ACTIVITATS I SORTIDES

JUNY

EL BOSC ENCANTAT

(Museu de Manacor-Torre dels Enagistes)

Quina setmana més carregada! Aquest dimecres hem pogut gaudir d'una sortida i activitat ben divertides i interessants! Per a poder fer-les hem hagut d'anar fins al Museu de Manacor on na Xisca i en Dani, els monitors, ens han descobert de la seva mà el Bosc encantat. Hem anat a conèixer arbres com l'alzina, amb el seu fruit i les seves fulles; hem fet d'exploradors cercant elements naturals per fer l'activitat final que ens esperava en forma de sorpresa. I és que hem fet una cianotípia, que vendria a ser una fotografia revelada gràcies al sol. Cada un de nosaltres hem fet una composició damunt un paper amb un fons verd. Després li hem posat un vidre damunt i l'hem posa al sol. Poc a poc aquest color verd anava tornant blau. Després hem remenat bé el paper dins aigua per finalment ficar-lo en una substància màgica que l'ha fet tornar ben blau i l'hem estès. Et voi-là! Ah! I també vam veure un esquelet de Myotragus Balearicus, una cabra que habitava la nostra illa fa milers i milers d'anys!

CONCERT

Aquest dimarts hem tengut una altra activitat on hem estat novament espectadors. En aquesta ocasió hem assistit de públic per escoltar la representació musical que ens havien preparat els nins i nines de tercer de primària.

Ens han tocat diferents peces musicals amb la flauta travessera, el contrabaix, el violoncel i el violí.

Ho han fet beníssim! Són uns artistes! D'aquí uns anys serem nosaltres els qui farem aquests concerts als petits de l'escola! Vos ho podeu creure?

VID_20220614_111840.mp4
VID_20220614_112151.mp4
VID_20220614_112754.mp4
VID_20220614_113122.mp4

TEATRE I PARC MUNICIPAL

Aquest dilluns hem gaudit d'assistir d'espectadors d'una obra de teatre titulada "Iglú" al Teatre de Manacor. Ens ha agradat molt!

Una vegada acabada l'obra hem berenat al parc tots plegats i hem quedat a jugar allà una estona.

MAIG

TEATRE A L'IES MANACOR

El passat dijous vam respondre a la convidada dels alumnes de 3r d'E.S.O de l'IES Manacor per assistir a veure les representacions teatrals que han estat preparant els alumnes de teatre.

De ben matí vam començar a caminar cap allà i el primer que vam fer va ser berenar al pati de l'institut. Després ens van venir a cercar unes alumnes i ens van fer entrar a a biblioteca, lloc on ens van representar les dues primeres obres: La rateta que grenava l'escaleta i l'Aneguet Presumit. En acabar ens van regalar un punt de llibre que havien fet ells mateixos. Mentre esperavem per veure les dues darreres obres vam anar al parc del costat de l'institut i ens van fer uns jocs amb el paracaigudes. Finalment, vam veure les dues darreres obres que van ser: La princesa i el xítxero i El vestit nou de l'emperador.

Ens vam divertir molt i ho van fer molt bé! Esperam que ens tornin a convidar ben aviat!

MANACOR ENCANTAT

Per aprofitar les figures del Manacor encantat de les festes del poble i per rendir homenatge al 160è aniversari del naixement d'Antoni Maria Alcover vam contar la rondalla de "La cova de la bruixa Joana"

També vam veure i escoltar aquesta història de la mà de na Catalina Valriu, per finalment anar a visitar a la Bruixa Joana i les altres dues escultures que habiten diferents indrets del poble: en Bernadet i la Flor Romanial i el Gegant de la Roca.

PARC NATURAL DE S'ALBUFERA DE MALLORCA

El passat 16 de maig vam fer la nostra darrera excursió i vam visitar el Parc Natural de s'Albufera de Mallorca. Vam poder gaudir d'un dia assoleiat amb un poc d'oratge que ens va fer més bona de dur la passejada per aquest espai natural.

