Le Thillot 18-19

Aquest intercanvi forma part del programa d’experiència formativa “Sprechen wir Deutsch! - On va parler français, intercanvis entre centres educatius de titularitat pública i centres educatius de territoris de parla alemanya o francesa” i ha estat enterament subvencionat per la Conselleria d’Educació i Universitat de les Illes Balears. Volem agrair a la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat, així com al Servei de Llengües Estrangeres i Projectes Internacionals la creació d’aquest programa, en el qual han participat 22 alumnes de francès del nostre centre.

present_lesvosges_video_complet.mp4

Els nostres alumnes de tercer d'ESO han preparat unes presentacions ben divertides per als seus correspondants francesos a Le Thillot. Esperam que us agradin!

Setmana a Le Thillot (del 23 al 30 de gener)

23 de gener de 2019

Partim de Palma a les 16:30h. Hem arribat a Le Thillot a les 20:30h i les famílies ens esperaven emocionades. Els vostres fills i filles ja són amb els seus correspondants, preparats per sopar i anar a dormir, que demà ens hem d'aixecar prest. Bona nit!

24-1-19

24 de gener de 2019

Ja ha acabat la nostra primera jornada a Le Thillot. Per començar, hem visitat el centre, que té unes instal.lacions espectaculars. Després d'assistir a una classe d'espanyol amb na Margarita, el batle ens ha rebut a l'Ajuntament i ens ha parlat de la història del poble i de la regió. Sortint d'allà hi ha hagut un moment d'eufòria en veure la neu que cobria els carrers. Després de dinar hem anat a veure els conills i gallines que cuiden els alumnes francesos al pati del seu centre.

Ha estat un dia sota zero ben complet!!!

VID-20190124-WA0052.mp4

Una estona a la classe d'espanyol de Madame Bianchi

VID-20190124-WA0053.mp4
Estrasburg 25-1-19

25 de gener de 2019

Avui ha estat gros, hem viscut moltes coses noves: un despertar blanc, una jornada de feina com a diputats al Parlament europeu, a Estrasburg, i una passejada pel centre de la ciutat, amb visita a la catedral inclosa. Francesos i espanyols hem pogut comprendre que el consens és el que ens fa avançar i que és entre tots que fem Europa.

Arriba el cap de setmana i cadascú el passa amb el seu correspondant; això sí, les professores mantendrem un contacte permanent amb els vostres fills i filles. Que ho passeu tots molt bé! Fins dilluns, que serà jornada d'esquí.

26 i 27-1-19

26 i 27 de gener de 2019

Alguns moments d'aquest cap de setmana.

28-1-19

28 de gener de 2019

Avui hem viscut LA JORNADA d'aquest intercanvi. Amb una nevada espectacular, hem pujat a les pistes de Ventron a passar el dia esquiant. Hem d'agrair al centre francès que ens hagi donat aquesta oportunitat que nosaltres no tenim a ca nostra, i especialment a na Margarita, la professora francesa, tan agradable i sol·lícita amb nosaltres durant tots aquests dies. Margarita, no sabes lo contentas que estamos de haberte encontrado, esperamos que este hermanamiento no se acabe aquí. Muchas gracias por todo.

Amb neu fins als genolls, vos mostram les millors fotos del dia. Fins demà!

29-1-19

29 i 30 de gener de 2019

Fa dos dies que no escrivim perquè ahir la jornada va acabar molt tard, va ser un dia molt complet, el darrer que passàrem a Le Thillot. Al matí els francesos ens prepararen un taller de cuina dolça amb especialitats típiques del seu país, per llepar-se els dits!!! L'horabaixa férem una passejada amb raquetes per la muntanya per veure el poble des de les altures i de nit. Semblava un betlem, ple de llumets. Enmig del bosc, el monitor ens va demanar que apaguéssim els llums dels frontals i que calléssim per sentir el silenci de la muntanya, que es va manifestar en tot el seu poder en uns minuts molt emocionants. Finalment, a la nit compartírem una soirée raclette i les postres preparades durant el dia amb les famílies franceses, que ens convidaren a sopar. L'ambient de germanor que es va crear va ser realment emocionant: els al.lots i al.lotes estaven eufòrics, l'entusiasme els vessava mentre ballaven ben sincronitzats. Tot plegat va fer d'aquest darrer dia una jornada molt especial.

