DIA MUNDIAL DE....
DIA MUNDIAL DE....
Des del grup Picornells vos recordam que el 20 de septembre és el dia internacional dels bolets, tradició que no s'hauria de perdre.
Recordau dur a terme unes bones pràctiques i tenir cura del bosc.
Que tengueu un bon cap de setmana
DIA MUNDIAL PER COMBATRE ELS INCENDIS FORESTALS
L'integrant, Jaume Guasp del grup de Clorur de Sodi, vol donar suport al dia mundial per combatre els Incendis Forestals que està assenyalat el 4 de maig.
Amb la finalitat de donar a conèixer a la societat que els incendis forestals són una de les majors problemàtiques de la pèrdua de la biodiversitat i, per tant, entre tots, hauríem de reforçar aquest fet, i ajudar a reduir-la, i a fer-la menys perillosa respectant les normes (senyalitzacions), terminis de cremes, etc. I en cas de qualque incident hem de saber que hi ha el telèfon d'emergència 112, que està disponible les 24 hores del dia per evitar que les desgràcies es facin més grans.
RESPECTANT I CUIDANT VEUREM UNA MILLORA ! 2/02/23
Bones a tots i totes, soc en Xavier Paramo integrant del grup ForesTaix, vos vull presentar el meu poster en motiu del Dia Mundial del Parcs Naturals, el 24 de Maig.
Amb aquest el que vull fer arribar a la gent, és que surti i gaudeixi dels parcs naturals de les Illes Balears. Llocs plens de vida de tot tipus, paisatges únics i moltes coses més per descobrir. A les illes comptam amb 7 parcs naturals, per tant tindreu pla per un parell de dies.
Per això, vos convit a descobrir cada un dels nostres parcs ubicats al nostre paradís, a ca nostra.
02/02/2023
21 de maig XARXA NATURA 2000
Els grup Clorur de Sodi, i més concretament jo, na MºAntònia Gil, vull fer una menció especial a la feina que realitza la Xarxa Natura 2000 , per intentar aconseguir que poc a poc la protecció de la biodiversitat formi part del nostre dia a dia.
"La naturaleza realitza feines que són fonamentals pel manteniment de la vida. Els ecosistemes naturals proporcionen aigua neta, conserven el sòl, estabilitzen el clima i emmagatzemen el carboni. En ells podem trobar els principis actius de molts de medicaments i les matèries primes per aconseguir el desenvolupament econòmic de les persones.
D’aquells serveis depèn l’existència dels éssers humans al planeta. Per conservar la biodiversitat, la Unió Europea va crear una xarxa d’espais protegits:
XARXA NATURA 2000
La xarxa és l’eina més important per la conservació de la natura a Europa. Els éssers humans ens hem assortit de la biosfera pensant que era infinita, en canvi la nostra capacitat intel·lectual ens ha demostrat que el consum dels recursos ha superat totes les expectatives i ara sense tenir més opcions, ha arribat el moment d'escollir un nou camí.
Conservar la biodiversitat com proposa la Xarxa Natura 2000 ens mostra un nou camí."
Miquel Llorens
13/02/2023
Bon día a tots, soc en Nast Patterson Fernández estudiant del grau superior en Gestió Forestal i del Medi Natural. Som un integrant del grup Falco Tinnunculus.
Compartesc amb vosaltres un póster sobre el Día Mundial del Pescador.
El 26 de gener se celebra el Dia Mundial del Pescador, com un homenatge a tots els homes i dones que es dediquen a la pesca, així com també als aficionats i als petits pescadors de rius o llacs que fan de la pesca una manera de subsistència.
Dia 21 de març es celebra el dia mundial de l'arbre. Aquest és una celebració declarada per protegir els boscos de tot el mon ja que aquests ens donen l’aire que respirem i el purifiquen. Aquest dia es celebra desde 1971 que va ser acceptat per l'Organització de Nacions Unides per a l'Agricultura i l'Alimentació (FAO). Aquest dia és molt important per tots perquè el nostre món sigui sempre verd.
