Ruta 15: Falgons

Itinerari: Institut - Font de la puda - Vilauba - Salt d'en vila - Pujarnol - Falgons - Sant Miquel de Campmajor - Les 3 creus - Collet de guixeres - Can Soler - Merlant - Casellesdevall - Trialera de Can Bosch - Carril bici - Institut

Durada aproximada: 2:23:20

Distància recorreguda: 30.0 km

Desnivell acumulat positiu: 648m

Tripologia del terreny: Asfalt i muntanya

Percentatge sobre la bicicleta: 95%

Grau de dificultat: Alt

Descripció de l'itinerari:

Hem sortit de l'institut direcció la Font de la Puda, seguidament hem arribat a Vilauba per arribar a la font d'en vila hem hagut de pujar una bona i llarga pujada per asfalt, un cop allà hem baixat a veure la gorga i ens han explicat una llegenda del riu que baixa alla anomenat Matamorts. Seguim pujant i pujant fins arribar a Falgons on allà em esmorzat a la casa, al capde 15 minuts hem tornat a pujar a dalt de la bici peró ara tocava baixada fins a Sant Miquel de Campmajor passant per Falgons, quan hem arribat a Sant Miquel de Campmajor ens em parat en el pont romànic i també ens han explicat una altre llegenda sobre les 3 creus.

Hem tornat a pujar sobre la bici i hem tornat a pujar pujar i pujar direcció Collet de les guixeres,un cop allà tocava baixada fins Can Soler, em creuat la casa i hem seguit direcció Merlant. Hem fet la última pujada abans d'arribar a Casellesdevall. Un cop a Casellesdevall hem agafat la trialera de Can Bosch, seguidament hem agafat el bici-carril fins l'institut.

Mapa topogràfic del recorregut

Gràfica de desnivell

Diari de la ruta: Han caigut dos alumnes peró no s'han fet malt.