Frederikshavn skakklub afholder 30. juli – 5. august 1972 i samarbejde med DSU det åbne DM i skak for juniorer i anledning af klubbens 65 års jubilæum.
Badmintonhallen lægger lokaler til det store stævne, der har Henry Kjærgaard som chefturneringsleder. Endvidere er Steen Filskov kontaktleddet til pressen.
130 spillere fra 15 lande havde fundet vej til Frederikshavn! De mange udenlandske spillere var inkvarteret privat i byen.
Borgmester Villy Christensen åbner officielt stævnet og der er også tale af formanden for DSU Schjøller Larsen.
Der var en samlet præmiesum på kr. 3000.
Årets DM-vinder : Jacob Øst Hansen fra Gentofte, som ses på ovenstående billede.
Danmarksmesteren vandt også DM i lyn!
Efterfølgende var de deltagende enige om at det var et veltilrettelagt stævne!!