SYKKYLVEN NORUEGA - XXV OLIMPÍADA

BARCELONA A SYKKYLVEN

El diari de l'estada a Noruega en document adjunt en aquesta pàgina.

"SYKKYLVEN UND NÜRSIS (diari del viatge)" i "SYKKYLVEN UND NÜRSIS (diari de viatge) (2)

BREU CRÒNICA DE DOS DIES A SYKKYVEN (Noruega)

Després d’una nit sense quasi dormir. La cita amb el professor Joan Campillo va ser a les 3:00 h de la matinada del dia 16 de març de 2015, i una llarga estona d’espera a l’aeroport del Prat de Llobregat-BCN.

A les 6:00 h de la matinada vàrem agafar l’avió en direcció a Amsterdam. Tot el vieatge dormint, es va fer curt; l’arribada a l’aeroprt d’Amsterdam a les 8:00 h del matí permetia fer una visita d’anar i tornar al centre de la capital d’Holanda. No vam anar al centre, l’economia de l'alumnat i la lentitut en decidir va fer que, finalment, no sortíssim de l’aeroport d’Amsterdam.

Dues hores d’ avió i Alesund. Aqui el paissatge va canviar de cop: aigua, illes, gespa cremada i un viatge amb microbús cap a Sylkkyven. I unes cases ….

El temps bo. No feia fred. Quan es va fer de nit: estels i 1 grau. S’aguanta molt bé. No cal anar molt abrigat.

Les families ens esperaven. Vàrem tornar a trobar l'alumnat noruec que vàrem conèixer a Barcelona.

La cita amb el professor Damian davant de l’Institut. Amb el cotxe ens va portar fins la nostra casa al davant del port. En Damian i l'Ule ens van fer molt cas: excursió pel poble, visita nocturna des de dalt de la muntanya, passeig pels carrers i entrada al super (s’ha de sopar). Quins preus! Noruega és carissima. A la nit tots a dormir després d’un dia mogudet. La casa comodissima.

Dimarts, 17 de març de 2015 a les 8:00 h cita davant de l’institut. Excursió a Alesund, ciutat de construcción modernista. Després de visitar Barcelona Alesund és la germana petita del Modernisme. Hem fet un tour guiat per tots els edificis més importants d’Alesund i després visita al centre d’interpretació del Jungel Stil, una antigua Farmàcia. Interessant.

A partir de les 12:00 h l'alumnat noruec i el nostre han tingut temps per dinar i després tornar pel seu compte a Sylkkyven.

El Damian ens ha portat a un restaurant “selecte” per dinar; no diem el que ens ha costat una sopa i una amanida.

Hem vist la ciutat d'Alesund des d’un mirador des d’on hem fet una gran quantitat de fotos i de nou cap a Sylkkyven, amb el Ferry. Aquí entre illes i fiords sempre s’ha d’agafar el Ferry.

A les 16:00 h el Damian ens ha esperat a casa seva; una casa de finals del segle XIX, molt arreglada amb bon gust i ens ha portat a fer una excursió a peu de 3 hores per la muntanya. Sha fet de nit i hem vist una posta de sol amb el fiord al fons. Finalment a caseta, amb ganes de seure i sopar fins que ales 9:30 h ens ha trucat el Damian per que sortíssim a veure una aurora boreal. Finalment hem sopat una sopa de no sabem què, pa i mantega, un peix salat i una amanida d’enciam i patata amb maionesa. Tot molt noruec.

Fins la propera crònica.

Narcís i Joan Carles

Sykkylven, 17 de març de 2015

LA NOTÍCIA DEL VIATGE A NORUEGA

Alumnes de batixillerat d’arts del XXV Olimpíada en intercanvi a Noruega.

Dilluns, 16 de març de 2015 un grup de 10 alumnes de 1r de Batxillerat d’Arts acompanyats per dos professors, faran realitat el somni de viatjar a Noruega i fer un intercanvi amb alumnes de les seves mateixes edats.

L’endemà mateix de la seva arribada s’incorporaran a la dinàmica de l’Institut de la petita població de Sikkylven prop de la ciutat d’Aludsen que visitaran en diferents ocasions per realitzar les tasques del programa d’intercanvi educatiu europeu Erasmus +.

SYKKYLVEN- BARCELONA

VISITA- INTERCANVI-JORNADES PEDAGOGIQUES

Els participants:

Sykkylven vidaregåande skule

Institut XXV Olimpíada

El centre educatiu Sykkylven vidaregåande skule és un institut públic de Noruega situat a la ciutat del mateix nom. Està ubicat a la regió de l’Oest de Noruega, en concret a la regió de More Romstal, que és un comtat inclòs a la zona més septentrional del Landsdel o Comunitat anomenat Vestlandet.

More Romstal es divideix en 38 municipis i té com a capital a la ciutat de Molde a uns 500 quilòmetres de la capital del país, Oslo.

El centre Sykkyven vgs acull alumnes d’entre 16 i 19 anys. Està dirigit per la Sra. Barbro Midtgaard. El centre compta amb dues línies d’estudi:

preuniversitari (batxillerat) i vocacional (graus professionals). Pel que fa al vocacional o professional graduen els alumnes d’estudis d’Educació tècnica i automatització (robòtica), disseny i manualitats, Electricitat i Treball social. Pel que fa a la línia de preuniversitària hi ha dos grups, l’humanístic i el científic.

El nombre d’alumnes aproximadament és de 300.

Institut XXV Olimpíada

L’Institut XXV Olimpíada està ubicat en el districte de Sants-Montjuïc de la ciutat de Barcelona i pertany al Consorci d’Educació de Barcelona (CEB).

Barcelona és la capital de la Comunitat Autònoma de Catalunya que està governada per la Generalitat de Catalunya.

El centre acull alumnes de 12 a 18 anys i està dirigit des de fa sis anys pel Sr. Josep Anton Rodríguez Collado. Al centre es cursa l’Ensenyament Secundari Obligatori i les quatre línies de batxillerat (preuniversitari): la d’Arts Escèniques, Música i Dansa, la d’Arts Plàstiques, Imatge i Disseny, la Científicotecnològica i la humanísticosocial. El total aproximat és d’uns 640 alumnes.