encara! Calia trobar els TRESORS per poder tornar-nos a fer grans. Així que vam anar a investigar cap una altra banda del parc, que és molt gran, a veure si els trobàvem. Per sort, els Petits, que són molt desperts, van veure una cosa al terra que brillava. Era una pila de monedes daurades de xocolata! Molt bé Petits, primera activitat del curs i missió acomplerta!

Després vam refer el camí cap a l’estació de tren (i cap a alguna font d’aigua, que feia bastanta calor) i vam dir adéu a les nostres aventures per Malgrat de Mar.

Convivències

7-8 de febrer

Can Orriols (Castellar de n’Hug)

PETITS

El passat cap de setmana, les fades de les estacions de l’any, primavera, estiu, tardor i hivern ens van venir a visitar i ens van explicar que a la pobre fada del hivern li havia desaparegut la seva vareta màgica, i si no la trobava, el hivern no s’acabaria mai.

A la tarda, gràcies a unes pistes que ens havien donat les fades, vam poder descobrir que la fada de la primavera era qui havia amagat la vareta! Perquè així ella podria dormir i no hauria de treballar quan li toqués la seva estació.

Finalment, a la nit, vam aconseguir trobar la vareta, que estava amagada al pis més alt de la casa. I l’endemà al matí, en agraïment a la nostra ajuda, la fada del hivern ens va regalar un joc molt divertit!

MITJANS

El grup de mitjans de Món Jove estava ansiós per posar rumb al nou viatge cap a la Molina, on alguns d’ells van jugar amb boles de neu, crear el seu propi de neu, i fins i tot llançar-se amb trineus i pales!

En arribar a la casa de colònies, mitjans va descobrir que en Sherlock Holmes, el detectiu més famós de Londres, ens demanava ajuda: algú li havia robat la seva pipa i ell no recordava res! QUÈ PODIA FER MITJANS? Utilitzar la seva capacitat de deducció per poder ajudar a en Sherlock a recuperar les seves memòries i trobar la seva pipa!

Van haver-hi moltes coses per fer, com per exemple resoldre un assassinat, memoritzar-se identitats falses per recuperar les memòries d’en Sherlock i saber de quina manera podien trobar la pipa!

Mitjans, com era d’esperar, encara que fes molt fred i estiguessin cansats, van poder ajudar a en Sherlock a tornar-li les seves memòries i juntament amb aquestes, la seva habilitat de deducció i la seva pipa!

Quin orgull que abans de tornar cap a Barcelona ens haguéssim trobat una carta d’en Sherlock donant les gràcies a mitjans!

Quin serà el pròxim misteri a resoldre…? CONTINUARÀ

Grans

Era d’hora, molt d’hora, massa d’hora quan els grans es van retrobar a Plaça Trilla per anar directes a la Molina. Una vegada arribats, després de una parada tècnica per esmorzar, van passar tot el matí jugant a la neu.

Una vegada arribats a la casa, van descobrir la gran tragèdia, la estranya mort de la Celine no va deixar ningú indiferent. Després de interrogar a tots els sospitosos encara no sabíem què havia passat.

Tots semblaven molt sospitosos (com sempre, el majordom el que més). Van anar a dormir a l’espera dels informes forenses. L’endemà desprès de fer algunes proves van aconseguir els informes i van descobrir que tot va ser un tràgic accident.

Amb un regust agredolç, dolç per haver descobert què havia passat i trist per la tragèdia, van tornar cap a Barcelona.

Quina serà la propera aventura que passaran?

20-21 de desembre

La farga del Montseny

Petits

De bon matí ja érem tots a Pl. Trilla amb les nostres enormes motxilles plenes fins dalt de jerseis. Ens dirigíem a la Farga del Montseny amb unes ganes de passar-nos-ho bé que no hi cabíem de contents (i també de no marejar-nos a l’autocar).

Un cop allà vam poder comprovar que la casa estava envoltada de natura: aus de tota mena a una gàbia gegant, prats plens de fulles caigudes i arbres de totes les mides. Veient això als Petits ens van agafar ganes de convertir-nos en EXPLORADORS! Però per ser exploradors ens calia aprendre moltes coses sobre els boscos i els animals. Ben aviat ens vam trobar el nostra primer repte com a petits investigadors dels boscos: alguns nens es van topar amb unes receptes molt antigues que t’ensenyaven a fer unes pocions màgiques.

N’hi havia per BALLAR MOLT BÉ, PER SER MOLT VALENT, PER MARCAR MOLTS GOLS i PER DORMIR SUPER-BÉ! Per sort totes les receptes es podien fer amb ingredients que podíem trobar per allà; com fulles grans, aglans, peres, pomes, escorça… Després de fer els rituals tots junts vam aconseguir crear les pocions i just abans de dormir ens les vam prendre per llevar-nos amb els nostres nous poders! Però fer les pocions no va ser pas l’únic repte que vam tenir com a exploradors: abans vam haver de demostrar que reconeixíem els sorolls d’alguns animals i vam haver de ser molt valents per trobar-los pels voltants de la casa quan ja era fosc.

