En els tallers de lletres els infants coneixen les lletres a partir del seu relleu, tacte: lletres de fusta, de feltre, de cartró, fetes amb el propi cos... serveixen per endinsar-se en el món de l'escriptura i la lectura. No només del traç, que a poc a poc comencen a encarrilar, sinó del concepte, del significat, del perquè són necessàries. I sobretot tocar-les, i sentir-les i potenciar així el treball dels sentits tan important en aquestes edats. Els tallers de lletres estan fets per preparar el terreny de la lectura i l'escriptura, per adobar-lo amb les habilitats bàsiques; és per això que no descuidam la parla i l'escolta, ja que només així podem assolir un aprenentatge integral.
“Pots treballar amb les lletres si hi ha color, tacte... però abans dels sis anys les lletres han de ser l'excusa per a treballar els sentits” (David Bueno)
TALLER 4
Seguim coneixent les lletres experimentant amb el propi cos.
TALLER 3
TALLER 2
I seguim jugant amb les lletres, un joc de rapidesa. Dos infants esquena amb esquena, una lletra a la mà, silenci. Feim tres passes cap endavant, un... dos... i tres ens giram i a veure qui diu més aviat el nom de la lletra que té l'altre en les mans.
TALLER 1
Un primer contacte amb les lletres tocant, observant, manipulant, per descobrir com són, les seves corbes, les seves línies rectes... Jugar amb elles i inventar que són unes ulleres o el volant d'un cotxe... Aprendre des de l'emoció i el joc.
En una segona ronda tancam els ulls i ens passam les lletres per darrera de l'esquena, no s'hi val fer trampes... Endevines quina lletra és?