SRPI-HC beretning

Dramatisk SRPI-lørdag og en super tur søndag med sol og vind

Det startede da Christians gast trådte på en skarp musling under 'Le Mans starten' hvor vi løber ud fra stranden med bådene. Han fik en stor flænge og blødte kraftigt. Det opdagede han lidt ude i fjorden og så hoppede han tilbage i vandet og svømmede ind! Christian fortsatte så singlehand i 21'eren.

Længere fremme var der møde i rum sø, hvor Mikis og Henriette fik besøg på trampolinen af en Dragonfly, som brækkede deres bom og lavede et stort hul i storsejlet. Mikis/Henriette vendte om og humpede tilbage og hentede nyt grej i Skovshoved. Ingen personskade her, dog.

Det blev til nogen spændende fortællinger på pitstoppet på Selsø hage inden vi sejlede videre til frokosten i Frederiksund. Vinden var nu meget frisk fra SØ, så vi fløj med spiler til frokosten.

Vejen hjem til Herslev var med hård vind og mange kryds, opslåede ror og enkelte kæntringer som krydderi. Christian i 21'eren måtte krydse med fok alene efter en kæntring, hvor han måtte drive ind på lavt vand for at rejse båden.

Christian sejler singlehand syd for Frederikssund

I bredningen syd for Jyllinge fik vi halv vind med 10 - 12 m/s og fløj afsted med 17 knob.

Tilbage i Herslev fik vi landgangspølse og om aftenen spiste vi en dejlig suos vide tilberedt steg og is med jordbær sammen med andre kølbådssejlere inden vi gik til køjs.

Om søndagen vågnede vi til stille regn og vindstille, men ved starten kl. 10 skinnede solen og vinden tiltog. Starten gik uden uheld og alle både og besætninger kom godt igennem dagen - selv Henrik, der sejlede singelhand, da Christian havde overanstrengt sit håndled i lørdagens hårde vind.

Vi sejlede med spiler til Elleore og havde så et hårdt kryds ind gennem indsejlingen til Boserup bugten. Her kunne vi ikke komme helt op på stranden pga. lavt vand.

Efter frokosten løftede vi bådene i 'Le Mans starten' og fløj ud af bugten og rundede Elleore og kom ud i rigtig hård luft 12-13 m/s foran for tværs. SUPERTUR !!

I Herslev riggede vi af, fik moleøl, indsamlede resultater og sagde farvel og på gensyn samme sted 2019.

Claus Engelsen

Mere kompliceret behøver en resultatliste ikke være