Començarem fent un exercici individual molt important per entendre les nostres necessitats, aquest exercici tracta de pensar primer quines expectatives tenim de la cura de la persona a qui cuidem. Intentem imaginar, amb la informació que tenim ara, com seria el nostre futur a curt i mitjà termini. També pensarem quines idees tenim sobre la malaltia i la seva evolució. Pensem una estona, sense presa durant uns 20 o 30 minuts i després ho apuntarem a una llibreta per veure en un futur com evoluciona aquesta idea.
Sembla un exercici molt evident, però moltes persones no han tingut l'oportunitat de poder pensar en aquests aspectes i el seu risc de frustració en vers la cura o de la seva vida és molt elevat. D'aquesta manera començarem a pendre conciencia de la situació real que volem treballar i millorar.
(español)
Els cuidadors principals de persones dependents tenen un alt risc de patir ansietat o depressió, és per això que abans de començar valorarem el seu estat amb un petit formulari. El resultat és una orientació del seu possible nivell d'ansietat o depressió actual. Al final del curs podrem repetir el test per veure si hem pogut millorar el nostre estat amb els nous coneixements.