B. Com puc transferir al meu centre (EDC) els aprenentatges vinculats al
tema 2: Continguts digitals?
• Subàrea seleccionada:
5.3. Compromís actiu de l’alumnat amb el seu propi procés d’aprenentatge.
• Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea:
5.3.B2.1 Analitza, avalua i adapta les seves estratègies pedagògiques i l'ús dels
recursos tecnològics a les característiques de l'alumnat, del context i dels objectius
d'aprenentatge per estimular la motivació i el compromís de l'alumnat en el procés,
i perquè desenvolupin les operacions cognitives complexes i les competències
transversals.
• Justificació de la proposta
La metodologia emprada per a fer determinats treballs a l’escola és la denominada
com a «treball cooperatiu» on l’alumnat adquireix certa autonomia i necessita posar
en pràctica determinats coneixements adquirits, com saber expressar-se davant del
públic quan fa una exposició, on a més, no han d’haver faltes d’ortogràfiques que,
per a una persona nouvinguda, implica un gran esforç.
Per tal de poder-li donar una ajuda, i de retruc a tot l’alumnat, cada any al nivell de
6è de primària, es fa instal·lar el programa «Language Tool» a tots els cromebooks.
• Breu explicació de la tasca a desenvolupar
Dins l'àrea d'educació física o tutoria, l'alummat aprendrà a instal·lar l'extensió Language tool.
Amb el corrector instal·lat, l'alumnat aprèn a fixar-se més en les errades ortogràfiques i ajudarà a no tindre cap errada ortogràfica i gramatical en les seves presentacions.
• Evidències previstes de l’assoliment del nivell B2
Captures de pantalla de diferents cromebooks on s’aprecia el logo del programa
«Language Tool» instal·lat.