El Conjunt de sensors i actuadors de primària conté un conjunt de components electrònics (sensors, actuadors i la placa d’extensió micro:shield, compatible amb micro:bit) per realitzar una gran varietat de projectes.
Una placa electrònica o de desenvolupament programable és un dispositiu electrònic que compta principalment amb un microcontrolador o microxip programable a través de llenguatges de programació. Aquest microcontrolador pot executar diferents instruccions a través de la càrrega i execució de programes. La majoria de plaques també disposen d’altres components com la memòria o els ports d’entrada/sortida on es connecten els sensors i els actuadors.
Una shield o placa d’extensió és una placa de circuit imprès que s’acobla a la placa controladora sense necessitat de connexions externes. La seva funció és actuar com una placa complementària, ampliant les capacitats i funcionalitats de la placa base com pot ser el control de motors, connexió wifi, Bluetooth o sensors.
Un sensor és un component que recopila informació del seu entorn o d’un sistema específic i la converteix en un senyal que permet ser llegit o interpretat per un programa. En aquest conjunt, trobem diversos sensors, com ara sensors de llum, sensors de temperatura, sensors de moviment i sensors ultrasònics. Aquests dispositius permeten mesurar i reaccionar a canvis en l’entorn o en el sistema.
Un actuador és un component que converteix un senyal d’entrada en una acció física o en un canvi en el sistema. Exemples comuns d’actuadors són motors, servomotors (dispositius que controlen la posició d’elements mecànics), leds, entre d’altres. En el context de la programació i la robòtica, els actuadors són utilitzats per manipular físicament l’entorn o els propis projectes.
El Conjunt de sensors i actuadors primària inclou la micro:shield, una placa d’extensió compatible amb la placa programable micro:bit. A més, molts dels components són compatibles amb les plaques controladores Keyestudio UNO i ESP32 STEAMakers.