gap1

9-10 Eylül yolculuk, Kahta

9 Eylül Cumartesi 19:10'da Saltur'un önüne vardığımızda bekleyen az sayıda insanla karşılaştık. Az sonra midibüs ile gideceğimizi ve toplam 13 kişi olduğumuzu öğrendik. Araç geldi, yerleştik ve zamanında hareket ettik. Yolda üç mola verip sabah 07:30'da Kahta'da Otel Bardakçı - Taş Saray'a vardık. Valizleri indirmeye başlarken otel sahibi engel oldu ve Kültür Bakanlığının Nemrut'ta yapacağı bir etkinlik nedeniyle bizi başka bir otelde misafir edeceklerini söyleyip kahvaltıya davet etti. Kahvaltı sonrası yolun karşısındaki Otel Nemrut'a gidip dinlendik. Odamızın penceresinden Nemrut dağı görünüyordu:

12:45'te lobide buluşup iki minibüs ile Atatürk Barajı kıyısında öğle yemeğine gittik. Yemekten sonra önce Karakuş tümülüsüne sonra Cendere köprüsüne sonra da Arsemia'ya

(eski kale) gittik. Sonra güneşin batışını izlemek üzere Nemrut'a çıktık. Bu benim Nemrut'a ikinci çıkışımdı; ilk çıkışımdan sonra arkadaşlarıma yazdığım hikayeyi okumak isterseniz burayı tıklayın: Nemrut

tırmanış sırasında birkaç kez mola verdik Doğu terasında Kültür Bakanlığı Devlet Halk Oyunları Topluluğu gösterisi vardı, çok kalabalıktı Güneşin batışını izlemek için Batı terasına yürüdük

oturup manzarayı izledik

Nemrut dağı, Kommagene Krallığı, Antiakos ile ilgili internette bol bilgi bulabilirsiniz, ben bu nedenle rehberin anlattıklarını tekrarlamamayı tercih ediyorum. Google'da arayınca bulunabileceklerden ilginç birkaçı şöyle:

Nemrut Dağı - Vikipedi

Tanrıların dağı NEMRUT

Nemrut Dağı Milli Parkı

Nemrut Dağı rehberi ve fotoğraf albümü