Un dia l’àliga es va cansar i va voler venjar-se.
Li sortia fum del nas i es va posar vermella dels nervis que tenia i es va posar malalta.
Al cap d’ un temps, mentre es recuperava va anar rumiant una espectacular estratègia per donar una bona lliçó als altres animals.
Va pensar com podria fer per lligar-li les potes al cavall, les orelles al conill i penjar la tortuga d’un arbre.
Va anar a buscar una corda en una masia propera, perquè per poder lligar al cavall calia una corda ben forta.
Va pensar, que per lligar el cavall havia d’estar ben quiet, així que li va posar una poma al terra. I quan la va trobar, va ser quan l’àliga va aprofitar per lligar-li les potes ben fort. Ja en tenia un!
Ara volia anar pel conill, així que li va posar una pastanaga tan bona que no va poder evitar parar-se a menjar-se-la i una altre cop, va aprofitar per lligar-li les orelles. Ja en tenia dos!
Com agafaré a la tortuga?- Va pensar l’àliga. La tortuga és molt lenta i pot ser podria agafar-la caminant, però s’ho va repensar i millor tenir-la ben entretinguda amb un enciam molt bo. Així ho va fer i ja tenia els tres!