Institut Puig cargol
Elena López Riart
Elena López Riart
Institut Puig Cargol
Calonge i Sant Antoni
Tutora:
Anna Lamana
This research project deals with the history of witches in the Valls d'Àneu. We will talk about the different roles that women have played throughout history, more specifically from the 13th century to the present day.
We will talk about the etymology of this word and why it is considered so negatively in today's society. In addition, we will explain in depth the whole process of the witchcraft trials, with the convictions and tortures that hundreds of women suffered. We will then argue the role of the Holy Inquisition.
Aquest treball de recerca tracta sobre la història de la bruixeria a les Valls d’Àneu. Es parlarà sobre els diferents papers que ha tingut la dona al llarg de la història, més concretament des del segle XIII, fins a l’actualitat.
Parlarem sobre l’etimologia d’aquesta paraula i el perquè és considerada amb tanta negativitat dins la societat d’avui en dia. A més a més; exposarem amb profunditat tot el procés dels judicis per bruixeria, amb les condemnes i tortures que centenars de dones van sofrir. Seguidament, argumentarem el paper de la Santa Inquisició.
Veurem com la imatge de la bruixa tradicional pot canviar la visió dels nens, fent així que vagin la bruixa d’una forma més alternativa, a través d’un petit conte. La protagonista d’aquest, es diu Àneu, el poble on viu és Esterri d’Àneu.
Per finalitzar, contemplarem un llibre on es va recaptar tota mena de cures i ungüents naturals, gràcies a aquesta informació i les dues entrevistes que es van realitzar, veiem una imatge més nítida i realista de la bruixa.