Viatge 4t ESO a Berlin

Data de publicació: Apr 29, 2016 9:55:4 AM

Tot va començar el dia 18 de Març, quan tots els pares i alumnes estaven a la porta de l’institut, maletes cap aquí i cap allà, mil besades i abraços per acomiadar-se.

Per fí va arribar el moment, va moure el autobús i vam començar una nova aventura amb una barreja de nervis i entusiasme, desitjant gaudir d’aquesta nova experiència.

Berlín no ens va rebre amb el millor temps possible, però ni la pluja ni el fred ens podia llevar el somriure que tots dúiem des de feia ja unes hores. En arribar a l’hotel, vam sopar i, en acabar, vam baixar al bar per xarrar un ratet amb els companys.

El dia 19, amb una mica de cansanci, vàrem anar a visitar els monuments més importants de Berlín. La porta de Brandemburg les catedrals bessones i el monument a les víctimes de l’holocaust, van ser alguns dels monuments que vam vore. De vesprada vam visitar el museu de Pérgamo, i en acabar, vam tornar a l’hotel.

Al dia següent ens vam desplaçar fins el camp de concentració de Sachsenhausen per visitar-lo i intentar fer-se una idea, de com ho van passar aquelles persones que van estar ahí. Després vam tornar a Berlín per a veure la zona anomenada Barri Jueu.

El dilluns també vam visitar monuments i edificis que havien sigut importants durant la segona guerra mundial i allò més important, el mur de Berlín. De vesprada vam visitar el Mauer Museum (el museu del mur), al costat del Checkpoint Charlie, on vam poder veure algunes de les tècniques que utilitzaven les famílies per poder creuar el mur.

L’últim dia que passàrem a Alemanya, vam visitar el palau de Sanssouci, al poble de Potsdam. Després del palau vam visitar el poble i finalment vam tornar a Berlín per passar la vesprada a un centre comercial per fer algunes compres. Una vegada a l’hotel sopàrem i ens preparàrem les maletes. Al dia segënt havíem de matinar.

El dia 23 s’alçàrem a les 05:00 del matí, per esmorzar i anar cap a l’aeroport. Una vegada més teníem aquella barreja d’emocions: volíem tornar a la terreta, retrobar-nos amb el bon oratge i el bon menjar. Però també voldríem haver-nos quedat uns dies més gaudint de tot el que Berlin tenia per a oferir-nos. Cap a les 14:00 vam arribar a l’institut, donant fi a aquesta meravellosa experiència, que de segur no se'ns oblidarà mai.