Emil

Den 11. maj 1994 blev Emil født på Glostrup hospital. Han vejede 3900 g og målte 55 cm. Vi var på Grønland på det tidspunkt og så ham derfor først om sommeren, da han var 6 uger. Han blev født i Rødtjørnen. Senere flyttede familien til Sdr. Røsevej 12 og sidst til Kålmarken.Emil kunne gå da han var 1 år og sagde mormor før han var halvandet år. Han har 2 storebrødre: Kasper og Oliver og 3 fætre på næsten sammen alder, så der er allerede fra han er helt lille vildt gang i den med legekammerater.

Emil kom tit og overnattede hos os og hver gang sagde han, at han havde sin børsttaster og bantasta med. Det hed det i lang tid hjemme hos os.

Han var en kærlig dreng og meget gavmild med kys og kram. Engang da Oliver bad om flere kys, spurgte han forundret om de andre var smeltet.

Emil har været i gang med mange sportsgrene og været god til det meste. Startede med fodbold og så spring (som han er rigtig god til) senere blev han glad for golf.

Vi har haft mange gode oplevelser med Emil, allerede fra han var lille har han været med på sejlture i vores båd. Vi har været på badeture til Tårbæk , Hven, Klakshammn. Engang vi var i Skanør med ham og Anna, måtte vi blive i båden et døgn på grund af regnvejr indtil Leif kom over og hentede børnene. De klarede det ellers fint med kortspil og Anders And blade.

I 2001 da Emil var 6 år var vi med ham, hans far og mor og Oliver på skiferie i Østrig og nu var Emil allerede en frygtløs skiløber på pisterne. Fritz og jeg var på langrend. Vi mødtes om aftene

n til hyggelig aftensmad, men allerede inden maden var spist sov Emil, det var hårde dage for en skiløber på 6 år. Senere er han blevet endnu bedre på snowboard. Sidste dag på ferien fejrede vi Tina og Leifs kobberbryllup på et hotel i Hannover.I 2005 var Em

il og Johan med Fritz og mig på ferie hos Ken i Virginia. Vi mellemlandede på Island og blev hentet af Ken i Baltimore. Det var spændende dage det bedste var dog at se Nik og være sammen hver dag. Der var motorcykler de kunne køre på - på Kens hjemmelavede bane. Der var masser af udenomsplads, hvor Emil fik lov at køre Kens traktor. Der blev også skudt efter dåser med Niks gevær, leget gemme og skudt fyrværkeri af, selvom det er ulovligt i Virginia. Vi var ude og handle og spise pizzaer og pancakes i Pancakehouse. Drengene var med til Niks fodboldtræning og baseball. Vi var på Science museum i Richmond, hvor vi også var i Imax og se en ulvefilm. En tidlig morgen kørte vi til Charlotteville for at se Bailey deltage i en ridekonkurrence. Vi var også på besøg i Kens restauranter og spiste lækker frokost på Ekspression.En dag kørte vi til Jamestown, 2 timers kørsel fra Ken ud til kysten. Der kom de første nybyggere fra England til Virginia og bosatte sig i 1603. De kom i 3 utrolig små både, som vi var ombord i. Der var genopbygget en indianerlandsby nøjagtig som den så ud da englænderne kom dertil. Englænderne havde bygget en hel ny by med kirke og skole og et stort fort, hvor drengene også kunne prøve at skyde med de gamle muskedonter.

Vi lånte Kens Saab

mens vi var der en skøn bil, hvor taget kunne rulles ned, men sidste dag måtte vi leje en til turen hjem. Efter 14 dage hos Ken startede vi en morgen mod Washington. Vi kørte fø

rst til Arlington kirkegården og så Kennedys grav, derfra videre til Lincoln centret og muren med navnene på de soldater der døde i krigen i Vietnam. Så fandt vi et Ramada hotel i Annapolis, en by lidt udenfor Washington. Vi var dødtrætte og gik tidligt i seng.Næste dag var hjemrejsedag så vi var tidligt oppe for der skulle nås meget. Først 2 museer: Air & Space og et nyt museum om indianerne. Begge steder var meget spændende. Til sidst

skulle vi se det Hvide hus og vi var heldige at komme på en Garden Tour og det var rigtig flot at komme tæt på Huset, hvor der stod et orkester og spillede på balkonen.( efter 9/11 kan man ikke mere få en rundvisning inde i det Hvide Hus). Inden man blev lukket ind i haven skulle man tømme sine lommer og da Emil havde samlet masser af 1 cents på hele ferien tog det lang tid for os at komme igennem Security. Da vi kom ud kom præsidenten susende med eskorte for og bag, men vi nåede ikke at få et glimt af ham. Så kørte vi til lufthavnen og kom af sted til tiden. Mellemlandede på Island og landede i København efter 10 timers rejse. Godt trætte, men skøn ferie havde det været.I 2008 lånte vi Tina og Leifs lejlighed i Gudhjem og holdt ferie derovre med Nik – Emil - Mads og Magnus. En af dagene var Fritz med drengene på Christiansø, det blæste temmelig meget og det var en hård hjemtur med høj søgang, men drengene var søstærke. Ellers var vi på stranden, men vandet for koldt til at bade. Vi hyggede os med dejlig mad og TV.

I 2006 havde Fritz og jeg guldbryllup og Emil holdt en flot tale for os, det var vi meget glade for. Den husker vi stadig.

I 2009 blev Emil først døbt i St. Magleby kirke og kort efter konfirmeret og der blev holdt en

dejlig fest for ham på Dragør Fortet.Nu er Emil 15 år og går på efterskole i Rødby.