Çanakkale - Assos - Adatepe - Ayvalık

12-13 Eylül 2007

12 Eylül 2007 Çarşamba sabahı 9'da Çanakkale'de iki gece kaldığımız İda Kale Hotel'den ayrıldık, Behramkale'ye ya da eski adı ile Assos'a giderken Ezine'den geçtik. Herhalde Ezine adını duyunca sizin de aklınıza beyaz peynir geliyordur. Nedense Ezine'nin Trakya'da Edirne'nin bir ilçesi olduğunu zannederdim, meğer Çanakkale'nin güneyinde küçük şirin bir ilçe imiş. Assos'a yaklaşırken yol kalitesi baya düştü. Yaklaşık birbuçuk saat sonra Assos'a vardık. Araç bir yere kadar çıkabiliyordu, tepeye tırmandık. Eski Assos kalıntılarını, Athena Tapınağı, sarnıç ve yanında girişindeki sütun ve kirişlerde yeniden dönüşüm örneklerini resimlerde de görebileceğiniz Hüdavendigar Camisini gördük.

Daha önce hiç duymadığımız damla sakızlı kahvelerimizi içtik

Limanın dalgakıranı üzerinde yürüdük, manzara çok hoşuma gitti. Denizin içinde antik limanın dalgakıranı gayet net görülüyordu.

Balıklarımızı, dondurmalarımızı yedik ve Assos'tan ayrıldık. Sırada Adatepe Zeytinyağı Müzesi vardı.

Meğer müzedeki maketlerin çoğu babamın eski arkadaşı Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğretim üyelerinden Dr Atıf Atilla tarafından yapılmış ve 2004'te müzeye bağışlanmışmış. İzmir Koleji'70 mezunu Yılmaz Atilla'nın da babası olan Atıf amcanın geçen Temmuz'da vefat ettiğini öğrenmiştim, aniden resmini görünce şaşırdım.

Ayvalık'a gelip, otelimize yerleşip yemekten önce güneşin batışını seyretmek için Şeytan Sofrası'na çıktık.

13 Eylül sabahı denize girecekleri Sarmısaklı plajına bırakıp Ayvalık'ın meşhur Perşembe pazarına gittik. Midilli'den her Perşembe alışveriş için rumların geldiği pazar oldukça hareketli idi. Resimdeki kafesteki iki renkli papağan pazardaydılar. Sonra biz de Sarmısaklı'ya döndük, kısa bir internet cafe ziyareti yapıp denize girenleri bekledik ve meşhur Ayvalık tostu yemek üzere Ayvalık merkeze geçtik. Sonra Alibey adasına (eski adıyla Cunda adasına) gittik, ve dolaştık. Tekrar Ayvalık merkezde deniz kenarında 10 dakika mola verip otelimize döndük.