A més de les diferents plantes i arbres hi vam poder veure i escoltar molts animals, sobretot ocells i papallones. Vam entrar dins els observatoris d'aus on havíem de fer molt de silenci per no molestar als ocells, vam guaitar a les voreres de les llacunes, vam veure un hotel d'insectes i vam visitar el Centre d'Interpretació Can Bateman, on vam poder veure tots els animals que viuen a l'albufera i que no vam poder veure en directe.

Sempre és un gust poder fer sortides i més si són a l'aire lliure on poder gaudir de la natura!

CONTACONTES: ONA I LES ULLERES MÀGIQUES.

Ona i les ulleres màgiques, és l´adaptació teatral d’un bon recull de contes que tracten el tema del respecte a la diversitat. És una història emotiva i senzilla que ens permet captar l’atenció dels més petits i grans, ensenyar-los alguns valors que volm transmetre: l'autoestima, posar-se en el lloc dels altres... i entendre les dues visions d'un mateix conflicte.

N’Ona, la protagonista de la història es caracteritza per tenir unes orelles grans, i gràcies a la metàfora orelles de papallona que li donen les seves mares aconsegueix que qualsevol crítica es transformi en una metàfora màgica. A l’escola arriba una nina nova, que no li posarà les coses gens fàcil a n’Ona, però ella sempre troba una resposta positiva i molt imaginativa per fer front a les burles. Les mares, preocupades, li donaran unes ulleres màgiques que la faran entendre els sentiments amagats dels altres, i que les persones moltes vegades no diuen el que pensen, ni pensen el que diuen.

ABRIL

CONTACONTES S'ALTRA SENALLA: HAKI, LA PAPALLONA MÀGICA.

Aquest divendres hem pogut gaudir d'una sortideta pel nostre poble per assitir a l'anual contacontes de s'Altra Senalla, la tenda de comerç just. Com l'any passat ens ha rebut n'Elisabet, qui ens ha mostrat la tenda i ens ha explicat què és això del comerç just. Després hem pujat a la Torre del Palau, on ens ha contat el conte "Haki, la papallona màgica" que explica la història del cacau i l'efecte pigmalió de que quan fas bones obres aquestes es multipliquen per tot arreu.

Després del conte ens ha deixat pujar encara més amunt de la torre i hem pogut guaitar per les finestres. Una vegada abaix ens ha repartit una galleta de mel del comerç just. Tot seguit ens vam acomiadar d'ella, esperam que fins l'any que ve, i hem anat a berenar a la Plaça de les Verdures per finalment tornar cap a l'escola.

MARÇ

SORTIDA AL CAMP D'APRENENTATGE DE SON FERRIOL.

Aquest divendres hem gaudit de la segona excursió del curs. Hem anat al Camp d'Aprenentatge de Son Ferriol a conèixer els animals de la pagesia.

Hem agafat el bus fins a un poble apropet de Palma que li diuen Son Ferriol i ens han rebut en Toni i en Rafel, els mestres pagesos que hi treballen. Després de presentar-se i dir-nos què faríem a la granja hem anat a berenar a un pinar on hem pogut explorar l'entorn i després hem començat la visita per la granja.

Hem pogut veure, tocar i donar de menjar a gallines, conills, truges, oques, ànneres, mens, ovelles i xots, bocs i cabres, la vaca, l'ase Ferriol i la mula Fosca.

LA JAIA QUARESMA

i amb un bacallà.

Cada setmana

una cama perdrà".

Aquest dimecres vam rebre la visita de la Jaia Quaresma i el Mag Xiviu a l'escola! Juntament amb altres infants vam gaudir del seu espectacle al porxo de l'escola on ens van fer riure i a més d'un assustar amb les seves polissonades!

FEBRER

PIM, PAM, PUM...

MÚSICA!

El passat dimarts vam fer una sortida pel nostre poble i van assistir a una activitat organitzada per l'Ajuntament de Manacor que es deia "Pim, pam, pum...música!" al Conservatori de Música.

Allà vam poder gaudir i participar d'un espectacle musical amb instruments poc usuals, però la mar de divertits!

Abans de l'activitat vam berenar tots plegats a la Plaça de les verdures i de tornada vam fer una aturada per beure aigua al claustre de la bilbioteca.

Sempre és un gust sortir a passejar!

