B. Com puc transferir al meu centre (EDC) els aprenentatges vinculats al tema 6:
Competència digital dels estudiants?
• Subàrea seleccionada:
6.3. Creació de continguts.
• Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea:
6.3.B2.1 Reflrexiona sobre la seva pròpia pràctica, i l’avalua, per dissenyar o adaptar
noves propostes d’aprenentatge que involucren l’alumnat en processos de disseny
creatiu amb la finalitat de crear contingut digital de qualitat.
• Justificació de la proposta
Crear una repositori de recursos per a poder reforçar les matemàtiques fora de l’àmbit
escolar.
• Breu explicació de la tasca a desenvolupar
A l’Institut Escola Daniel Mangrané es treballen les matemàtiques amb el mètode
d’Innovamat.
Aquesta metodologia incorpora una plataforma per a reforçar els coneixements adquirits
a l’aula que és controlada pel professorat on, segons la seva evolució, es poden extreure
dades per tal de concretar les necessitats de cada alumnat així com a instrument
avaluació.
Si es fa servir la plataforma fora de l’àmbit escolar, les dades d’observació queden
adulterades i no són objectives, però hi ha famílies que demanen poder reforçar les
matemàtiques a casa i demanen plataformes alternatives que no siguin de pagament.
El temps del docent és limitat, per aquest motiu, es demana a l’alumnat de 6è , que
busquin pàgines web especialitzades en matemàtiques que reforcin els coneixements
que han adquirit a la primària, mitjançant un drive, faran un llistat dels llocs web que
han trobat, i alguns voluntaris els reorganitzaran per mitjà de la web: Symbaloo.
Si el resultat és prou bo, es publicarà al web de l’escola per a que les famílies que ho
necessitin puguin fer-ne ús.
• Evidències previstes de l’assoliment del nivell B2
Captura de Symaloo creat per l’alumnat.