Нашето творчество 10

Седемте рилски езера

Аз заминах за България през юли месец. Най-хубавото приключение там беше денят в планината Рила.

Сутринта ни взе нашият тургайд. Той ни закара до планината и заедно с нашия водач се качихме на седалковия лифт. За жалост времето беше много лошо, имаше мъгла и дъжд. Аз бях храбър и вървях осемнайсет километра в дъжд и мъгла. Заради мъглата не се виждаха изцяло езерата. Целите бяхме мокри и измръзнали. Затова се стоплихме в минералните басейни на Сапарева баня.

Този ден беше най-хубавият спомен от лятото.

Максим Константин Лунцер

Раненото птиче

Мишо и Мария отидоха в гората да берат боровинки, но за съжаление духаше силен вятър.

По едно време те чуха шум в храстите. Мария ги разтвори и видя едно малко птиче в едно гнездо. Взе го с нея и когато се прибраха вкъщи, го сложиха в една клетка. Мишо му донесе храна и вода. Тогава мама им каза, че то има счупено крило. Превързаха го.

Минаха седмици и пилето оздравя. Дойде време да го пуснат. Децата отидоха в гората и го пуснаха на свобода.

Ренате Терзиева

Най - важният урок

Зайката и зайчетата тръгнаха на утринна разходка. Там видяха майка птичка. Тя учеше малките си да летят.

По едно време срещнаха таралежка. Зайка запозна зайчетата с таралежа и той тръгна с тях. Заедно видяха патица и патенца.

Всички дружно отидоха на една полянка с езерце. Патицата започна да учи малките да плуват. На дървото дойдоха катерици. Майката учеше малката си катеричка да събира орехи.

Иоана Йончева

Сънят на Мечо

Мечо спинкал сладко. Сънувал, че има рожден ден. Там били всички - Кума Лиса, Кумчо Вълчо и Зайо Байо. Те му подарили подаръци. Мечо ял много мед и торта.

- О, не! -  викнала Кума Лиса.

Вятърът духнал свещичките и Мечо се събудил.

София Методиева

Сънят на Мечо

През зимата Мечо спи и сънува, че Прасчо има рожден ден. Поканил е Зайо, Лиса, Жабчо и Вълчо. Почерпил ги е с плодова торта и всеки му е донесъл подарък. Прасчо е приготвил един голям буркан с мед. Мечо си помисли:

- О, колко е вкусно!

И изведнъж се събуди.

Юлиян Шиляшки

Сънят на Мечо

Дойде зима. Мечо си легна в топлото легълце и заспа дълъг зимен сън. Засънува, че има рожден ден.

Бяха дошли всичките му приятели: Вълчо, Прасчо, Зайо и Лиско. те му бяха донесли ценни подаръци: мед, вкусни плодове, нови спортни обувки и други изненади. Имаше една огромна торта -  точно такава, каквато обичаше Мечо - с много черешки, плодов сироп и в средата с голяма ягода.

Ех, ако може сънят му да се сбъдне, когато се събуди от дългия зимен сън!

Ребекка Амтман

Сънищата на Мечо

Една вечер Мечо си легнал и започнал да сънува рождения си ден.

Гостите били Кума Лиса, Зайко, Прасчо, Кумчо Вълчо и Жабока. Всички приятели очаквали Мечо с нетърпение. Те били приготвили хубави подаръци. До тях била и огромната торта. Било лято и всички били навън.

А Мечо продължавал да сънува.

Сънят от Мечо

Мечо спи и сънува, че има рожден ден. Приятелите му правят парти изненада.

Донасят му голяма вкусна торта с много сметана, череши и ягоди. Всеки му носи и подарък. вълчо е набрал голяма паница със зрели плодове. Зайчо му носи цветя, а Лисана държи в ръцете си голям красив пакет. Мечо им благодари за голямата изненада.

Накрая Прасчо му подава едно гърненце с мед и изведнъж Мечо скача от леглото и разбира, че е сънувал.

Магдалена Желева

Мечо

Есента си отива и Мечо се подготвя за зимен сън.

Тази нощ той заспа на меката възглавница, завит с розово юрганче. Изведнъж дойде пролетта. Мечо има рожден ден. Прасчо му е направил торта. Вълчо носи плодове и голям буркан с мед. Зайо, Лиса и Жабчо донесоха много подаръци и цветя. Мечо спа щастлив зимен сън.

А когато пролетта дойде, приятелите на Мечо наистина го чакаха на зелената поляна.

Леони Вапцарова

Коледна приказка

Смрачаваше се. В замъка на Дядо Коледа цареше оживление. Шейната вече беше натоварена. Елените нетърпеливо потропваха с копита. Защо се бави добрият старец?

