Toves hjemmeside‎ > ‎

Anna

Anna blev født torsdag den 6.juni 1996 klokken 11.17. Hun vejede
3950 gram og målte 53 cm. Dengang boede familien på Ternevænget.

Endelig fik vi en pige, vi havde jo ganske vist Bailey, men hun bor jo desværre så langt væk. Så der var født 6 drengebørnebørn før hende. Storebror Johan var 2 år.

Det var lidt af en øjenåbner at få en pige for efter at have haft 6 forholdsvis fredelige drenge som for det meste gjorde som vi sagde uden vrøvl, så viste Anna lige fra
begyndelsen at det var hende der bestemte og det første ord hun sagde var da også ” MIN ”. For det meste var hun sød og nem og ikke mindst glad hele tiden.

Gik de første skridt da hun var 11 måneder. Hun lærte tidligt at sige en masse ord, men holdt så pludselig helt op med at sige noget. Fra hun var halvandet år til over to år sagde faktisk ingenting, men forstod alt, hvad vi sagde. Det gik heldigvis over og hun har snakket lige siden.

Lige som alle de andre har hun sagt mange sjove ting, her er lidt af det:

”Mig bliver her, mig vil ikke køre frem og tilbage”,” Mig vil ikke være sej mig vil være yndig”, ”Morfar må jeg få lommepenge” ” hvad skal du bruge dem til?” ” til at slå plat og krone”. ”Jeg kan se TV når jeg lukker øjnene, jeg kan også spole”.

Da Anna var 4 år flyttede hun, mor og Johan til St. Magleby, men det varede ikke længe før de var tilbage i Dragør og flyttede ind på Krudttårnsvej. Hun går på Vierdigets skole og kan meget hurtigt læse bøger selv. I 2. klasse får hun sin første kæreste, han hedder Viktor og giver hende en sølvring i fødselsdagsgave.
Fødselsdagen blev holdt i svømmehallen og Viktor var med i Tivoli bagefter.
Anna har været med ude at rejse fra hun var helt lille både med os og med far og mor.

Barcelona var vist første rejse da hun var 2 år senere var hun med mor og Johan i Tyrkiet, da hun var 4 år holdt vi ferie sammen på Rhodos og på morfars 65 års fødselsdag i 2001 var hele familien på Kreta. Senere samme år var Sanne, Johan, Anna, Fritz og mig på endnu en ferie på Kreta. Der hyggede Anna sig med de andre børn og blev forkælet af tjeneren i baren. I 2007 var hele familien så igen på Kreta, hvor især kusine Klara nød at være sammen med Anna.

Anna har tilbragt rigtig meget tid hos morfar og mormor. Hun har syet mange ting på symaskinen og lært at strikke og sove hos os utallige gange. Pandekager og kakao
med flødeskum var fast menu. Anna har tegnet fra hun var ganske lille, jeg har skuffer fulde af hendes flotte tegninger. En sommer sad hun hver søndag på museet og tegnede efter malerierne.
I 2005 flyttede familien i hus med Anders på Sdr. Røsevej nr. 24. Anna begyndte også at gå til spejder, men efter en våd lejrtur på Fyn stoppede hun og nu handlede det kun om at ride. Anna begyndte at få rideundervisning, da hun var 6 år og plagede jævnligt om at få sin egen hest. Og da hun var så dygtig både til at springe og ride ender det jo også med, at hun først får en halvpart i Sika senere får hun sin egen hest Qazim, som desværre blev syg og måtte aflives, til stor sorg
for Anna. Så fik hun Cloudy, en dejlig pony som hun elsker og har vundet mange konkurrencer med.

I oktober 2008 var Anna med Fritz og mig i USA for at besøge Ken. Vi mellemlandede i Atlanta og fløj derfra til Richmond, hvor Ken hentede os og kørte til Rockville.
Der blev vi modtaget af Nik og Kay og havde en dejlig aften. Allerede næste dag ville Anna ud at shoppe og vi kørte i Wall Mart, hvor hun fik brugt en masse dollars. Alle dage gik så skiftevis med at shoppe og ride. Ken havde en sød pony som Anna fik lært at springe og det gjorde hun hver eneste dag og blev bedre og bedre til det. Bailey kom på besøg en dag så de kunne ride sammen. Kay og Anna havde det rigtig godt sammen, de tog på shoppingture eller malede møbler udenfor i det dejlige vejr. Kay tog også Anna med til et supermarked, hvor hun kunne få ordnet negle på både fingre og tæer. Den sidste dag vi var der, gav Anna opvisning i spring og hun havde virkelig fået lært ponyen meget og var blevet dygtig selv.

Efter 14 dage fløj vi til New York, hvor vi boede på hotel Stanford. Vi gik straks i gang med sightseeing for vi havde kun 3 dage og der var meget vi skulle se. Først Empire State building næste dag var vi med bus rundt og se alle seværdigheder. Vi var ved ground Zero og i kirken der er museum for alle der omkom den 11. september 2001. Næste aften var vi i teatret og se Mama Mia alle tiders musical.
Den 19. oktober gik vi for sidste gang i butikker, men der var alle Annas lommepenge brugt op. Vi fløj med Air France til Paris og derfra til København. Og syntes det havde
været alle tiders ferie.

Anna har flere gange været på både sommer og vinterferie med sin far i Frankrig og er blevet rigtig dygtig til at stå på ski.

Januar 2011-01-22 Anna har været i byen med sin mor og købe konfirmationskjole. Ingen må se den før på dagen så det er spændende. Det blev en dejlig konfirmationsfest med en masse gode gaver.

I 2012 begyndte Anna i 1. G på Sukkertoppen.