20/02/2023
DIA MUNDIAL DE L’APICULTURA
Hola a tothom, jo soc en Jaume Vich del grup de Falco tinnunculus i m’ha fet ganes recordar a tots els visitants de la pàgina web que dia 24 de maig és el dia mundial de l’apicultura.
Com molt ja sabem les abelles son mol importants per diversos factors, uns dels més importants es que formen part de la biodiversitat del nostre planeta que pareix mentida però fa que tots puguem SOBREVIURE!
I ja no parlem de l’apicultura que ve a ser una branca de la ramaderia, que consisteix amb la cria d'abelles per aprofitar els seus productes com poden ser la mel, el polen, la cera…
A Mallorca hi ha un apreci per l’apicultura que va en augment i podem trobar distintes empreses que es dediquen a l’apicultura i que el seu producte és de km 0 i fins tot podem trobar productes ecològics.
FELIÇ DIA APICULTORS!!!
20/02/2023
Hola! Són en Pau i m'agradaria compartir amb vosaltres el dia mundial de la lluita contra la desertificació i la sequera.
Com ja sabeu, l'aigua és un bé vital per a la humanitat, i a causa del canvi climàtic i altres factors antròpics cada dia hi ha més gent amb problemes per accedir-hi.
Ara mateix, unes 2.300 milions de persones sofreixen algun problema a causa de l'escassetat d'aigua, i es calcula que al 2050 els episodis de sequera afectaran més de tres quartes parts de la població mundial.
La vaqueta marina és un petit mamífer aquàtic que pràcticament pot deixar d´existir d´un moment a l´altre. Simplement cal avaluar les estadístiques.
Per a l'any 1997 al món hi havia 570 espècimens de vaquetes marines, per al 2015 només en quedaven 60 i el 2016 només se'n comptabilitzaven 30. Actualment es creu que el nombre de vaquetes és de només 10 exemplars.
Per què es va accelerar l'extinció de la vaqueta marina?
En realitat tot és degut a dos factors, el primer són les males polítiques pel que fa a la pesca a Mèxic i la segona, la quantitat de persones que busquen el pap de totoaba.
El totoaba és un peix de 2 metres de longitud que pot arribar a pesar 100 quilos, però a la xinesa se li atribueixen propietats curatives gairebé miraculoses.
La creença està tan arrelada, que a aquest peix se'l coneix com la cocaïna del mar i cada pescador pot vendre'l en 5000 dòlars, això sense comptar que el consumidor pot arribar a pagar fins a 100 mil dòlars al mercat asiàtic.
La pesca del totoaba es realitza amb enormes bancs de xarxes i aquesta és la raó principal dels decessos de les vaquetes marines, que queden atrapades i acaben morint en no poder sortir a la superfície a respirar.
El Dia Internacional dels Boscos o Dia Forestal Mundial se celebra cada 21 de març. L'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO) commemora aquest dia des de l'any 1971 amb l'objectiu de conscienciar la població sobre la importància dels ecosistemes boscosos i els arbres, la pèrdua de massa forestal del nostre planeta i de la necessitat de preservar els boscos com a pulmons per a la humanitat. Per tant, és una diada que convida a la reflexió i arreu del món es duen a terme diferents activitats tant educatives com informatives sobre els valors i la importància dels boscos.
El 26 de gener se celebra el Dia Mundial de l’Educació Ambiental que té com a principal objectiu identificar la problemàtica ambiental tant a nivell global, com a nivell local i crear consciència en les persones i molt especialment en els governs quant a la necessitat de participació per conservar i protegir el medi ambient.
Des de fa dècades el medi ambient, la seva conservació i cura ha estat una de les preocupacions d’un petit grup de la població. A mesura que han passat els anys aquest grup s’ha tornat més nombrós i cada dia són més persones les que estan involucrades amb la cura del seu entorn, ja sigui pertanyent a una organització o realitzant petites accions en el seu diari viure.
El dia mundial de l’educació ambiental no hauria de celebrar-se només el 26 de gener, hauríem de celebrar-ho tot l’any.