В това време Дядо Коледа проверяваше дали всички писма са прочетени и желанията изпълнени. Той отиде в работилницата. Там елфчето Пепи спеше сладко на камара писма. Дядо Коледа ахна като видя натоварените писма. Той събуди елфчето Пепи и му каза да се захваща за работа. Елфчето скочи и хукна към машината за подаръци. Бързо се захвана за работа. Скоро подаръците бяха готови. Пепи хукна да ги натовари.

На сутринта под елхата всяко дете намери мечтания подарък. А в това време Дядо Коледа и Пепи пиеха топло какао.

Виктория Бочева

Коледна приказка

В това време Дядо Коледа забеляза, че джуджето Милко го няма. То беше обещало на Дядо Коледа да му донесе последните подаръци тази година. Всички започнаха заедно да търсят Милко из замъка. Намериха го заспал в работилницата. Той беше забравил да приготви подаръците. Сега нямаше време за губене! Всички джуджета се захванаха задружно на работа. Скоро забравените подаръци бяха готови.

Джуджетата натовариха всичко на шейната и тя се понесе с песента на звънчетата към децата, които я очакваха с нетърпение.

Лилия Брунч

Коледна приказка

В това време Дядо Коледа се сети, че е забравил един подарък. Когато се върна да го вземе, видя че джуджето спи под куп писма. Дядо Коледа го събуди, за да приготвят останалите подаръци. След това потеглиха към добрите деца.

Юлиян Шиляшки

Моята раница

Моята раница е зелена, толкова голяма колкото гърба ми. Има бежови дръжки и побира много. Тя е толкова тежка, че не мога да я нося на гърба си.

Има три разделения. Едно най-малко, едно по-голямо и едно най-голямо разделение. В най-малкото има кърпа за ядене, в по-голямото е телефонът и картата за пътуване, а в най-голямото са всички учебници и несесерът ми. В средното разделение има и дреболийки.

Отвътре раницата ми е жълта и зелена. Има и едно бежово малко джобче, както и някаква закачалка.

Деа Дееничина

Коледна елха

Коледната елха е украсено дърво, което хората използват за Коледа. Има малки и големи елхи. Нашата елха има червени и бели стъклени топки. Тя не е голяма, но не е и малка. Под елхата има подаръци, които се отварят на 24-ти декември.

Ренате Терзиева

Коледен венец

С мама приготвихме коледния венец. Той има четири червени свещи.

Всяка седмица запалваме по една свещ. Те стоят върху елхови клонки с шишарки. Отпред на венеца завързахме голяма красива кафява пандела. Украсихме клонките с канелени пръчки. За тях завързахме златиста коледна звезда. Накрая поставихме върху клонките три блестящи коледни играчки. Те проблясват в златисто и кафяво.

Всички се радваме, когато заедно го гледаме, защото е много красив.

Никола Гераков

Какво правих през ваканцията

Бях във Финландия с брат ми и татко. Докато бяхме в Хелзинки, отидохме до музей Морски свят, в който има риби. Видяхме Дори и Немо, гледахме как ги хранят. После трябваше да отидем с влак до летището на път за Лапландия. Попитахме една жена на гарата кой влак да вземем и когато бяхме във влака, попитахме дали отива към летището. Казаха ни, че отива към Северна Финландия -  бяхме взели грешен влак. Ние слязохме на следващата спирка и оттам отидохме с друг влак до летището.     На следващия ден отидохме да караме моторни шейни. Аз се возих на дървена шейна, която беше закачена за шейната на водача. Пътувахме 3 часа. Междувременно правихме паузи за обяд и лов на риби. Накрая на този ден отидохме за малко до двореца на Дядо Коледа.

На третия ден отидохме до Ранца - един парк за северни животни. Там видяхме бухали, лисици, котки, бели мечки. трябваше да видим и кафяви мечки, но не можахме, защото те спяха зимен сън.

На следващия ден се возихме на шейна с хъскита. Те обичат да тичат на снега и са много гальовни. След това обядвахме. Най-накрая направихме разходка в гората в дълбок сняг със снегоходки. Вечерта видяхме Северното Сияние.

На петия ден се возихме на шейна с елени. Вечерта празнувахме Нова година в планината.

На шестия ден бяхме в двореца на Дядо Коледа. Там видяхме хипопотам от лед. Преминахме полярния кръг. Влязохме и в самия дворец. Снимахме се с Дядо Коледа. Гледахме лените му.

На седмия ден видяхме хотел, ресторант и сауна от лед. Посетихме също музея на Финландия и полярния кръг.

