Spanish Beginners

Education and work

Listenings

Activity 1 – una entrevista

Listen to the following conversation.

Job conversation.mp3

Question 1

Complete each statement with the most appropriate information according to the conversation.

  1. The people having this conversation are
    • a shop salesman and a customer.
    • a shop salesman and a student.
    • a shop manager and a student.
  2. The conversation is taking place
    • inside a shop.
    • in front of a shop window.
    • at a cash register.
  3. The purpose of the conversation is to
    • give instructions.
    • interview.
    • sell products.
  4. A special feature of this shop is that it
    • has many non Spanish-speaking clients.
    • is only open on Saturdays and Sundays.
    • is only open from 4:00 to 8:00 on Fridays.
  5. The shop's busiest time is
    • during summer.
    • on Saturdays and Sundays.
    • on Fridays.

Question 2

Answer the following questions in English.

  1. Why did the girl take her résumé with her?
  2. What experiences and attributes would the girl bring to the job?
  3. How keen is the girl to get the job?
  4. Explain what will happen after this conversation.

Offline activities

  1. In your opinion, will the girl be given the job? Support your answer with evidence from the text.
  2. Write a report for the shop manager in English, about the girl’s suitability, or lack of suitability, for the job.
  3. In Spanish, role-play the conversation between the interviewer and the shop manager which takes place after this interview.

Provide your answers to your teacher for review and feedback.

Item 1

Listen to the audio:

education_item1.mp3

Why is Pili providing some personal information to her students?

Item 2

Listen to the audio:

education_item2.mp3

What is the purpose of this message?

Readings

Activity 1

Read the following text, then answer the question in English.

¿Quieren aprender español?

Ofrecemos tres cursos fantásticos.

  1. Curso A - para los interesados en hacer estudios formales de la lengua española. Se necesita bastante tiempo para repasar cada lección y para hacer ejercicios. No se les olvide llevar un diccionario bilingüe.

  2. Curso B - un curso de dos horas una vez a la semana. En este curso aprenderás vocabulario relacionado a la cocina mientras que preparas platos mexicanos. Escucharán canciones mexicanas y mirarán también películas famosas.

  3. Curso C- ideal para los que trabajen y no puedan estudiar durante la semana. Será fácil seguir el contenido del curso, aprenderás todo lo necesario para poder viajar.

Si necesitan más detalles sobre estos cursos, llamen 873962410 o manden un email a cursosespañoles@centro.mex

Question

Which course would the following people choose? Give reasons for your answers. (3 marks)

  • Mary, who is a full time bank assistant, can only attend night courses and wants to travel.
  • A housewife, who wishes to teach her young son a language.

Activity 2

Read the following text, then answer the questions in English.

Mi profesora favorita

Querido diario:

Ya sabes que hay muchos profesores simpáticos en el colegio, pero la semana pasada decidí cual es la profesora que me gusta más.

No es guapa, lleva gafas, es muy delgada, pero es una profesora excelente. Le encanta la música y explica la teoría con calma. Tiene mucha paciencia y no le da rabia cuando un estudiante no comprende todo y entiende que sus alumnos necesitan mucha ayuda. Sus clases son siempre interesantes. Sonríe frecuentemente y es una persona que nos comprende.

Pero cuando la clase es muy ruidosa o cuando alguien no se comporta bien o no hace sus deberes, la señora es menos amable y se pone seria.

Por eso, siempre hago los deberes que nos da.

Hasta la próxima.

Questions

  1. Describe how his favourite teacher looks. (2 marks)
  2. Do you think that this teacher is a good teacher? Justify your answer with reference to the text. (5 marks)