1. OBSERVACIÓ CLASSE DE MATEMÀTIQUES D’11è GRAU (17-18 ANYS)
La classe consta d’una trentena d’alumnes, disposats en rengleres mirant a la pissarra. Hi ha un alumne cec que seu a segona fila i que utilitza com a recurs complementari un llibre en braille i un ordinador amb auriculars. El tema abordat a la sessió d’avui són les desigualtats modulars. Els objectius d’aprenentatge es comparteixen a l’inici de cada classe perquè l’alumnat conegui quina fita ha d’assolir cada hora.
La professora se serveix tant de la projecció del canó com de la pissarra, mentre que l’alumnat compta amb llibre, llibreta i calculadora. A mesura que la professora va exposant el contingut, l’alumnat agafa apunts i intercalen exercicis pràctics. Finalitzen la sessió amb un qüestionari que es projecta a la pissarra i que l’alumnat pot respondre amb els seus mòbils.
L’alumnat d’aquest curs fa 8 sessions de Matemàtiques a la setmana. No tot l’alumnat del mateix grau realitza el mateix tipus de classe. A l'inici de curs han fet una prova de nivell i els han dividit en dos grups d'acord amb el seu nivell. El grup A i el B s’hauran d’enfrontar a exàmens diferents de l’equivalent a les PAU a Lituània que, en el cas d’aquest país, es porten a terme repartits entre el penúltim i darrer curs de l'institut.
L’alumnat s’emporta de deures els exercicis que no han acabat durant la classe.
2. VISITA DE LES INSTAL·LACIONS I L’ENTORN DEL CENTRE
El centre educatiu es troba en un entorn privilegiat envoltat de natura. Gaudeix d’una gran extensió de terreny i cada any es fan obres de millora o ampliació. Si bé, fa uns dies, vam poder conèixer les noves instal·lacions del gimnàs, pista de futbol, parc, àgora i pista d’atletisme, avui ens hem endinsat als voltants de l’institut, on l’alumnat du a terme algunes activitats d’educació física i comparteix temps d’esbarjo. També hem tingut l’oportunitat de revisar multitud de publicacions de caràcter didàctic amb reculls d’activitats de totes les àrees, contextualitzades en l’entorn de l’institut, que doten de significat l’aprenentatge de l’alumnat i el vinculen al territori.
Per acabar, ens han mostrat la biblioteca i la sala d’actes, on tenia lloc l’assaig de danses japoneses que l’alumnat prepara per a un pròxim esdeveniment. Darrere de la gran sala, existeixen una sèrie d’espais, fraccionats en petites habitacions, que fan servir com vestuari, sala de maquillatge per espectacles, així com per guardar instruments de música o fer classes individuals d’instrument, dins el marc de les activitats extraescolars que també s’ofereixen al centre.
Cal destacar que l’alumnat té 3 hores d’Educació Física a la setmana i una d’aquestes hores es dedica sempre a la dansa.