CARNESTOLTES

"Ara arriba el Carnestoles, tots sortim a passejar, ens posam una disfressa, per saltar, cantar i ballar.

Tiroliro tiroliro, tiroliro tirolà. Quan arriba el Carnestoltes tots sortim a passejar"

I moltes més coses que hem fet! Ens encanta el Carnestoltes perquè tot, o quasi tot, està permès. És el moment de la festa i la disbauxa, que prest arribarà la Jaia Quaresma i ens farà fer silenci a tots!

Vos deixam un tast de tot allò que hem fet!

Experimentació, minimons i espai de complements de Carnestoltes.

Pintacares i maquillatge.

Antifaç.

Disfresses i desfilada.

VID_20220224_122654.mp4

El Rei Carnestoltes!

Avui ha arribat el Rei Carnestoltes, el rei dels pocasoltes! Ha vengut de ben matí, cridaner i amb el seu vestit colorit per encomanar-nos una tasca: dilluns hem de dur un complement divertit pel cap! Estau ben atents a les seves visites i no perdeu detall del que ens diu!

Per Sant Blai, senyorets!

Enguany tampoc hem pogut fer i cuinar els nostres propis senyorets, però sí que els hem tastat! Vam comanar senyorets i amargos per endolçar un poc aquest dia. Ben bons!

GENER

SANT ANTONI I EL DIMONI

Arriba el gener i comença a fer olor de foguerons i se senten els picarols dels dimonis. Enguany, un altre any més, no podem gaudir de la festa com ens agradaria, però des de l'escola no deixam que mori l'esperit de la festa de Sant Antoni.

Per això, hem rebut, en la nostra particular revetlla, al dimoni de l'escola, en Banyes Grosses, que enguany ha vengut acompanyat de na Simona, la nostra dimònia des del dia d'avui i per sempre.

Ens han ballat acompanyats de les nostres músiques, na Marga, n'Antònia Bassa i na Joana Maria, que han posat un poc de música en aquest dia tan especial i hem cantat la glosa que na Marga ens ha ensenyat que diu així:

"Sant Antoni feia sopes

a vorera de la mar,

i el Dimoni hi va anar

i se les va menjar totes".

VISCA SANT ANTONI!

VID_20220114_115903.mp4
VID_20220114_111201.mp4

DESEMBRE

VID_20211222_110821.mp4

NADALA

Un cop més ha arribat Nadal i amb ell el moment de cantar-vos la nostra nadala. No podem fer concerts per a vosaltres, però cercam mil maneres per poder fer-les arribar a tots.

I a més, enguany hem tengut un acompanyament musical en viu per part de les nostres meravelloses professores d'instruments de l'escola.

Vos desitjam Bones Festes i un Venturós 2022.

XOCOLATADA!

VISITA DE LA PATGESA

Aquest passat dimarts vam rebre la visita de la patgesa reial, que farà arribar la nostra carta als Reis d'Orient.

Ens va demanar quines coses havíem demanat i vam deixar la carta dins la bústia.

Abans d'anar-nos-en li vam cantar la nostra nadala.

VID_20211221_104409.mp4

NOVEMBRE

FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ

Després de setmanes de fer molta feina per conèixer qui va ser i què va fer aquell senyor anomenat Joan Miró només ens faltava veure amb els nostres propis ulls part de la seva obra. I que ho som d'afortunats de tenir un bocinet de la seva vida a ca nostra, a Mallorca.

Vam poder visitar el seu immens taller, ple de quadres i estris d'artista. Igual de bell per dintre que per fora. I al museu vam fer màgia amb els colors preferits de Joan Miró.

OCTUBRE

BUNYOLS!

Com l'any passat, hem sortit a fer la visita a la bunyolera que hi ha al costat de l'escola! Ens han mostrat com els fan i hem duit una bossa a la nostra aula ben plena de bunyols per menjar després de berenar.

Serenades per Santa Úrsula.

Les mestres de música i les professores d'instrument de la nostra escola enguany ens han fet un bon regal! En la víspera de Santa Úrsula ens han vengut a sonar cançons típiques d'aquest dia amb el seu ventall d'instruments.

Hem quedat fascinats amb la seva música! Moltes gràcies per aquesta visita.