Hola! Sóm n’Andreu Vanrell estudiant grau superior en Gestió Forestal i del Medi Natural i m'agradaria compartir amb vosaltres el dia mundial de les tortugues marines que es celebra el 16 de juny
Com ja sabeu cal recordar els perills pels quals corren i les amenaces que les aguaiten, també es pretén involucrar les persones en la cura i la supervivència d'aquesta espècie.
Les tortugues marines són un grup de rèptils que pertanyen a les famílies Dermochelyidae i Cheloniidae; aquestes famílies van divergir al cretaci superior fa més de 100 milions d'anys. Actualment compta amb 7 espècies: tortuga llaüt (Dermochelys coriacea), tortuga caguama (Caretta caretta), tortuga verda (Chelonia mydas), tortuga kikila (Natator depressus), tortuga carei (Eretmochelys imbricata), tortuga (Lepidochelys olivacea).
Dia mundial dels oceans. 08 de Juny.
La finalitat de reivindicar aquest dia és informar l'impacte negatiu que generen les persones als oceans, amb la finalitat de crear un projecte dirigit a la conservació i la gestió sostenible cap a la mar.
Els oceans i mars del món ocupen el 72 % de la superfície del planeta. Generen més del 50 % de l’oxigen que respiram i absorbeixen el 25 % de les nostres emissions de CO2. És un gran regulador del clima i és una font de recursos extraordinàriament important, d’aliments i de medicines.
Els oceans són vida i recurs imprescindible per a éssers humans i els altres organismes de la terra, malgrat que tants de beneficis necessita més cura que mai. La mar es degrada a causa de la pressió humana, la sobrepesca i la sobreexplotació, contaminació, destrucció dels hàbitats, el canvi climàtic i l’acidificació de l’aigua…. El ritme d’explotació dels oceans està per damunt de la seva capacitat de reposició.
Els creuers, el mitjà de transport que més contamina.
En el Port de Palma el passat mes d’agost es varen registrar l’arribada de més de 30.000 creueristes. Un estudi ecologiste va confirmar que totes les platges de Mallorca tenen banderes negres degut a la contaminació produïda pels creuers. Si aquí volem viure del turisme hem d’estimar els nostre bé més preuat que és la mar. A més aquests creuers estan emetent continuament gasos contaminants degut a que els vaixells estan contínuament en marxa generant fums nocius. Aquests vaixells no sols emeten gasos d'efecte d'hivernacle a l'atmosfera, sinó que també generen grans quantitats de residus, aigües residuals i aigües de sentina. Es podria dir que un creuer és el mitjà de transport més contaminant i perjudicial per al medi ambient.
Els creuers emeten gran quantitat de residus, d'una banda estan les aigües residuals, com les aigües grises procedents de les dutxes, piscines, rentadores, lavabos, etc. Aquestes contenen fosfats, clor, bacteris patògens, nutrients de sabons i detergents, entre altres substàncies nocives.
Els autors assenyalen que un gran creuer pot tenir una petjada de carboni superior a 12.000 automòbils. Els passatgers d'un creuer per l'Antàrtida, per exemple, poden produir tantes emissions de CO₂ durant un viatge de set dies com un europeu mitjà en la seva vida diària durant un any sencer.
Idees per millorar la salut dels oceans:
1. Prohibir l'ús de plàstics d'un sol ús i adoptar polítiques de control de les escombraries
2. Reduir o reciclar el plàstic
3. Reduir l'abocament d'aigües brutes sense tractament.
4. Controlar la contaminació química i industrial.
5. Millorar el finançament per a la prevenció i el control de la contaminació marina.
6. Enfortir les lleis sobre residus marins
7. Integrar les polítiques de prevenció i control a la política nacional
8. Desenvolupament de capacitats tècniques i coneixements a nivell local
9. Crear consciència entre el públic
10. Establir aliances per a enfrontar la contaminació marina
11. Controlar la contaminació marina de manera sistemàtica
12. Avaluar l'impacte econòmic de la contaminació marina per a prioritzar i orientar els canvis en les polítiques de control de la contaminació.
Dia Internacional Lliure de Bosses de Plàstic.