На осмия ден вече трябваше да си тръгваме. Имахме още няколко часа. Бързо си оставихме багажа в офиса на гидовете. Тогава отидохме до едни магазини, за да купим подаръци. Когато беше вече време да си тръгваме, отидохме до офиса да си вземем багажа и да се качим на такси за летището. Пътувахме от Рованиели до Хелзинки и оттам до Виена.

От летището във Виена отидохме до вкъщи. Преспахме една нощ и на следващата сутрин отпрашихме на ски в Австрия. На обяд вече карахме ски в курорта Целл ам зее. Накрая на деня лифтовете вече затваряха. ние трябваше да се превозим още с два лифта. Единият лифт затваряше след 15 минути. Имахме късмет, че успяхме да стигнем за 9 минути. Качихме се с него и после се спуснахме по 3 писти до колата ни, където си бяхме оставили другия багаж. С колата отидохме до хотела ни.

На следващия ден беше много мъгливо и валеше сняг. Спуснахме се по 2 черни пости. Накрая на деня отидохме на басейн. Там първо се пързаляхме по една малка пързалка, а после по една голяма, която излизаше навън. Накрая на деня отидохме до хотела ни.

В последния ден от ваканцията се прибрахме вкъщи доволни.

Деа Дееничина

Спомен с дъх на лято

Това лято мина бързо. Още си спомням деня, в който пристигнахме в хотел Сиде Премиум в Турция. Беше ден изпълнен с очаквания и вълнения.

Пристигнахме през нощта много уморени, но това не ми попречи да се събудя много рано. Мама вече беше станала. Двете нямахме търпение да видим морето, затова тихо се измъкнахме. Морето беше тихо, спокойно и много солено. Разбрах колко много ми е липсвало. С мама започнахме да тичаме по мокрия пясък и да се пръскаме с вода.

На закуска се срещнахме с нашите приятели. Това беше една много голяма компания в България. Всички деца цял ден се забавлявахме - малко на плажа, но по-голяма част от деня изкарахме на пързалките край басейна.

Така мина цялата почивка, но първият ден беше най-хубав, защото беше изпълнен с нови запознанства и радостни вълнения.

Славея Стефанова

На разходка

Заешкото семейство рано сутринта тръгна на разходка. Майката иска да научи зайчетата да бъдат смели.

На полянката те срещат катеричките и таралежчетата. Патицата иска да научи своите рожби да плуват. Таралежлето се учи да си събира храна. Катеричката учи своето дете да събира жълъди. Майката птица учи малките да летят. Зайчетата вече са се научили да тичат бързо.

Всички се чувстват щастливи.

Приятели

Майка Зайка излезе на разходка в слънчевата сутрин със своите две зайчета. Тя искаше да им покаже колко много приятели имат в гората.

На полянката с езерцето те срещнаха Ежко Бежко, който учеше своето дете как се събира храна. После видяха как патицата учеше своите патенца да плуват, как катеричката показваше на своите деца как се събира храна за зимата и как лястовичката учеше своите лястовичета да летят.

Майка Зайка показа на двете си зайчета, че имат много приятели в гората и всеки, който се потруди  и полага усилия, ще има какво да яде през зимата, ще може да плува и лети на воля.

Ана Георгиева

Сънят на Мечо

Една нощ Мечо си легна на спи и той сънува, че има рожден ден и получава като подарък обувки и торта. Но най-любимото на Мечо е мед. Тогава той се сети, че желае да стане от леглото и да си хапне мед.

Така се събуди.

Георги Илиев

Сънят на Мечо

Късна есен е. Мечо спи в хралупата си дълбок зимен сън. Той сънува, че има рожден ден и неговите приятели Зайо Байо, жабокът Квак, глиганът Грух, лиса Лиза и вълчо Кънчо са дошли да празнуват с него. Те му носят много подаръци и една голяма торта.

Мечо е толкова щастлив и доволен, че се усмихва насън.

Лилия Брунч

Есенната буря отвън

Имало едно време един мечок. Той легнал да спи зимен сън и сънувал, че има рожден ден. На гости дошли приятелите му. Това били Вълчо, Прасчо, Зайка, Лисана и Жабчо. Те му донесли подаръци. вълчо донесъл плодове, Прасчо - мед, Зайка - нови обувки, Лисана донесла подарък - изненада, а Жабчо -  водно цвете.

По едно време заваляло, задухал силен вятър, затрещели гръмотевици. Извила се силна буря. Мечо се събудил и погледнал календара. в този миг на вратата се почукало. Мечо отворил и видял премръзналите и мокри свои приятели. Днес той имал рожден ден.

