Toves hjemmeside‎ > ‎

Nikolas

Nikolas Jakob er født i Richmond den 11. september 1993. En stor og velskabt dreng og vores 4. barnebarn.

Familien boede dengang i Wyndham, Richmond som er et rigtig dejligt sted. Vi besøgte dem da Nik var 2 mdr., han var en utrolig rolig og tilfreds baby.

I 1995 var Nik i Danmark første gang, hvor vi holdt oldemors 85 års fødselsdag. Der sang Nik og Bailey fødselsdagssang for hende. Måske tabte han sit hjerte til Danmark allerede

dengang, for han skulle komme mange gange siden.

Da han var to et halvt år så vi ham igen, for da holdt Fritz sin 60 års fødselsdag derovre. Tina, Kasper og Oliver var også med.

Da jeg blev 60 år kom Ken, Nik og Bailey hertil og da var Nik blevet 4 år og kunne rigtig lege med sine tre fætre Magnus, Johan og Emil. De blev rigtig gode venner og har stor glæde af hinanden, når de ses.

Hjemme i USA har de fået båd og Nik er glad for at sejle og fiske med sin far.

Nik er en rigtig sportsfyr. Han startede allerede som 4årig med at spille baseball og det gjorde han i mange år. Samtidig spillede han dansk fodbold og det gør han stadig og er på

skoleholdet. Amerikansk fodbold var han også god til, men nu holder han sig til dansk fodbold og golf, som han altid har været god til og er nu på skoleholdet.
Næste gang vi så Nik var på Manakin Rd. I Richmond. Der havde de bygget et dejligt hus ” Rocky Springs ” i nogle skønne frie omgivelser, hvor der både var plads til Baileys heste og en motorcykelbane til Nik. På det tidspunkt var Nik nu mest glad for at lege med soldater og lege krig og han havde masser af legetøjssoldater. Han var helt sikker på, at han skulle være soldat, når han blev voksen.

Sommeren 2000 var Nik og familien med os på ferie på Kreta. Det var skønt at være på ferie sammen i en uge. Vi boede på et hotel der hed ” Rita Suites ” og Nik blev hurtig gode venner med værtsparret og de spørger stadig til ham, når vi er dernede. Han var med på en udflugt til ruinen af det gamle tempel Knossos. Det var en varm tur for temperaturen var næsten 40 grader.

I 2002 var vi igen i USA og der var Nik mest optaget af sin sport, vi var med mange gange og se ham træne enten baseball eller fodbold og han var god til begge dele. Vi var også på besøg på hans skole.

I august 2003 kom Nik, Ken og Bailey på sommerferie og nu er Nik 10 år. Vi havde vores sædvanlige Tivoli tur med hele familien og Nik og fætrene er nu så store, at de får lov at løbe rundt alene. Der bliver også

badet meget på badeanstalten.

I 2004 var Magnus med os på ferie derovre. Der blev kørt på motorcykler hver dag på Niks bane og Magnus var med i skole en dag. Nik går nu også til guitarspil og han øver sig hver dag. Vi var også i Jamestown, som er den første engelske koloni i den nye verden. Den blev grundlagt den 14. Maj 1607, hvor tre skibe fra England kom dertil, det er et meget spændende sted, hvor der er en masse at se fra dengang indianerne levede der. Året efter havde vi Johan og Emil med derovre på samme tur.

Vi havde guldbryllup i 2006 og der kom de alle tre igen. Nik overraskede os ved at spille countrymusik på sin guitar sammen med orkestret til vores fest. Det var herligt sommervejr og vi så ikke meget til Nik, som tilbragte al sin tid sammen med fætre og venner. Der var fuld fart på for at nå så meget som muligt på de 14 dage han var i Danmark.

I 2007 holdt Nik ferie alene her for første gang. Han kom den 19. juni og kunne derfor nå at gå med fætrene i skole de sidste dage inden de fik ferie. Han blev også glad for

at gå i klubben og fik en masse nye venner. Vi var på en tur til Roskilde for at se på vikingeskibe og vi så et rekonstrueret vikingeskib blive sendt af sted til England. Emil var med og de var begge meget interesseret i alle de gamle ting der blev vist fra vikingetiden. Dagen efter tog vi på tur igen, denne gang til Dybbøl, hvor der er museum fra krigen 1864. Der var mange spændende ting at se på for os alle 4. ( Emil var med ). Derfra kørte vi en tur til Tyskland, hvor vi overnattede. På hjemturen kørte vi over Fyn og besøgte Egeskov slot, som er en 450 år gammel borg. Den er bygget i en sø på tømmer fra en hel egeskov, siges der, deraf navnet. Midt i ferien kom Ken og Bailey. Og hele familien, alle 22, rejste til Kreta for at fejre min fødselsdag i en uge. Efter Nik havde været her i 4 uger rejste Nik hjem sammen med Ken og Bailey.
I 2007 var Fritz og jeg i USA for at fejre Kens 50 års fødselsdag. Den blev holdt i en hytte oppe i Wintergreen. Vi var sammen med Big Nik og hans far og mor og Gregg. Det var nogle dejlige dage, hvor Nik og Bailey stod på snowboard, som de er meget dygtige til.

I sommeren 2008 kom Nik alene på sommerferie her i 5 uger. Nu er han så kendt med det hele, at han klarer sig selv og helst kun vil være sammen med fætre og venner.

Så det er meget lidt vi ser til ham, han sover dog her en gang imellem. Vi var en uge på Bornholm i Tinas lejlighed og Emil og Mads og Magnus var også med. Det var dejlige feriedage, hvor Nik også var en tur på Christiansø. Ferien sluttede med en Tivoli tur og Nik lover at komme igen i 2009.