בס''ד

verdorven maatschappij

We leven in een maatschappij die van God los is. Het gros van de mensen wil niets met de God van de Bijbel te maken hebben. Bepaalde praktijken die 100 jaar geleden als zonde werden bestempeld en waar men zich voor schaamde worden nu gelegitimeerd en zelfs gepropagandeerd. 

Men roept op tot vrijheid om abortus te laten uitvoeren, euthanasie te plegen, om homoseksualiteit te normaliseren.

Wat een ellende! Veel van wat de wereld de normaalste zaak van vindt, is voor God een gruwel. Ik wil u door middel van dit artikel waarschuwen voor de huidige tijdsgeest en wil u aansporen om u te bekeren.

Alles is liefde

Laat ik beginnen met de breed gedragen gedachte dat God alles 'door de vingers ziet' omdat Hij alleen liefde is. Veel ‘christelijke’ voorgangers dragen dit uit. Zie bijvoorbeeld deze korte video van een bekende charismatische spreker: https://youtu.be/2Duyl0f3uGY

Wat een onbijbelse boodschap om God alleen maar als een liefdevol persoon neer te zetten bij Wie het niet uitmaakt wat je doet. De God van de Bijbel is geen God Die vreugde vindt in goddeloosheid. De kwaaddoener zal bij Hem niet verblijven. De dwazen blijven niet staande voor Zijn ogen. Hij haat allen die onrecht bedrijven. Zie Psalm 5:5-6

God gaat deze wereld oordelen, en Zijn oordeel BEGINT bij “het huis van God”. En als de rechtvaardige nauwelijks zalig wordt, waar zal de goddeloze en de zondaar verschijnen? (zie 1 Petr. 4:17-18).

God houdt wel van alle mensen, in de zin van dat Hij wil dat een ieder gered wordt, zich bekeert en Zijn genade accepteert. Daarvoor kwam Yeshua om te sterven en weer op te staan. Zie hier de verdere uitleg over dit onderwerp. 

Maar met boodschappen zoals die worden verkondigd in bovenstaand filmpje leeft men in een schijnveiligheid. Men denkt dat hen niks kan overkomen omdat God hen toch wel liefheeft. Maar waar is de prediking van bekering, waar Yeshua, Petrus, Jakobus, Johannes en Paulus het constant over hebben?

Die is er niet! En dat is een kwalijke zaak. Men leest de Bijbel tegenwoordig vrijwel niet meer of te weinig. Hiermee nemen zij niet voldoende ‘dagelijks brood’ tot zich om stand te kunnen houden (Mat.4:4). 

De paus

Talloze christenen lopen tegenwoordig achter de Paus aan of vinden hem een inspirerende man die liefdevolle woorden spreekt. Maar dit is gevaarlijk! De Paus is de antichrist en de Roomse Kerk is het Beest van Openbaring. Voor meer informatie hierover, klik hier.

We moeten ons dus niet laten verleiden door de vele toenaderingen van protestantse kerken tot de antichrist (Paus of Roomse Kerk), wat oecumene genoemd wordt, en we moeten al zeker niet luisteren naar wat door de Paus opgedragen wordt. U weet waar dat toe geleid heeft. Gods Wetten zijn grotendeels afgeschaft door de Roomse Kerk, de zondag is in de plaats van de Sabbat gekomen (zou dit het teken van het Beest kunnen zijn?), God feestdagen zijn afgeschaft en gekerstende heidense feestdagen zijn ervoor in de plek gekomen.

We moeten oppassen voor die valse Roomse Kerk. Het is zeer goed mogelijk dat zij ook Islamitische feestdagen gaat kerstenen om zo een (valse) eenheid te creëren met een valse vrede. De Islam zou zelfs Roomse wortels kunnen hebben, bekijk deze studie maar eens: https://youtu.be/QCmSBfVXEmA

God haat dit. We moeten niet heulen met de vijanden, maar we moeten ons bekeren tot de God van Israël en Zijn Woord in acht nemen!

Abortus en euthanasie

Tegenwoordig moet het maar normaal gevonden worden dat abortus aan de orde van de dag is. In Nederland mogen kindjes tot 24 weken worden vermoord!

Er zijn organisaties die abortus willen stimuleren, zoals deze organisatie: http://www.womenonwaves.org/nl/

Het is aan de orde van de dag dat kindjes zoals hiernaast worden vermoord. Onschuldige kinderen.

En waarvoor? Soms omdat vrouwen het financieel niet kunnen opbrengen om een kind groot te brengen. Dan wordt het kind dus in feite geofferd aan de afgod van het geld, genaamd de Mammon (Luk. 16:13). God verafschuwt dit. Hij verbiedt dit.

Genesis 9:6: ‘’Vergiet iemand het bloed van de mens, door de mens zal diens bloed vergoten worden; want naar het beeld van God heeft Hij de mens gemaakt.’’

Toen Kaïn zijn broer Abel doodsloeg zei God het volgende, Genesis 4:10: ‘’Wat hebt u gedaan! Er is een stem van het bloed van uw broer, dat van de aardbodem tot Mij roept.’’