L’endemà al matí, ja plens de poció, vam aprendre que al bosc hi viuen molts pobles diferents; com els follets, els caçadors o els llenyataires, i que són bastant entremaliats tots ells.

Les Convis ja s’acostaven al seu final, i després d’un cap de setmana ple d’aventures tocava recollir els nostres CARNETS D’EXPLORADORS (i ben merescuts!). Un cop més hem demostrat que de “petits” només tenim el nom.

AU! AU! AUUU!

Mitjans

Aquest passat cap de setmana del 20-21 de desembre i, després que les convis passades s’aplacessin a causa del mal temps, el grup de mitjans de Mòn jove va descobrir que a la Farga del Montseny els elements del bosc necessitaven ajuda!

Una boira espessa enverinava els arbres i nomes els bons records i l’energia positiva dels mitjans podia donar el poder necesari als follets i fades de l’aigua, la terra, el vent i el foc.

Després de treballar força i descobrir més sobre aquets éssers, vam aconseguir salvar el bosc i vam demostrar, un cop mes, que amb lupa o sense, junts sóm més grans!

Grans

El passat 20 de desembre, enmig d’un fred que penetrava els ossos, un grup de curiosos van pujar a un autocar que els portaria a descobrir món. Concretament a descobrir el món dels rècords Guinness. Una vegada arribats a la casa de colònies, que ens serviria com a base d’operacions, es van posar còmodes per assolir el repte del cap de setmana.

Van decidir intentar superar  diferents rècords, però al veure’s incapaços de superar-los van decidir crear el seu propi rècord!

Per desconnectar de tants rècords i tanta feina, van decidir compartir una nit de pors i aventures amb els mitjans. La por de caure al riu i l’aventura de trobar les banderes dels altres equips.

El diumenge 21 es van posar mans a la feina i, per equips, van superar-se a si mateixos i als companys. Potser no hi havia cap jutge oficial per confirmar el rècord, però el que realment és important és que van descobrir que, si volen, poden.

La Marató de TV3

El passat diumenge 14 de desembre es va celebrar la 23ena edició de La Marató, enguany dedicada a les malalties del cor. Com cada any, vam poder gaudir d’un magnífic circuit, un bon mercat de segona mà, una xocolatada per llepar-se els dits, un bingo ple de premis i no ens oblidem de la gran panera!

Com a extres, aquest any també vam poder gaudir de la participació dels joves a través no només d’un magnífic ball sinó també amb tot de decoratius nadalencs, un laboratori, una tòmbola i un túnel la mar de tenebrós!

Amb motiu de la temàtica d’aquest any, també vam poder anar omplint poc a poc, un mural gegant amb forma de cor, altres petits decoratius fets amb patchwork i un taller per pintar-nos la cara ben guapos!

Com sempre, agraïr la inestimable col·laboració dels timbalers de Vedruna-Gràcia, CaixaFòrum, SorliDiscau, Caves Mestres, Cavall Fort, Tatano, Súper3, Sàpiens, Descobrir Catalunya, Cuines, museu de la xocolata, AleHop, Teatreneu, TNC, Pepe Jeans, cine Verdi, Nutrexpa, Catalunya en miniatura, TresC i a tots els que vau participar i vau aconseguir que, al final del matí haguessim recollit 1.550,86€!

Us esperem l’any vinent

FESTA DE LA PRIMAVERA’15

Un any més Món Jove també ha participat a la Festa de la Primavera de l’escola. Enguany, la celebració estava ambientada en les cultures de tot el món amb tot tipus de tallers: estampació de samarretes, clauers i imans amb banderes, instruments musicals i molt més!

Concretament, Món Jove ens vam encarregar del taller de màscares africanes i venecianes. Cal dir que va ser tot un èxit i que van sortir unes màscares d’allò més originals!

Per amenitzar la festa, no podien faltar les actuacions d’alguns dels alumnes de l’escola i dels geganters! I per si encara no en teniu prou… aquest any contàvem amb una nova parada de menjar bonísssimaaa!!

Gràcies a tots per participar-hi, us esperem l’any que ve!

COLÒNIES 2015

Motxilles, gorres, foulards, crema solar… el dia 4 de juliol tot estava a punt per començar unes grans colònies. Així doncs, els nens i nenes de Món Jove vam arribar a Can Vilalta, on a part de la calor i les abelles ens estava esperant alguna sorpresa més…

Després d’instal·lar-nos ens vam dividir en quatre grups : Minions, Fènix, Divergència i Unicorns i Mangarrumpas. Vam investigar els voltants de la casa i vam realitzar diferents jocs però tot va quedar parat per l’arribada de tres persones d’allò més estranyes.

L’Elbulós, de barba llarga i mirada seriosa, membre del Consell de Mags, la Seffy, periodista de la televisió maga obsessionada amb els selfies, i el Bultu, membre del Consell de Mags aficionat a fer sorollets peculiars…

Tots ells ens van informar que la zona on ens trobàvem havia estat seleccionada per a realitzar-se el GRAN TORNEIG DE MÀGIA 2015. Aquest, havia de ser retransmès per la televisió maga i, per tant, o ens fèiem passar per mags o marxàvem per no molestar (els humans no tenen permès saber de l’existència dels mags!).

