L’avaluació del centre relaciona els resultats educatius obtinguts amb els processos d’ensenyament aprenentatge, la gestió dels recursos i els objectius. Es fonamenta en els indicadors de progrés que proporcionen informació rellevant i ajuda en la presa de decisions per a la millora de la pràctica educativa.
Els indicadors de progrés del PEC estan associats a l’assoliment dels objectius i el desplegament de les estratègies:
Un objectiu estratègic de l’INS Gallecs és disposar dels documents estratègics de centre revisats, actualitzats i digitalitzats. Es concretarà en les següents estratègies:
1.Planificació d’accions per a la revisió de la documentació estratègica.
2.Creació d’equips de treball per a l’actualització de la documentació estratègica.
3.Gestió digital de la documentació estratègica.
La documentació estratègica que forma part d’aquest objectiu:
-PEC. Projecte Educatiu de Centre.
-NOFC. Normes d’Organització i Funcionament de Centre.
-EDC. Estratègia Digital de Centre.
-PLC. Projecte Lingüístic de Centre.
-PCC. Projecte de Convivència.
-Pla de Comunicació.
L’Institut Gallecs forma part del model e2cat de gestió d’excel·lència que ens permet posar el focus en l’assoliment de resultats de manera sostinguda, mitjançant l’organització, gestió i desenvolupament d’accions en un conjunt de dimensions i eixos.
Per aconseguir desenvolupar aquest model aplicarem:
-Els principis d’excel·lència.
-L’eina EPIQ.
-L’Avaluació REDAR.
-L’autoavaluació i la memòria de contrast.
Per aconseguir la certificació e2cat treballem els principis d’excel·lència:
1.Orientar l’acció a l’aportació de valor als alumnes, professors, famílies i altres grups d’interès i a la satisfacció de les seves necessitats i expectatives educatives.
2.Alinear l’organització a la consecució de resultats excel·lents d’impacte social i sostenibles en el temps.
3.Liderar amb coherència i integritat per assolir una visió inspiradora.
4.Desenvolupar la capacitat organitzativa i l’efectivitat del centre, amb una gestió àgil, integrada i per processos, i amb decisions fonamentades en coneixements, dades i fets.
5.Aprofitar i desenvolupar el talent de les persones, apoderar-les i distribuir-ne el lideratge per assolir l’èxit dels projectes.
6.Fomentar l’aprenentatge, la millora contínua i aprofitar la creativitat i la innovació.
7.Desenvolupar relacions, aliances i projectes conjunts amb els grups d’interès.
8.Assolir resultats excel·lents, públics i sostenibles en els processos i serveis del centre educatiu.
9.Assolir resultats excel·lents i comparables amb relació a les persones del centre.
10.Assolir resultats excel·lents i comparables d’èxit educatiu.