Rok 2022

Oaza Modlitwy – Małe Ciche.

W dniach 24-26 czerwca 2022r. w Małym Cichym po prawie trzyletniej przerwie spowodowanej pandemią , przeżywaliśmy nasze wspólnotowe dni modlitwy.

To pięknie położona miejscowość w niedalekim sąsiedztwie Zakopanego. Tematem naszych rozważań było hasło kończącego się roku formacyjnego : „ Prawda, Krzyż, Wyzwolenie”. Przez trzy dni modlitwy prowadził nas opiekun Domowego Kościoła naszej parafii ks. Janusz Ponc.

W wygłoszonych do nas konferencjach ks. Janusz wskazywał nam na konieczność życia w prawdzie poprzez krzyż, jako drogę naszego wyzwolenia prowadzącą każdego z nas do Naszego Pana Jezusa Chrystusa.

Nasze modlitewne spotkanie rozpoczęliśmy w piątek wieczorem od uczestnictwa we mszy świętej oraz Nabożeństwie Czerwcowym.

Kolejny dzień jak zawsze rozpoczęliśmy jutrznią. Następnie wyjechaliśmy na mszę świętą do świątyni p.w. Matki Bożej Jasnogórskiej na Bachledówce.

Bachledówka to wzniesienie ok. 947 m n.p.m. na Pogórzu Gubałowskim między wsiami Czerwiennem a Ratułowem. Z Bachledówki rozciągają się przepiękne widoki na Tatry, Gorce i Beskid. Tak opisuje je ks. Prałat Zdzisław Peszkowski w książce pt. „Ojciec”: „Jest to urocze miejsce, na szczycie potężnego wzniesienia, skąd roztacza się cudowny widok na całą panoramę Tatr, Czerwone Wierchy, Giewont, Kasprowy, Świnicę, w głębi Rysy, aż po czeskie szczyty: Lodowy, Hawrań, Murań i Łomnicę. Patrząc na północny wschód przy dobrej pogodzie można dostrzec najwyższe szczyty Pienin – Trzy Korony, patrząc w kierunku północy można zobaczyć Turbacz, zaś Babią Górę i Pilsko można podziwiać jakby na przedłużeniu Tatr w kierunku na zachód”.

Tam też ks. Janusz wygłosił do nas kolejną konferencję.

Nasz drugi dzień modlitwy zakończyliśmy spotkaniem przy ognisku wielbiąc Pana Boga pieśniami, a na zakończenie odśpiewaliśmy Apel Jasnogórski.

Niedziela to nasz ostatni dzień skupienia. Rozpoczęliśmy go od jutrzni. Następnie konferencja, czas świadectw i msza święta.

Po obiedzie wyjechaliśmy do swoich domów.

Niezapomniane chwile przeżyliśmy w trakcie naszych spotkań, kiedy w grupach rozważaliśmy czym tak naprawdę jest prawda i dzieliliśmy się naszymi doświadczeniami i przemyśleniami dotyczącymi życia w prawdzie.

Dziękujemy Panu Bogu, że po tak długiej przerwie znów mogliśmy wyjechać na nasze wspólnotowe dni modlitwy, oraz za to, że w czasie przeżytych dni obdarzył nas swoimi łaskami, umocnił, dodał sił i dał nam piękną pogodę.

Księdzu Januszowi dziękujemy za poprowadzenie naszej modlitwy, wygłoszone konferencje, oraz wskazanie nam na to jak ważne jest przeżywania naszego życia w Prawdzie wpatrując się w Krzyż, który niesie Wyzwolenie.