Het bloed van Abel riep dus van de aardbodem tot God. Hoe zou het zijn met al die onschuldige baby’tjes die vermoord worden?

En wat te denken van Euthanasie?

In Gods Wet staat heel duidelijk: ‘Gij zult niet doodslaan’ (Ex. 20:13). Het gaat hier om het verbod om opzettelijk te doden. Duidelijk is, dat bij euthanasie juist wel sprake is van opzet: opzettelijk levensbeëindigend handelen. Hierdoor is reeds duidelijk waarom het meewerken aan de voorbereiding en de uitvoering van euthanasie volgens de Bijbel verwerpelijk is.

Homoseksualiteit

Een andere leugen die tegenwoordig wijd verspreid wordt (ook door kerken), is dat mensen die een seksuele relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht, zich niet hoeven te bekeren en dat ze een homoseksuele relatie mogen hebben terwijl ze in Gods Gemeente komen.

Alle zondaren moeten zich bekeren, zowel homo's als hetero's. Maar dan rijst de vraag wat zonde precies is. Gelukkig is de Bijbel daar duidelijk over. Zonde is namelijk het overtreden van Gods Wet (Rom. 7:7, 1 Joh. 3:4).

In Gods Wet staat o.a. dat homoseksualiteit verboden (en dus zondig) is.

Leviticus 20:13: ''Wanneer een man met een andere man slaapt, zoals men met een vrouw slaapt, dan hebben zij beiden iets gruwelijks gedaan.''

Hier staat dat God het een gruwel vindt.

Maar in Gods Wet staat ook duidelijk dat het ontheiligen van de Sabbat zonde is.

Ex. 31:14: ''Ja, u moet de sabbat in acht nemen, want die is voor u heilig. Wie hem ontheiligt, moet zeker gedood worden, ja, ieder die op die dag werk verricht, die persoon moet uitgeroeid worden uit het midden van zijn volksgenoten.''

Hier maakt God duidelijk dat het ontheiligen van de Sabbat heel ernstig is.

We kunnen dus niet met 2 maten meten. We kunnen dus niet aan de ene kant zeggen dat homoseksuelen niet welkom zijn in de gemeente en aan de andere kant steevast de Sabbat ontheiligen. Dat noemen we hypocriet. We moeten terug naar de Wet en het getuigenis, anders zal er geen dageraad voor ons zijn (Jesaja 8:20).

De christelijke pro-homo-beweging stelt dat er overweldigend wetenschappelijk bewijs is dat homoseksualiteit geen ziekte is of een psychologische afwijking[1]. Dat kan dan wetenschappelijk gezien wel zo zijn, maar Gods Woord roept een ieder op om wedergeboren te worden. Je moet opnieuw geboren worden om het Koninkrijk te kunnen binnengaan, zie Joh. 3:5 (dit geldt voor zowel hetero als homo).

Efeze 4: 22-24: ''Leg, wat betreft de vroegere levenswandel, de oude mens af (dit is een opdracht), die te gronde gaat door de misleidende begeerten, en dat u vernieuwd wordt in de geest van uw denken, en u bekleedt met de nieuwe mens, die overeenkomstig het beeld van God geschapen is, in ware rechtvaardigheid en heiligheid.''

Door de wedergeboorte word je een nieuw mens. Dan kan het niet meer zo zijn dat je graag in de zonde wil blijven leven!

Efeze 5: 5, 17-18: ‘’Want dit weet u, dat geen enkele ontuchtpleger, onreine of hebzuchtige, die een afgodendienaar is, een erfdeel heeft in het Koninkrijk van Messias en van God. Wees daarom niet onverstandig, maar begrijp wat de wil van de Heere is. En word niet dronken van wijn, waarin losbandigheid is, maar word vervuld met de Geest (dit is een opdracht).’’

Wij zijn dus geen 'homo-haters', maar uit liefde voor onze medemens willen wij de Bijbelse boodschap van het aanstaande oordeel, en de mogelijkheid tot redding daaruit, bekend maken. Deze boodschap heeft iedereen nodig.

Beeldenhype

Tot slot wil ik het volgende benoemen: 

Het is tegenwoordig trend of mode om beeldjes in huis te halen, bijvoorbeeld van Boeddha. Veel mensen kopen zo’n beeld omdat ze denken dat dit beeld staat voor hoop, vrede en harmonie voor elke bewoner in het huis. Bepaalde websites adviseren om als eerste een lachende Boeddha te kopen. Een lachende Boeddha staat bekend als de Rijkdom-Boeddha en de Geluks-Boeddha.

De meest gewilde en populairste Boeddha is de lachende Boeddha. Volgens Boeddhisten[2] staat deze het liefst gedraaid naar de deur. Andere plekken zouden volgens hen kunnen zijn; op een koffietafeltje of bijzet tafeltje dat diagonaal staat gepositioneerd ten opzichte van de deur. Het beeld moet dan met het gezicht naar de deur geplaatst worden.