Йоана Йончева

Сънят на Мечо

Мечо сънуваше чуден сън. Сънуваше своя рожден ден. На него той покани най-добрите си приятели - Вълчо, Кума Лиса, Зайо Байо, Прасчо и Жабката.

Подаръците, които получи в съня си, бяха плодове от Вълчо, мед от Прасчо, торта от Зайо Байо, обувки от Жабката, цветя и подарък изненада от Кума Лиса.

Но до рождения ден на Мечо имаше още време. Сега е зима и Мечо спи своя сън. През пролетта, когато всичко разцъфти, Мечо ще посрещне своите гости.

Антон Петков

Коледна приказка

В това време Дядо Коледа приготвяше последните подаръци. Тази година той беше получил твърде много поръчки - децата си бяха поискали особено много подаръци. Запъхтян той натовари и последните пакети, метна се на шейната и полетя към града.

Точно в полунощ под всички коледни дръвчета се трупаха красиви подаръци, а Дядо Коледа се отправи към къщи уморен, но щастлив и с грейнала усмивка на уста.

Юлия Лайтнер

Коледна приказка

В това време Дядо Коледа търсеше джуджетата. И той намери едно джудже. То беше заспало дълбок сън. Скоро след това Дядо Коледа намери и останалите джуджета. Заспали. Заради това той не тръгна с шейната.

Георги Илиев

Коледна приказка

В това време Дядо Коледа търсеше писмата. Джуджето на Дядо Коледа беше много, много уморено и беше заспали, докато четеше писма. Когато Дядо Коледа видя своя помощник, той го събуди. Двамата грабнаха писмата и хукнаха към шейната. И тази Коледа всяко дете, което беше писало на Дядо Коледа, получи своя подарък.

Леони Вапцарова

Коледна приказка

В това време Дядо Коледа беше приготвил подаръците. Тъй като беше изгубил писмото на едно от децата, Дядо Коледа трябваше да се върне до Лапландия. След известно време той вече беше пристигнал там и четеше. А еленчетата потропваха и чакаха да тръгнат отново по снежната пътека.

И всички деца щяха да получат подаръци.

Моята сестра

Моята сестра се казва Марион. Тя има сини очи и руса коса. Скоро ще стане на пет години. Марион ще има рожден ден на десети февруари. Тя е висока един метър и шестнадесет сантиметра.

Сестра ми обича рокли и да играе с кукли. Обича също така да пише на странен език.

Аз много я обичам, ако се смее и не се караме.

Валери Шерцер

На морето

Лятната ваканция бяхме на море в България. Един ден на плажа се случи нещо забавно.

Бяхме аз, мама, Марион, баба и вуйчо. Аз, мама и вуйчо излизахме от морето и видяхме баба и Марион на брега до водата. Помислихме си, че си играят. Затичахме се за фотоапарата, за да направим снимки. Тогава чухме баба да вика:

- Моля, помогнете ми да стана!

Тогава разбрахме, че всъщност баба беше паднала, а Марион я дърпаше и се опитваше да я повдигне...

Валери Шерцер

Моето пиано

Моето пиано има 92 тона. Има 7 октави. Една октава има 8 тона, всъщност са 13 тона.

Пианото има бели и черни клавиши. Първият е "до", вторият е "ре", третият "ми", а останалите са "фа, сол, ла, си, до". Това бяха белите клавиши.

Сега идват черните клавиши. Между "до и "ре" има черен клавиш и се казва "диез" или "бемол". Между "ре" и "ми" има също един тон, който се казва "бемол" или "бекар". Внимание! Между "ми" и "фа" няма тон. Между "фа" и "сол" има пак един черен клавиш, а също и между "сол" и "ла", и между "ла" и "си". Внимание! Между "си" и "до" няма клавиш.

Анри Начев

Зайбо

Моята котка Зайбо има черен гръб и бял корем. Тя е средно голяма и идва от България. Затова Зайбо говори български котешки език. Зайбо ме придружава навсякъде.

Аз много обичам Зайбо.

Лилия Мари Динев

Коледа

На 24.12. имахме гости и украсявахме елхата. Пекохме много коледни сладки и готвихме. Вечерта преди да седнем на масата, играхме игри. като всеки път ядохме питка и в мен се падна паричката. На Коледа сутринта получих много подаръци: играчки, пастели и гривна, която изпълнява желания. После ядохме баница с късмети и вечерта бях изморена и щастлива.

Катрин Пецов

Най-съкровеното ми желание

Ще бъде хубаво, ако спре земното затопляне, защото много животни умират заради хората. Фирмите произвеждат много найлонови торбички, които попадат в морето. Трябва да живее по-добре на една чиста планета.