בס''ד

kerkelijk Nederland en
'Thora houden'...

In de gevestigde kerken maakt men in toenemende mate kennis met gelovigen die de Thora in acht willen nemen. Dit stuit op verzet door theologen en predikanten. 

Gelovigen die niet standvastig zijn in hun visie ten opzichte van Thora houden, kunnen snel door de dwaling van normloze predikanten worden meegesleurd. Nu dan, omdat wij dit van tevoren weten moeten we op onze hoede zijn, bij de Schrift blijven en ons beijveren om onbevlekt en smetteloos bevonden te worden door God (naar 2 Petrus 3: 14-18).

Op deze pagina deel ik een aantal bestanden met u, waarin ik een tegenreactie geef op hetgeen door 'traditionele predikanten' wordt gesteld t.a.v. Thora of zondag/Shabbat etc.

Dit doe ik in de hoop dat u hierdoor gesterkt wordt en zelf ook leert om tegen-reacties te kunnen bieden tegen wetteloze predikers. Tevens geef ik de tegenreacties omdat ik van mening ben dat de Waarheid moet zegevieren. En Gods Woord (dat was in Yeshua's tijd het ‘Oude Testament’) is volgens Yeshua de Waarheid (Joh. 17:17). 

Het grote verschil zit hem in het Hebreeuwse denken van de (Joods) Messiaanse gelovigen en het Griekse denken van veel predikanten/theologen. Zie deze pagina over uitleg van Hebreeuws en Grieks denken.

Hieronder een aantal reacties/ontwikkelingen vanuit/in 'de kerk' met daarop onze analyse.

- De Nederlandse Vereniging tot bevordering van de Zondagsrust en de Zondagsheiliging ziet het als haar plicht de zondagsheiliging waar te nemen, omdat zij menen dat de Heere dat in Zijn Woord heeft ingesteld. Dit is volkomen onjuist. Wij hebben hen derhalve aangeschreven. Onze brief aan hen vindt u hier

- In het Vrij zijn magazine (91e jaargang, nr 20) verscheen een artikel van de hand van W. Ouweneel waarin hij uiteen zet hoe de Bijbelse feesten zijn vervuld door Jezus en dat we ze niet per sé hoeven te vieren. Lees hier onze tegenreactie op zijn artikel.

- In het Zoeklicht (91e jaargang, nr 16) verscheen een artikel door W. Embregts waarin hij uiteen zet waarom christenen de Sabbat niet zouden moeten vieren. Zijn argumenten worden in het bestand op deze pagina weerlegd.

- Ene dominee Klaassen schrijft op zijn website waarom we de zondagsrust in acht mogen nemen en niet de Sabbat op de 7e dag. Lees hier zijn artikel en onze tegenreactie.

- Torben Sondegaard is de grondlegger van een nieuwe beweging, de zogeheten 'Last Reformation'. Zie hier een analyse met kritische kanttekening bij deze beweging!

- Ene dominee Koekkoek heeft een brochure geschreven met als titel 'Moeten christenen de sabbat houden?'.  In zijn brochure wil dominee Koekkoek samen met u de Bijbel openslaan over dit onderwerp. Het klinkt allemaal heel mooi, samen de Bijbel lezen over dit onderwerp. Het probleem is dat hij met argumentatie komt die geen houd snijdt en Schriftuurlijk gezien geen stand houdt. Lees het hier

- Onlangs heb ik een brief verstuurd naar veel kerken in Kampen en IJsselmuiden met de oproep om zich te bekeren en de Bijbelse wetten in acht te nemen. Ook wordt er kort in beschreven hóe de kerk los is geraakt van Israël.
Lees de brief hier