Per separar les pantalles, hi ha dos pasadors de seguretat.
Per alliberar les pantalles i poder-les girar, cal estirar dels pasadors i girar-los perquè quedin desbloquejats.
Un cop desbloquejats, ja es poden separar i obrir les dues pantalles.
- Tot i que ja apareixerà una llista de pacients, cal prémer el botó “carregar llista” perquè s’actualitzi.
- A continuació, premem “nou pacient”, seleccionem el pacient i entrarem a la pantalla principal per començar l’escòpia.
A la part superior esquerra, podem seleccionar el protocol a utilitzar. Actualment n’hi ha tres disponibles.
A més, es pot marcar la part del cos sobre la qual s’actuarà.
"Escòpia" (1) per a imatges fluoroscòpiques.
"Disparo de RX" (2) per obtenir una imatge fixa amb millor qualitat (però amb més radiació).
Si fem escòpia, es guardarà automàticament la darrera imatge quan deixem anar el botó, igual que en l’escòpia antiga.
Si premem el botó de "disparo de RX", es realitzarà un dispar convencional de RX. s'ha de tenir en compte que si fem una zona que te moviment, quan disparem, les zones que estiguin en moviment no es veuran per el que no és recomanable fer-lo servir per zones com el cor en el cas dels portacath
(1)Aquests són els botons per moure l’escòpia, que poden estar en dues posicions: **encès** o **apagat**.
- Si romanen encès durant un temps determinat, es desconnecten automàticament.
- L’únic moviment que es realitza amb palanca és el de girar a la dreta o a l’esquerra.(2)
En polsar el següent botó, s’activa la guia làser per posicionar l’escòpia sobre la zona a explorar.
Per girar la imatge (1): Només cal prémer el símbol de gir a la pantalla i arrossegar el dit en la direcció desitjada.
Col·limadors (2): Arrossegant els botons a la pantalla de col·limador, es poden ajustar on sigui necessari.
Brillantor i contrast (3):En seleccionar el botó de brillantor i contrast, es pot aclarir o enfosquir la imatge.
A la pantalla del receptor, hi ha indicadors horaris com en un rellotge:
**12 (davant), 6 (darrere), 3 (dreta) i 9 (esquerra).**
A la pantalla, en prémer el botó "Clerguide” (2)**, apareixeran les mateixes marques horàries per orientar la imatge correctament.
Per girar-les, cal prémer el botó “girar” (2) i arrossegar fins a la posició desitjada.
Si hi ha imatges que volem guardar per enviar, podem polsar el botó de la "bandereta" (2)perquè quedin marcades i es puguin enviar directament sense haver-les de buscar després.
Per veure totes les imatges emmagatzemades, premem el botó situat a la consola de les pantalles.(1)
Seleccionem les imatges polsant el quadrat (1) situat a la part superior esquerra** de cada imatge perquè quedi marcada.
Les imatges marcades amb la "bandereta" ja apareixeran seleccionades.
Un cop marcades, premem el botó "guardar" (1) i, a la pantalla d’exportació, seleccionem "imatges marcades” (2) i després “exportar” (3).
Un cop finalitzada l’exploració: es molt important segui aquest ordre
Desconnectem l’aparell de la corrent general.
Desconnectem el cable que uneix l’escòpia amb la pantalla.
Tanquem les pantalles i assegurem els pasadors de seguretat.
Cobrim amb el protector, la pantalla tàctil de l'arc quirúrgic .
Si l’escòpia ha de quedar muntada per neteja, deixar la clau en posició “0” per evitar dispars accidentals.