Última actualització: abril de 2015
Rsync és una eina molt potent, però només permet fer backups i sincros de manera unidireccional. Bitpocket és un script que li afegeix bidireccionalitat, fent que tinguem a la pràctica una mena de Dropbox casolà.
Tindrem un ordinador "master" de bitpocket, al que podrem accedir via ssh sense ficar password.
Imaginem que:
Ara, a l'ordinador client:
curl -sL https://raw.github.com/sickill/bitpocket/master/bin/bitpocket > ~/bitpocket
chmod +x ~/bitpocket
cd ~/ClientBitpocket
~/bitpocket init user@192.168.1.76 ~/MasterBitpocket
(atenció; haurem d'estar en la nostra carpeta client escollida abans de fer aquest init)
A partir d'aquest moment, cada cop que vulguem sincronitzar farem:
cd ~/ClientBitpocket
~/bitpocket sync
Podem afegir una línia com aquesta al nostre cron:
*/5 * * * * cd ~/ClientBitpocket && nice ~/bitpocket cron
Així l'executarem cada 5 minuts. El modificador "cron" fa que es guardin els logs del que fa en cada sincro.
Si executem amb "cron", es van guardant els logs a la nostra carpeta local de sincros, a .bitpocket/log (en el cas d'aquest exemple seria a ~/ClientBitpocket/.bitpocket/log). Per a veure aquests log:
cd ~/ClientBitpocket
~/bitpocket log
Bitpocket va guardant els fitxers que son esborrats o modificats a una carpeta oculta anomenada backups que es troba a la nostra carpeta local de sincros, a .bitpocket/backups (en el cas d'aquest exemple seria a ~/ClientBitpocket/.bitpocket/backups).
Podem esborrar el contingut d'aquesta carpeta si no ens interessen aquests backups, ja que s'anirà fent gran.
En el cas de que si que ens interessi aquest material, tenim una opció que es generar un git local a partir d'aquests fitxers. Si tenim instal·lat git al nostre ordinador, ho farem fent:
cd ~/ClientBitpocket
~/bitpocket pack