2003 - 2004

Excursions

Castell de burriac (22 de novembre)

La primera excursió de dissabte de Món Jove comptava amb 24 nens i nenes. Una vegada a Cabrera de Mar, el punt de partida, ens vam dividir en quatre grups (escamot sobrassada, patrulla mandarina, quadrilla llonganissa i tropa castanya). Cada grup havia d’arribar al castell en el mínim de temps. Els més ràpids van ser la tropa castanya, mentre que la patrulla mandarina va tenir alguns problemes d’orientació. Des d’allà dalt es veia tot el Maresme als nostres peus. A la baixada encara vam tenir temps de jugar en un camp davant l’ajuntament del poble. I vam tornar com havíem marxat: en un autocar gairebé de luxe

Montserrat (31 de gener)

La recerca de les espelmes perdudes

Les cinc espelmes de l’aniversari de Món Jove van desaparèixer misteriosament. Però una pista ens portava directament a Montserrat. Trenta nens i nenes vam anar cap a allà el passat 31 de gener. La pujada amb el telefèric va ser d’allò més emocionant. Allà vam saber que les espelmes les havien pres perquè tenien alguna cosa “especial” i vam començar a caminar cap a l’ermita de Santa Magdalena. El camí era molt llarg, i a més se’ns va passar un trencall que ens va fer endarrerir encara més. Tot plegat per arribar a l’única ermita de la muntanya… que només en queden quatre pedres!!!! Vam trobar les espelmes, això sí. Però com que la flaire que desprenien havien de servir per atraure el Prox (el mític ocell montserratí), les vam deixar allà per tal de repoblar Montserrat de nou de Prox. Així que, vam tornar a caminar (encara més), per tornar a agafar el telefèric, el tren, i cap a casa!

Dolmen de la pedra gentil

El dolmen de la Pedra Gentil es troba prop de Vallgorguina, en ple parc del Montnegre-Corredor. Allà ens vam dirigir per veure una construcció molt antiga que encara està dempeus, un indret o segons les llegendes es reunien les bruixes de la contrada. L’excursió no va ser molt cansada, així que teníem prou forces per jugar a bruixots al seu voltant. El dolmen estava en perfecte estat, si no fos per les pintades d’alguns brètols que no tenen altra cosa a fer que destrossar la natura.

Colònies d’estiu a Els Arcs

(Els Arcs – 3 a 11 de juliol)

Les 5s colònies de Món jove van tenir llocs a “Els Arcs” prop de Santa Pau. Qui ens havia de dir que sota els nostres peus hi havia les restes d’un temple dels Déus grecs… La Carmina , una arqueòloga molt especial ens ho va ensenyar tot, fins que va aparèixer Hermes, el missatger de Zeus i ens digué que no toquéssim res.

Nosaltres li vam fer cas, però la Carmina no tant. Va desenterrar una capsa que resultà ser la que contenia la poma de la discòrdia, fet que va despertar Eris. I la feina que vam tenir en fer-la dormir de nou…

Finalment tot va acabar molt bé, i fins i tot els déus van convidar la Carmina a passar uns dies a l’Olimp amb ella!

Campaments d’ESO a Els Arcs

(Els Arcs – 3 a 11 de juliol)

Érem 11 nois i noies de primer i segon d’ESO al costat de la casa de colònies Els Arcs, on estaven els nens i nenes de Primària. Teníem tres tendes muntades, apart de la dels monitors i en vam distribuir en elles per tal de passar-hi les nits.

Vam tenir la mala sort que un dels dos monitors que anava amb nosaltres es va posar malalt i vam haver de reestructurar una mica les activitats. Un dels monitors de colònies va substituir-lo durant aquells dies.

Tot i això, res no ens va impedir que anéssim a Banyoles i naveguéssim pel seu estant amb unes barques. I també vam anar a fer una passejada en cavall pels voltants de Santa Pau. Així que podem dir que en general ens ho vam passar força bé.