Wycieczka do Czech

Integracyjna wycieczka partnerskich szkół.

W dniach 17-19 września 2013r.uczniowie  naszej szkoły wraz z opiekunami p.Weroniką Możejko i p. Agatą Herman oraz uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły z Haci w Czechach  pojechali na wycieczkę do Czech. Po długiej podróży dojechaliśmy do Czeskich Budziejowic. Tam zostawiliśmy nasze bagaże w przechowalni i ruszyliśmy zwiedzać mieszczący się niedaleko, bajkowy Zamek Hluboka. Mieliśmy okazję podziwiać przepiękny park wokół zamku jak i również jego wnętrze. Wieczorem odebraliśmy nasze bagaże i pojechaliśmy na nocleg do akademika.

Drugiego dnia zwiedziliśmy Czeski Krumlov. W tym  przepięknym miasteczku prawdopodobnie nie było ani jednego budynku wyglądającego jak typowe domy w naszych czasach. Całe miasteczko wyglądało na bardzo stare. Tworzyło ono miłą i przyjemną atmosferę. Szczególne wrażenie zrobił na nas ogromny zamek zbudowany na wysokiej i stromej skale. Najpierw zwiedziliśmy jego wnętrze, a potem poszliśmy podziwiać ogród. W ogrodzie zobaczyliśmy „ruchomy teatr”, w którym widownia obracała się po kole w tył, w czasie gdy np. zmieniano dekoracje i wystrój na scenie. Kończąc nasz spacer po tym cudownym miasteczku wstąpiliśmy jeszcze do muzeum figur woskowych. Na pewno nie zapomnimy pobytu w tym miejscu, bo niektórych z nas widok strasznych figur przyprawiał o dreszcze.

Ostatniego dnia do południa mieliśmy czas na zwiedzanie Czeskich Budziejowic. Poszliśmy na rynek. Jeżeli ktoś chciał, miał możliwość zrobienia zakupów w pobliskich sklepach. Po południu zjedliśmy obiad i pociągiem i ruszyliśmy do domów. W drodze powrotnej „zahaczyliśmy”o Pragę. Niestety nie było zbyt wiele czasu na zwiedzanie, dlatego poszliśmy tylko pod pomnik św. Wacława. Na tym skończyła się nasza wycieczka po stolicy Czech i mogliśmy ruszać dalej. Kiedy już dojechaliśmy do Ostrawy, trudno nam było się rozstać z naszymi koleżankami i kolegami z Haci. Na szczęście w dzisiejszych czasach możemy bez problemu kontynuować nasze znajomości z nimi przez internet.