Avui s'ha acabat la primera part d'aquest intercanvi, el primer amb el Collège Jules Ferry de Le Thillot, perquè n'hi haurà més, això és ben segur.

Al matí, a l'hora del comiat, el director ens ha donat l'enhorabona pel comportament i la implicació dels nostres alumnes. I tenia tota la raó: els joves de 3r d'ESO que estan participant en aquest projecte no ho podien haver fet millor: la seva alegria, espontaneïtat, educació i acceptació de les normes ens ha fet sentir ben orgulloses d'acompanyar-los. Enhorabona a tots ells i a les seves famílies per la seva col.laboració. Ahilen, Ainhoa, Neus, Sandra, Elisa, Zaira, Manar, Noelia, Marie, Inés, Esther, Lorena, Lucía, Ainara, Paula, Rocío, Brais, Pep, Leal, Linares, Samuel i Álvaro, joves com vosaltres ens fan creure que un món millor és possible. Gràcies!!!

Ara toca preparar-nos per fer d'amfitrions, i ho hem de fer bé, el millor que sapiguem, perquè els vostres correspondants francesos s'ho mereixen, no oblidarem la seva hospitalitat i la de les seves famílies. Fins aviat!

Aquests dies hem estat notícia a la premsa local de Le Thillot.

Després de la nostra partida, la professora d'espanyol, Margarita Bianchi, es troba aquest regal dels seus alumnes. À bientôt, amics francesos!

Setmana a Palma (del 27 de març al 3 d'abril)

27-3-19

27 de març de 2019

Els francesos ja són aquí! Han aterrrat a les 4 de l'horabaixa a l'aeroport de Son Sant Joan i abans de les 5 ja eren a Son Rullan on els esperaven els correspondants i les seves famílies. La trobada ha estat emocionant, amb molts nervis, rialles i abraçades. Hem berenat plegats, alumnes, professorat i famílies, i ara cadascú cap a ca seva. Demà, ben prest, comença la segona part d'aquesta aventura.

Gràcies, papàs i mamàs, tant per la bona rebuda que heu oferit als nostres visitants com pels plats que heu duit. La taula de menjar era espectacular! Us ho agraïm de tot cor.

28-3-19

28 de març de 2019

Un dia rodó. El sol ens ha acompanyat tota la jornada.

Hem sortit de l'institut per anar a cercar l'autobús que ens duria fins a l'estació de tren i, a les 10h, cap a Sóller. El trajecte en tren ens ha encantat, entre oliveres, ametllers i llimoneres. En arribar a Sóller, hem agafat el tramvia que ens ha duit al Port de Sóller. Les professores estàvem convençudes que ningú es ficaria dins l'aigua, però ens equivocàvem de totes totes: sí que han nedat, els francesos i els mallorquins!

La tornada l'hem feta per Deià, aturant a mig camí per fer la foto obligada del dia: Sa Foradada. Després del dinar, Valldemossa i Cartoixa per veure el piano del músic Frédéric Chopin, del qual els francesos havien parlat a classe amb la seva professora, Margarita Bianchi. Valoració de la jornada d'avui? 10 sobre 10! Fins demà!

29-3-19

29 de març de 2019

Quin dia més fantàstic hem passat avui a Palma! De bon matí hem començat berenant a Can Joan de s'Aigo, on els francesos han conegut l'ensaïmada.

Després hem anat fins a Cort, on ens ha rebut el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, Joan Ferrer, que ens ha conduït a la Sala de Plens. Allà ens ha explicat el funcionament del consistori i ens ha parlat dels personatges il.lustres als quals Palma ret homenatge, exhibint la seva imatge als quadres que omplen la sala. Ha fet una menció especial d'Emili Darder, darrer batle republicà que va tenir la ciutat i que va morir afusellat, i Francesc de Borja Moll, gran lingüista important per la seva contribució a l'estudi de la nostra llengua catalana.

La següent aturada en aquest passeig pel nostre casc antic l'hem fet a la Seu, que estava magnífica en aquest dia tan lluminós. I després de visitar-la ens hem acomiadat fins dilluns, quan tornarem a trobar-nos per continuar amb el nostre programa. De moment, bon cap de setmana a tots. Gaudiu d'aquesta experiència tan enriquidora.

30 i 31-3-19

30 i 31 de març de 2019

Cap de setmana en família. És el moment de compartir experiències i visitar llocs que els nostres amics francesos no oblidaran mai: Formentor, les Coves del Drac, la platja de Palma, el castell de Bellver... Moment per mostrar amb orgull el patrimoni de la nostra illa. Perquè és aquest el turisme que ens agrada, el que uneix les cultures sense destruir-les, el que crea llaços entre les persones en la tolerància i el respecte.

