Aquest projecte té com a objectiu posar en pràctica els coneixements estudiats durant el trimestre i alhora que els alumnes es posin a la pell d’un treballador d’una fàbrica.
En primer lloc, els alumnes han de fer els plànols i la il·lustració utilitzant Tinkercad, una eina online i gratuïta que permet crear models tridimensionals basats en la geometria sòlida constructiva. Després, en grups de tres, han de traslladar-ho a un cartó. Per fer-ho, van haver d’escollir una cadira i van haver de prendre totes les mides d’aquesta. Quan això va estar fet, van elaborar una reproducció en cartó monocapa, seguint una escala 1:2 i, si volen, poden decorar-la.
Un cop acabada la cadira, els alumnes han de fer una captura del croquis de Tinkercad i l’han d’enviar a la professora.
Per finalitzar, davant de la classe, es fa una prova amb 5 litres d’aigua col·locats a sobre de la cadira per comprovar-ne la resistència. També es té en compte la decoració i el disseny fet a Tinkercad. Les cadires més boniques i resistents es trobaran exposades per l’institut (a la SEU).
Ainara Liebanez Saez