VIATGE D'ESTUDIS CANTÀBRIA 2010
Aquí teniu el que esteiau esperant!!! Un gran reportatge fotogràfic d'aquest tres dies meravellosos pel nord d'Espanya. A continuació de les fotos podreu trobar uns comentaris dels nins/es que han participat al viatge.
VIATGE D'ESTUDIS CANTÀBRIA 2010. SENSACIONS.
-Cantàbria m'ha encantat, massa curt.....Claudia.
-Aquest viatge ha significat molt per jo, tant petits, a un avió, sense pares, amb els teus amics,....és una experiència que no podré oblidar mai, és com tenir un nou germà, o quan el pare et diu l'orgullós que està de tu...Kico S.
-Tant de bo haguéssim estat més temps..visca Cantàbria...
-Per jo ha estat un gran pas per arribar a eso i una gran experiència....Kico M.
-Va ser molt important saber que puc fer coses per jo mateixa sense ma mare...Mireia.
-Val la pena esperar fins a sisè per anar de viatge.Va ser una passada, estar amb els amics i veure món...Pau M.
-Mai l'oblidaré...Victor V.
-M'ha agradat molt perquè he fet coses que no havia fet mai..Eugenio.
-Ha estat molt divertit..Bernat.
-Per mi serà un viatge inoblidable, sols i amb els amics de la classe...Aina T.
-Ha estat tant divertit i ha passat tant ràpid que m'ha semblat un dia...Paula L.
-Mai havia viatjat en avió, va ser divertit...Carlota.
-Va ser una sensació molt divertida...Paula C.
-Especial viatjar amb els companys de tota la vida, ha estat un canvi en jo mateix,per madurar, per passar a eso...Jaume A.
-A mi m'han agradat les festes de les nits, estar amb els amics...Rosana.
-Un dels millors viatges de la meva vida...Toni M.
-He sentit un bot cap a la pre-adolescència...Miquel F.
-Significa que ja deixam primària...Marina.
-Ha sigut un festa amb la meva classe..Àlex A.
-Me va agradar molt el sopar de Gala...Andrea.
-Una prova de foc per la vida, viatjar i cuidar-te sense els pares...Miquel V.
-Ha estat una experiència única...Víctor M.
-Un viatge diferent, amb les meves millor amigues, ha passat volant...Susana.
PASSEJAM PER CIUTAT ALTA
Ho vàrem passar molt bé, vàrem anar a la plaça de Cort, per esglésies (especialment l'església de Sant Francesc, el convent de Santa Clara, de monges tancades, Santa Eulàlia, etc...). També vàrem anar per carrerons i per les cases nobles. Ens ho vàrem passar molt bé i vàrem aprendre moltes coses. (Miquel Xavier Vidal Bosch i Toni Martorell Coves)
Vàrem anar a Palma a veure edificis importants de la nostra història, ens varen explicar que a l'ajuntament hi ha dues plantes: la dels nobles, on varen viure els nobles, i la planta alta. Després vàrem anar a la plaça de Santa Eulàlia. Allà ens varen dir que hi va haver una mesquita i les varen canviar per esglésies. Després vàrem anar a ca'n vivot, la casa antiga més gran. (Pau Muntaner)
Allò que més me va agradar va ser quan ens varen explicar ses esglésies que eren gòtiques: si les finestres acabaven en punta eren gòtiques. (Marina F.)
A jo me va interessar molt la plaça santa Eulàlia, per què allà hi havia una església en construcció. (Esther F.)
Vàrem anar al centre històric a Palma. Varem veure moltes coses interessants. A jo el que més em va agradar va ser la església de Santa Clara. Em va impactar molt quan vaig escoltar que es quedaven allà per tota la vida i que no podien sortir quasi ni al pati si no tancaven la porta del pati. (Aina Torrens)
La setmana passada varem anar a Palma a veure cases, edificis, esglésies...etc. El nostre monitor es nomia José Joan. A més d'això vàrem veure altres coses per exemple: La església de Santa Clara...etc. (Victor Morales)
La setmana passada vam efectuar la sortida cap a Palma, al casc antic i tot això. Llocs com l'església de Sant Francesc o la plaça de Santa Eulàlia van ésser els llocs on ens vam centrar a la sortida. També vam anar al banc dels vagos i a l'ajuntament de Palma. El nostre monitor, en Pedro, ens va explicar moltíssimes coses sobre Palma i els seus voltant. Va ésser una molt bona sortida! (Lluís Carriches).
L'altre dia vàrem anar a Palma a veure el monuments històrics. El que més me va agradar vàrem ser l'ajuntament i l'església de Santa Clara perquè tenien històries molt estranyes. (Eugenio Cuesta).
L'altre dia vàrem anar a Palma a veure monuments antics. A jo el que més em va agradar va ser la Plaça de Cort, l'ajuntament i la església de Sant Francesc. (kiko M.)
Allò que més ens va agradar va ser quan el monitor Josep, ens va explicar que quan ses esglésies sa finestra acabava en punta eren gòtiques. I si tenien la finestra normal no era una església gòtica. (Aina i Carlota)
VISITA AL MUSEU ARQUEOLOGIC DE SON FORNES
Els alumnes vos deixen els seus comentaris sobre la visita
- Vàrem partir a les 9:00 amb un autocar i directes varen anar a Montuïri.. Primer varen anar a veure el museu i allà varen veure
un dibuix de homes antiquats i també molt dosos i després varen anar a un talaiot i varen entrar de dins... (Aureli).
- L'altre dijous vam anar d'excursió a Son Fornes i vam visitar en primer lloc a el museu arqueològic de l'edat dels talaiots. Al museu vam veure en dibuixos com eren antigament les cases talaiòtiques i estaven visibles algunes olles antigues mig rompudes però ben conservades . Vam entrar dins un talaiot i ens van dir que servien de escorxadors (Jaume E.)
- L'altre dijous vam anar tota la classe a a un museu de arqueologia i a visitar un Talaiot, va ser molt emocionat ja que sempre he volgut ser arqueòloga. Aquesta sortida m'ha servit molt per arribar a complir el meu somni, Ja que veure ossos humans i animals i casses talaiòtiques junt amb un talaiot no es veu per casualitat (Magdalena F.)
- A la sortida a “Son Fornes” varem veure un museumb objectes prehistòrics, ossos, gerros, olles, etc. Després ens explicaren que no s'avien trobat cap signe de violència. Va ser una experiència inoblidable, i varem tenir l'ocasió de poder entrar a un talaiot. No s' aniran de les nostres ments (Mireia i Claudia)
- Varem anar de excursió a son Fornes. Quan varem arribar al museu arqueològic de son Fornes mos varem mostrar com vivien als talaiòtics, las seves cases, eren construïdes amb pedres. Els talaiòtics vivien junts en poblats de set persones. Els talaiòtics, menjaven sobretot carn i algun que altre cereal. Els talaiots, servien per sacrificar els animals, també servien per llevar-li la pell,i per els savis, que se reunien per sabre quan tendria que sembrar les plantes i els arbres (Paula i Alfonso).
- Al museu hi havia molt d'ossos,al museu nos varen ensenyar un dibuix de un talaiot com els de antes hi havia una senyor que bona de mama al seu fill,uns nins que duien branques un que llevant una pell (Toni Cuellar).