Térkép, útvonal leírás

A 2009-es első magyar helyi Szivárvány Találkozó a 1999-es nagy találkozó helyén, a bakonyi Szivárvány Földön lesz.

Itt találod meg a térkép on-line változatát – használd a térkép vezérlő szerveit: nagyít, kicsinyít, mozgat, térkép / műhold / domborzat nézet; és a legfontosabb: olvasd el a pontokhoz írt magyarázatot!

A 8-as főközlekedési úttól északra, Veszprémtől nyugatra, Bakonybél, Csehbánya, Herend között, egy gyönyörű réten, erdő szélén van a tábor. A tábort mindhárom faluból meg lehet közelíteni.

Merről érdemes jönni?

• Amennyiben autóbusszal jössz, akkor célszerű Csehbányára érkezni. Innen csak 4 km kell gyalogolni.
    • Vonattal Veszprémig érdemes jönni, Veszprémben célszerű átszállni buszra, Csehbánya felé. Ugyan van Herednek is vasútállomása, de ez meglehetősen messze van (15 km) a tábortól.
    • Stoppal szintén célszerű Csehbányára érkezni.
    • Biciklivel érdemes Herend felől jönni, a Herend határában lévő sorompó biciklivel kikerülhető, autóval nem. Figyelem, autóval Herend felől igen kockázatos a bejövetel! A sorompót elvileg állandó zárva van, aki erre jár, az maga előtt nyitja, maga mögött zárja a sorompót. Az út hossza 15 km, ami gyalog fárasztó is, unalmas is.
    • Autóval Csehbányán kell leparkolni. Figyelem, autóval Herend felől igen kockázatos a bejövetel! Herendtől 2 km van egy sorompó, amit zárva tartanak. Ha véletlenül nyitva találod, s bejössz, akkor a kimenetellel lesz gondod.
    • Bakonybél felől csak akkor érdemes jönnöd, ha Bakonybél, Zirc, Pápa felé visz az utad. Ez az út bő 7,5 km (Csehbánya felől 4 km), jó sok kaptató van benne, s normál autó nem jut tovább a lovastanyánál.

A gyalog út Csehbányáról a táborba

Ez a legrövidebb és legkényelmesebb út Babylonból a táborba. Cs01 Csehbánya

Innen, Csehbánya felől a legkönnyebb megközelíteni a tábort.

Amennyiben autóval érkeztél, akkor ITT keress magadnak parkolóhelyet - az út később személyautóval járhatatlan lesz, s én nem hagynám napokig az erdőben a kocsim...

Cs02 falu széle

Széles traktor úton haladsz szántók között.

Cs03 Y elágazás

Csehbánya felől jövet jobbra tarts, s kövesd szivárványos jeleket és az újrafestett piros kereszt jelzést.

Cs04 dózer út

Cs05 letérés a dózer útról

A szivárványos jelek is, az újrafestett piros kereszt turistajel is jobbra letér a dózerútról, s lényegében a dózer út előtti irányát követi.

Cs08 útkereszteződés

Dél-délnyugat felől érkezik az újrafestett piros kereszt turistajelzés. Meredeken lefele, kelet felé folytatod az utat követve a szivárványos jeleket és - innentől - a piros csík turistajelzést, s rövidesen megérkezel az Öreghálás rétre.Északra a piros csík turista jelzés másik ága megy el a Tiszta Víz forráshoz. Nyugatra a földút szintén Csehbányára vezet, kicsi kerülővel - tavaly még ezt az utat használtuk.

Cs09 Öreghálás romos tanyája

Messziről jól látható, romos tanyaépület.A tanyaépület mellett elhaladva a réten haladsz lefele.Az 1999-es európai találkozónak itt volt a konyhája - a falfestések mai napig láthatók.Cs10 a mező alja

A mező alsó részén az út balra fordul, s kb 50 métert párhuzamosan halad a patak parti fákkal.

Fürdőhely

A kő híd mellett kellemes feredő hely várja a a hűsölni vágyókat..

Cs11 kő híd

Egy jól megépített, régi kő híd vezet keresztül a patakon. A híd után még kb 150 métert kell megtenni a szembe domboldalon, s ott meg fogod látni a Szivárvány Földet.

Üdvözlünk itthon!

A gyalog út Bakonybélből a táborba

B01 Bakonybél

A központból kifele jövet a kálvária, Szent kút felé hagyod el a falut.

Szent kút és kápolna

B02 letérő jobbra

Autóval is jól járható murvás úton érkezel a kereszteződéshez, s itt jobbra fordulsz.

Át a patakon.

B03 híd

B04 letérő balra

A híd túlsó oldalán balra fordulsz, folytatod az utat lényegében az eredeti irányba.

B05 jellegzetes útkanyarulat jobbra

B06 Pinto Ranch (western lovas farm)

Lovak, kutyák, western lovas farm.

Az út élesen balra fordul, nekiindul felfelé a domboldalnak.

Innen tovább normál két kerék meghajtású autó nem nagyon jut, a felfele kaptató út minősége lényegesen rosszabb, mint eddig.

B07 nyereg

A domb tetejére a nyeregebe felérve jobbra fordulunk, a továbbiakban mindkét oldalról mezők között haladsz.

B08 kilátás Bakonybélre és a Magas Bakonyra

Gyönyörű kilátás észak felé Bakonybélre és a Magas Bakonyra. A távolban, északra a Kőris hegy tetején jól látszik a furcsa alakú légvédelmi, légiirányítási radar.

B09 romos magasles

Az út legmagasabb pontja, a közelben egy romos magasles.

Szintén a közelben picike időszakos patakocska fut le a Hajagról.

B10 Kövicses tanya

Néhány elhagyatott ház a nyeregben. Erősen kitaposott szekérúton haladsz tovább.

B11 rét

A rétre kiérve jobbra, lefele kanyarodsz, s 150 múlva meglátod a tábort.

Üdvözlünk itthon!

A bicikli út Herendről

Biciklivel érdemes Herend felől jönni, a Herend határában lévő sorompó biciklivel kikerülhető, autóval nem. Figyelem, autóval Herend felől igen kockázatos a bejövetel! A sorompót elvileg állandó zárva van, aki erre jár, az maga előtt nyitja, maga mögött zárja a sorompót. Az út hossza 11 km, ami gyalog fárasztó is, unalmas is.

H01 Herend

H02 vasúti átjáró

H03 sorompó

A sorompó biciklivel kikerülhető, autóval NEM.

A sorompó egy Y útelágazásban van, a bal oldali burkolt műúton haladsz tovább.

H04 Letérés a műútról

Balra elhagyod a műutat.

A letérő helye onnan ismerhető meg, hogy az eddig szinte nyílegyenes műút hirtelen elkezd emelkedni és szerpentinezni.

Egymástól kb 200 m két helyen is le lehet térni a műútról - többnyire a 2., a fölső letérőt érdemes választani, de a pillanatnyi sár viszonyok alapján érdemes dönteni.

A letérő utáni kb 200 m nagyon saras szokott lenni, később az út mezei szakasza jobban járható.

A mezei út a Hajag hegy aljában, a rét és az erdő határvonalát követve halad.

Fodor tanya

Istvánnak, a fafaragó szomszédunknak a háza.A ház mellett jó vizű forrás is van.Kérünk, amennyiben gépüzemű járművel jöttél, akkor azt itt parkold le.Üdvözlünk itthon!