Títol de l’activitat:
Com et sents?
Edat de l’alumnat:
Alumat de 6è de primària
Durada de l’activitat:
2 sessions de 90’
Eines maker
Eines de mà: cartrons i plafons de reciclatge, tissores, pegament o pistola silicona
Màquina: Talladora de vinil
Objectius d’aprenentatge:
Dissenyar una emoticona de la seva cara en funció de l’estat d’ànim o cartell
Definir les normes de convivència de la classe i utilitzar imatges (targetons) per poder reconèixer una situació a corregir
Millorar la convivència de la classe
Treballar en equip consensuant les activitats
Descripció de l’activitat:
(Explicar de forma clara i detallada com es desenvoluparà l’activitat a l’aula).
Sovint hi ha situacions en la classe d’EF o a l’esbarjo que dificulten la convivència. A partir dels mediadors rotatoris (2 per sessió en ordre alfabètic), analitzaran accions que es consideren que poden alterar la convivència i hauran d’analitzar i aplicar una decisió (aquesta serà a partir d’una tarja dissenyada pels grups).
Per grups hauran de definir quines són les situacions més habituals que no fomenten la convivència a classe i establir avisos o penalitzacions si es considera de les actuacions. Per fer-ho hauran de dissenyar, desenvolupar i presentar una targetons fets amb la impressora de vinil.
Aquestes abans d’imprimir s’hauran de presentar al gran grup i validar si es consideren operatives si correctes. El color del vinil (verd, groc, roig) indicaran el grau de l’avís i s’acompanyaran en imatges que han de representar quina acció es vol sancionar o corregir.
Avaluació de l’activitat:
Explicar com i amb quines eines / recursos (fitxa, entrevista, diàleg amb l’alumnat, ...) es recolliran evidències que demostrin l’assoliment dels objectius d’aprenentatge plantejats. Es valorarà el producte final.
L’avaluació serà a partir de la presentació final i de l’ús que es fan de les mateixes a partir d’una rúbrica i una reflexió a gran grup.