ankara

Ankara gezisi

7 Ekim 2006 Cumartesi

Tempo Tur'un organize ettiği Ankara gezisi için sabah 8:30'da Gençlik Parkının karşısında; İller Bankasının yanındaki parkyerine park edip; Roma Hamamı'na doğru yürürken Ziraat Bankasının eski genel müdürlük binası hoşuma gitti:

Bir açık hava müzesi olan Roma hamamı hakkında wikipedia'da detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Roma Hamamı'nda 8 resim çekmişim.

Antik Ankara hakkında genel bilgi Gezi Türkiye'den Ankara Yazıları Çankaya Belediyesi

sayfalarından okunabilir. Eski Ankara Şehir Çarşısı yıkıldıktan sonra yenine yapılan iş merkezi inşaatı sırasında bulunan yola bakıp eski Maliye Bakanlığı binası yanından yürüyüp Justinyen sütununu gördük.

Maliye Bakanlığı binasının resmini çekmek için görüntüden çıkmasını beklediğim vatandaş merakla dönüp binaya baktı; o da beğendi, eminim.

Augustus tapınağı ile Hacı Bayram Camii yan yana; ya da sırt sırta denebilir.

Hacı Bayram mahallesinde eski evleri

gördükten sonra yürüyerek Hal'in karşısındaki tarihi Suluhan'da çay molası verdik; ara sokaklardan Kale'ye ulaştık. Kale içinde dolaşırken

Hicri 1141-1144 yani yaklaşık 1730-1733 yılları arasında yapılmış olan şimdi Zenger Paşa Konağı adı ile çalışan Turgut Özal'ın mitinglerinde ses düzeni hazırlaması ile ünlü Erkal Zenger'in lokantasını gördükten sonra tavan süslemeleri çok ilginç olan

Vesta'ya girdik. Çıkınca kalenin ara sokaklarında yürüyüp

Ankara'nın ilk camisini gördük yürüyerek Kale'nin Kuzey ucuna kadar ilerledik

Ceritoğlu lokantasında öğle yemeği, yedikten sonra Kale'den çıkıp Anadolu Medeniyetleri Müzesi'ne girdik. Müze hakkında Anadolu Medeniyetleri Müzesi web sayfası Discover Turkey'de Wikipedia'da

Müzeden çıkınca Çıkrıkçılar/Samanpazarı tarafından dolaşırken Aslanhane ya da Ahi Şerafettin Camii'ni gördük detaylı bilgiler Ahşap Dergisi'nde ve Vakıflar Genel Müdürlüğü sayfalarında görülebilir. Daha sonra Pirinç Han'da çay molası verecektik ama oturacak yer yoktu, karşısında bir yerde çayımızı içip, ara sokaklardan

Yahudi mahallesine eski Sinagogu görüp yürüyerek Etnoğrafya Müzesi'ne vardık. Saat 17:00'de gezimizi tamamlayıp dağıldık. Yorgun, ama mutluyduk.