Pensem, com a futurs educadors/es, que el procés d'incorporació sociolaboral de les dones migrades és un acte dur, difícil, precari, ja que moltes d'elles, viuen una situació de màxima vulnerabilitat, a causa de la seva situació personal, social o cultural, en el que necessiten un suport continu.
S'ha d'afavorir, al fet que es creï un bon clima, per a motivar la participació de les dones per a poder intercanviar entre les participants al nostre servei i les educadores i educadors la informació corresponent per a poder treballar en el procés conjuntament.
Des d'ARRELEM, volem donar a conèixer a les dones, primerament, a través d'unes sessions informatives en l'àmbit grupal, en el fet que consisteix el nostre servei d'acompanyament, de forma genèrica:
S'informa dels recursos que la nostra entitat proporciona, del servei d'atenció per a les dones.
Es recull la demanda inicial de les dones, per a després citar-les, personalment, per a realitzar l'Acollida.
Es defineix, la correspondència entre les expectatives de les dones i les possibilitats de la nostra entitat, per a cobrir aquestes.
Després, proporcionarem a cada dona, personalment, el seu itinerari d'inserció sociolaboral, segons característiques i necessitats individuals. Per a fer això, es realitza el servei:
ACOLLIDA
Es recullen dades de la dona: la documentació que tingui en aquell moment.
S'identifica la demanda de la dona, contrastant-la amb la possibilitat del servei (oferta del servei).
S'informa i o es deriva a recursos formatius, també a assistencials, de suport ...
Es comuniquen les possibilitats, segons el perfil i requisits del mercat laboral.
pixabay hold-544519_640.jpg
Tot això mitjançant tutories individuals, afavorint un clima de confiança, per a poder identificar les necessitats de la dona, per poder visualitzar l'itinerari adient, elaborat des d'un enfocament amb perspectiva de gènere i de pluralitat cultural.
Rubio Serrano, F. (et al., 2021) "Guia d'atenció a dones immigrants extracomunitàries" Diputació de Barcelona.