Volgens Boeddhisten mag je een Boeddha-beeld nooit op de grond plaatsen of op plekken die lager zijn dan je voeten. Dit is volgens hen een teken van disrespect. Ook mag je volgens hen een Boeddha nooit plaatsen waar het ongepaste dingen kan zien of in de buurt van vieze geurtjes zoals in een keuken, badkamer of toilet.

Een Boeddha vindt het volgens Boeddhisten niet heel fijn om naast apparatuur te staan. De geluiden van deze apparaten zouden namelijk het energie veld van de Boeddha verstoren…

Wat een nonsens! Alsof die Boeddha-beeldjes ongepaste dingen kunnen zien of vieze geurtjes kunnen ruiken. Wat een god ben je, als je energie-veld verstoord wordt door de geluiden van apparatuur. De Bijbel is heel duidelijk over afgodenbeelden!

Psalm 115: 4-8: ‘’De afgoden van de heidenvolken zijn zilver en goud,  het werk van mensenhanden: zij hebben een mond, maar spreken niet; zij hebben ogen, maar zien niet; zij hebben oren, maar horen niet; zij hebben een neus, maar ruiken niet; hun handen, die tasten niet; hun voeten, die gaan niet; er komt geen geluid uit hun keel. Laat wie ze maken hun gelijk worden, al wie op hen vertrouwt’’.

Exodus 20: 3-5: ‘’U zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. U zult voor uzelf geen beeld maken, geen enkele afbeelding van wat boven in de hemel, of beneden op de aarde of in het water onder de aarde is. U zult zich daarvoor niet neerbuigen, en die niet dienen, want Ik, de HEERE, uw God, ben een na-ijverig (jaloers) God.’’

‘’Maar’’, zeggen velen, ‘’ik zie het beeldje niet als een god en kniel mijzelf er niet voor neer en aanbid het niet’’. Maar, hoe kan het dan dat de aankoop van die beelden in verband wordt gebracht met voor hoop, vrede, harmonie, rijkdom of geluk? Hoop je dan toch niet op de een of andere manier vrede, harmonie of rijkdom te verkrijgen door zo’n beeldje aan te schaffen? Dit laat zien dat je dan je hoop vestigt op de aanschaf of het in huis hebben van zo’n beeldje. Het beeldje is nu je (af)god geworden en dit wordt vervloekt in de Bijbel!

Psalm 97:7: ‘’ Beschaamd moeten zijn allen die beelden dienen en zich op de afgoden beroemen.’’

Alleen God kan ons gelukkig maken, maar we zoeken het op veel andere plaatsen: in onze materiële welvaart, in ons werk, in onze gezondheid of door de aanschaf van (Boeddha)beeldjes of amuletten.

We moeten ons beseffen dat er een keuze is om voor of tegen God te kiezen. Het is een voortdurende strijd. Het is een strijd die als volgt wordt beschreven:

Efeze 6:12: ‘’Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers van de duisternis van dit tijdperk, tegen de geestelijke machten van het kwaad in de hemelse gewesten.’’ Wees je bewust van de geestelijke strijd die constant om een ieder van ons heen is.

Ik schrijf u dit niet om te pesten of u het leven zuur te maken. Nee, ik schrijf dit uit ernst. Ik ben bewogen met uw lot. De loon van de zonden die wij doen is de dood! Ik wil u aansporen om u te bekeren en om genade voor uw zonden te krijgen door deel te krijgen aan Gods reddingsplan (kijk hier).

Het volgende moet gezegd worden:  ‘’Zo waar Ik leef, spreekt de Heere HEERE, Ik vind geen vreugde in de dood van de goddeloze, maar daarin dat de goddeloze zich bekeert van zijn weg en leeft! Bekeer u, bekeer u van uw slechte wegen, want waarom zou u sterven, huis van Israël?’’ (Ez. 33:11). 

Als u gaat geloven wordt u als het goed is deel van Israël. Het Vernieuwe Verbond (zie uitleg hier) is namelijk alleen gesloten met het volk van Israël (Jer.31:31-33). Als u dus deel wilt hebben aan het Vernieuwe Verbond kunt u niet om Israël heen!

Er zijn scherpe bewoordingen in dit stuk gebruikt, maar er is gelukkig genade! Wanneer wij ons bekeren is er genade mogelijk. God ziet het gebroken hart aan en is vergevingsgezind. Daarom schrijft de profeet Ezechiël het volgende.

Ezechiël 18:32: ''Ik schep geen behagen in de dood van een stervende, spreekt de Heere HEERE, dus bekeer u en leef!''

Ik wil afsluiten met de woorden uit Hebreeën 11:6: ‘’ Zonder geloof is het onmogelijk God te behagen. Want wie tot God komt, moet geloven dat Hij is, en dat Hij beloont wie Hem zoeken.’’

Zie verder deze studie over bekering.

[1] https://cip.nl/61122-christelijke-homo-organisaties-homofilie-is-geen-ziekte-of-afwijking

[2] http://detweakfabriek.nl/waar-plaats-je-een-boeddha-beeld/