El 3 de juliol de cada any se celebra el Dia Internacional Lliure de Bosses de Plàstic per a posar en manifest, el gravíssim problema de contaminació mundial.
Una bossa de plàstic d’un sol ús triga dècades a degradar-se i quan ho fa, d’ella se’n desprèn centenars de milers de diminuts fragments de microplàstics, al costat de tots els additius i tòxics que pugui portar. Al nostre planeta, hi ha tants microplàstics derivats dels plàstics d’un sol ús que ja no només es propaguen per rius i mars sinó per l’atmosfera.
El 8 d'octubre és el dia mundial dels ocells. Aquests són uns dels animals més imporants per el desenvolupament dels ecosistemes. Són presents a molts d'aquests i duen a terme moltes tasques importants com ara la polinització i ajudar a la reproducció de les plantes.
El dia 5 de març és el dia mundial de l'eficiència energètica Tot comença l'any 1998, en una Conferència Internacional celebrada a Àustria on es va acordar crear un dia que fos emblemàtic per al món, de la importància de cuidar i fer-ne un ús conscient i responsable de l'energia, que és vital per a la vida.
L'eficiència energètica no té res a veure amb allò que molta gent s'imagina, és a dir, deixar de continuar vivint una vida plena de confort. Tot al contrari.
El que es busca és millorar la qualitat de vida, però sense perjudicar els recursos i l'energia tan necessària per al dia a dia.
Bon dia som en Joan Guillem del grup Forestaix i avui vos volia xerrar sobre el meu dia mundial la importància de les zones humides:
El 2 de febrer se celebra el Dia Mundial de les Zones Humides, com a recordatori de la signatura del Conveni Internacional sobre Zones Humides a la ciutat iraniana de Ramsar.
Les zones humides són àrees de terra inundades o saturades d'aigua de manera temporal o permanent. Aquestes àrees inclouen una gran varietat d'ecosistemes, com pantans, maresmes, llacs, rius i aiguamolls costaners.
Les zones humides són de gran importància ecològica a causa de la diversitat d'espècies que hi ha. Aquestes àrees són l'hàbitat de nombroses espècies de plantes i animals, incloent-hi espècies en perill d'extinció, i són importants per al manteniment de la biodiversitat.
A més, les zones humides són importants per a la regulació del clima i el cicle de l'aigua. Ajuden a mitigar el canvi climàtic. També són importants per a la purificació de l'aigua, ja que actuen com a filtres naturals per eliminar els contaminants de l'aigua.
Dia mundial del Voltor negre
Dia 2 de setembre, es celebra el dia mundial del voltor negre.
Les entitas dedicades a la conservació i la protecció d'aquestes especies obrin les seves portes perque la gent pugui vore quines tasques son les que es fan dia a dia per aquests animals.
La finalitat es crear una sensibilització cap a aquests animals i el seu valor.
Avui dia hi ha mésa de 70 entitats de tots els continents que actuen per donar visibilitat i ajudar en aquestes tasques.
Dia 8 de Juny es celebra el día Mundial dels Oceans i aquests et necessiten !
De cada vegada hi ha més plàstics als oceans i molta més contaminació causant la perduda de tota la vida marina arribant a trobar més plàstic a l'oceà que peixos per això cal recalcar la importància dels oceans com a principal retenidor de diòxid de carboni i productor del 50% de l’oxigen de la terra i com una de les fonts principals d’extracció d’aliment i ara necessita de la nostra col·laboració per reduir l’impacte perquè sinó estarem condemnant a la nostra societat i el nostre futur.
El primer antecedent va ser el Dia dels Oceans, esdeveniment concertat el 8 de juny de 1992, a càrrec d'Oceans Institute of Canada (OIC) i avalat pel govern canadenc. Aquest mateix dia es va dur a terme en paral·lel el Fòrum Global, en el context de la Cimera de la Terra de Rio de Janeiro de les Nacions Unides, lloc on es va elevar i aprovar el 5 de desembre de 2008 el dia a nivell internacional com a Día Mundial dels Oceans,el 8 de juny.