Aquí teniu alguns moments d'aquest cap de setmana. No us perdeu l'impressionant vídeo que ens ha enviat en Brais.

1-4-19

1 d'abril de 2019

Darrera excursió d'aquest intercanvi. La visita guiada per l'Aquarium ha estat interessantíssima i tots hem sortit del recinte un poquet més savis. Ara sabem, per exemple, que els taurons no són tan agressius com a les pel·lícules (de fet els cuidadors entren a nedar amb ells sense protecció), que els pops tenen 9 cervells i que els cuiners dels restautants que serveixen peix globus (mortalment verinós) han de preparar-se durant 4 anys i fer un examen final: menjar-se el peix que ells mateixos han preparat!

En sortir hem fet el pícnic a la platja. Demà quedarem a l'institut, ja que ens espera un taller de cuina amb les especialitats mallorquines. Fins demà!

2-4-19

2 d'abril de 2019

Avui, que era el darrer dia d'activitats, ens hem quedat a l'institut, millor dit, al col·legi de primària, i hem estat cuinant al menjador. El matí ha començat amb un obsequi que ha agradat molt a tothom, alumnes i professores: un davantal negre amb la foto de tot el grup d'intercanvi. Ens encanta com ha quedat! Mirau-lo a les fotos! El taller de cuina ha durat 4 hores i ha resultat molt productiu, ja que n'hem pogut dinar gairebé 60 persones: cocarrois, panades, coca de trempó, truita amb patates, crespells i greixonera de brossat, una bona mostra de la nostra cuina més tradicional i de Pasqua. Hem tengut temps, fins i tot, d'inventar-nos un nou plat, el frit sonrullaner, que per cert ha estat tot un èxit.

Volem donar les gràcies a les cuineres del menjador de primària (na Rosa i na Petra) que ens han ajudat, ens han prestat els seus estris de cuina i han tengut la santa paciència d'aguantar-nos amunt i vall, entre crits rialles.

3 d'abril de 2019, dia del comiat

3-4-19, dia del comiat

El comiat dels nostres amics francesos ha estat molt emotiu.

palma_estada_francesos_abril19_Gran.mp4

Cruz Monserrat ens ha preparat aquest muntatge de vídeo resum de l'intercanvi.

Abans de partir, francesos i espanyols s'han enviat dedicatòries que hem volgut recollir i publicar per a tothom.

À bientȏt, Le Thillot!

Aquest intercanvi acaba aquí. A les 11:05h de dia 3 d'abril, la tornada a la rutina de les classes se'ns fa difícil, un poc trista després d'acompanyar-los a l'autocar que els ha duit a l'aeroport a mitjan dematí.

Ha estat un intercanvi inoblidable per a tots, alumnes, famílies i professores, el qual no hagués estat possible sense la implicació d'un munt de persones. En primer lloc, gràcies Margarita i Françoise per haver-nos demostrat que treballar bé en equip és possible, per la vostra dedicació i sensibilitat. Que contentes estam d'haver-vos trobat! Gràcies a na Marta i n'Álvaro, els alumnes del cicle formatiu que ens acompanyaren a la platja. A na Paula Magán i al seu pare, Tomás Magán, per enviar-nos unes fantàstiques fotos cada vespre. A na Rosa de secretaria, que no ha tengut mai un no per a nosaltres quan li hem demanat ajuda. A n'Aline, la nostra auxiliar de conversa, que ens ha acompanyat a totes les sortides. A na Rosa i na Petra del menjador de primària, per la seva col·laboració i paciència en el taller de cuina. I sobretot, gràcies famílies pel vostre entusiasme, per la vostra hospitalitat amb els correspondants que els ha fet sentir com a casa i per haver organitzat el cap de setmana unes excursions i activitats que no oblidaran mai. Gràcies també a na Pilar, la nostra directora, que ens ha estat animant i donant suport des del principi. I com no, gràcies a la Conselleria d’Educació i Universitat de les Illes Balears per concedir-nos aquesta subvenció que ha permès costejar totes les despeses de cada un dels alumnes d'aquest intercanvi. La igualtat, de vegades, sí és possible.

Mirau què ens han enviat els nostres amics francesos. Ens encanta!