Velkommen til to nye ildsjæle

Oprettelsesdato: 24-10-2013 19:38:58

SRPI er i 2013 blevet styrket med to ildsjæle; Michael Rögen i Frederiksværk, og Martin Bjørn Christensen i Jyllinge.

Stort velkommen til Michael og Martin! Tak for at I vil være med til at præge sejladsen sammen med resten af SRPI-teamet!

Vi har bedt de nye ildsjæle om at skrive lidt om sig selv og deres baggrund, til almindelig orientering:

Michael:

Jeg har sejlet hele mit liv, men er først blevet ejer af en rigtig båd sidste år - en Nimbus 30, magen til èn vi sejlede i, da jeg var ung i Aalborg.

Jeg har lejet mange sejlbåde rundt om i Europa. Det er en nem og billig måde at have båd på!!!

Jeg er 56 år, er far til 3 voksne piger, og bor sammen med Stine som også er glad for at sejle - sammen fik vi sejlet ca. 700 sømil i 2013. Når det er for stille til at sejle, er jeg ballonskipper.

Det var en fantastisk god sejlads vi havde i år, og jeg glæder mig til næste års sejlads; og jeg ser frem til at hjælpe med at udbrede SRPI i Frederiksværk.

Michael Rögen,

Medlem af Frederiksværk Sejlklub, sejler i Nimbus 30 Gry

(Sejltid 12:29:59 ved SRPI 2013 gav andenplads i løb 7 for cruisingklassen)

Martin:

Jeg startede i Optimistjolle som 9-10 årig i Frederikshavn og fortsatte med jollesejlads i Struer frem til jeg blev 20 år.

Udover Optimist-jollen, blev Europa, Laser, OK og 420-joller prøvet af; samtidig gastede jeg på flere forskellige kølbåde - X79, X102, Karavel, Luffe 37 og Scan-Kap 99 - bare for at nævne en håndfuld.

Efter Struer flyttede jeg til København, hvor jeg fortsatte som gast i Knarr og BB-12 meter.

Jeg er 45 år, gift, og far til to børn. Jeg flyttede tilbage til Danmark i 2009, efter 9 år i udlandet uden sejlads.

Efter at have solgt konceptet om at sejle til familien, købte vi i 2011 Banner 34 Dagmar, der er min første kølbåd. Vi har siden sejlet mest muligt i de smukke omgivelser Roskilde og Isefjorden byder sejlere!

Martin Bjørn Christensen

Medlem af Jyllinge Sejlklub, sejler i Banner 34 Dagmar

(Sejltid 10:19:13 ved SRPI 2013 gav tredjeplads i løb 14 for kapsejlere)

Starten fra Kignæs SRPI 2013

Efter SRPI 2015 stopper to af de gamle ildsjæle. Derfor er det skønt, at gruppen bag Sjælland Rundt På Indersiden styrkes med nye og friske kræfter fra tid til anden, så vi alle kan fortsætte med at mødes til Danmarks sjoveste sejlads.

Der kan sagtens være mere end én ildsjæl per havn... hvis du skulle have lyst til at give en hånd med, må du meget gerne give en af os et praj...