Màscares, perruques, barrets, varetes, fanalets… que complicada és la moda magil! Tot i així vam superar la prova ja que ens van deixar fer de públic. Del gran calze màgic van sortir els noms dels tres participants per al torneig d’aquest any: els bessons Toni i Gin Potadecabra i… la Paula Daniel! Com? La nostra monitora?

Els mags es van enfadar d’allò més amb nosaltres per haver volgut participar en el torneig, però nosaltres no havíem ficat pas el nom de la Paula dins del calze… només en Toni ens creu i ens diu que en una zona propera trobaríem un llibre on potser hi hauria informació interessant per al torneig.

Dit i fet, els petits Minions van anar a buscar el llibre i van tornar amb aquest acompanyat d’un estrany anell… En el llibre es deia que tres anells reunits desencadenarien un gran poder, potser si els reuníem aconseguiríem donar poders a la Paula i evitar que li passés qualsevol cosa en el torneig com ser convertida en una granota!

Els mitjans Fènix i els dos grups de grans, Divergència i Unicorns i Mangarrumpes (els quals van haver de fer bibac) , van anar a buscar els altres dos anells.

Un cop reunits, però, vam pensar que el Toni potser ens havia estat manipulant i que potser volia els anells per a ell… així que no li vam voler donar tan fàcilment. Enmig de la discussió, però, va aparèixer la presumida de la Seffy que se’ls va provar tot quedant posseïda!

El cas és que els anells reunits desencadenaven tot el poder màgic del mal, motiu pel qual havien estat dividits! En Toni ens havia utilitzat, no només havia ficat el nom de la Paula dins del calze sinó que també ens havia fet anar a buscar els anells per a ell, que volia convertir-se en el mag més poderós del món!

L’Elbulós va adormir a la pobre Seffy, però l’encanteri només duraria tres dies, així que ens vam haver d’aliar amb la bessona Gin per guanyar el torneig i que pogués demanar com a desig (premi del torneig) dividir de nou els anells.

Després de dos dies de dures gimkanes i entrenaments tots plegats (que van incloure un torneig de Quiditch!) va arribar el moment esperat. La Paula, vestida i preparada per a la ocasió, amb els nostres crits d’ànims va ajudar a la Gin que, només començar el torneig va ser ferida pel seu germà.

Els tres participants van sortir corrents, la prova del torneig consistia en una cursa a través de tres obstacles, el primer que arribés a la zona d’inici guanyaria. Al cap d’uns minuts van aparèixer de nou, aquesta vegada les nostres dues noies carregant en Toni que es veu que havia quedat ferit durant la cursa. La Gin va guanyar i va demanar dividir els anells tot salvant a la Seffy.

En Toni, per la seva banda, agraït de que l’haguéssim salvat va demanar-nos perdó tot considerant que era millor tenir amics com nosaltres (tot i ser humanoides!) que no pas tot el poder del món.

L’Elbulós, per tal d’evitar que una cosa així pogués passar de nou, ens va donar un dels anells perquè el guardéssim, i ens vam acomiadar dels nostres nous amics tot fent-nos un selfie tots plegats! Sembla ser que Món Jove se n’havia sortit de nou, i quina millor manera de cel·lebrar-ho que fent una discoteca? A ballar!

Jocs de nit, pistes a seguir, jocs d’aigua a la piscina, polseres de fils, nits sota les estrelles, contes i mites… tot s’acabava, i és que el dia 12 de juliol els pares ens esperaven de nou a la Plaça Trilla. Vam arribar cansats però d’allò més contents, realment han estat unes colònies màgiques i especials!

FINS LA PROPERA AVENTURA!!

GRUP DE JOVES

FURIGUTIS

Res més començar setembre, fa ja més d’una setmana, el nostre grup de joves Furigutis va emprendre rumb cap a Roses per la Ruta GR-92, la qual recorre tota la Costa Brava, amb l’objectiu d’arribar-hi en qüestió de 3 dies.

El camí es va iniciar a Colera, fent nit abans, això sí, al Càmping Port de la Selva i a la Parròquia de Cadaqués! Malgrat pensar que seria dur al principi, les previsions de pluja que hi havia i les innumerables abelles que ens atacaven, res no ens van poder aturar!! Vam poder observar múltiples paisatges, cadascun més bonic que l’anterior!

Un cop instal·lats a Roses, al Càmping Empordanès, una estranya interferència ens va interferir a la música, en aquesta mateixa deia que hi havia 3 misteris a Roses que havíem de resoldre, hauran estat els il·luminat?

L’endemà següent, vam descobrir a través de la carta d’un nàufrag l’existència d’una sirena que va causar el caos pels voltants; al dia següent ens trobàvem al futur, en el qual estaven en guerra anti-tec i pro-tec i, finalment, l’últim dia vam saber de l’existència d’un forat negre a la vora (serem nosaltres mateixos?)