AUTORETRAT I ESQUEMA CORPORAL
“El pensament neix de l’acció i torna a l’acció.” Henri Wallon
AUTORETRAT I ESQUEMA CORPORAL
“El pensament neix de l’acció i torna a l’acció.” Henri Wallon
Oferim als infants acostar-se a la representació mental que tenen d’ells mateixos i de la seva globalitat. Gràcies a aquesta consciència corporal els infants coneixen les seves possibilitats perceptives i motrius. La imatge mental que tenen, no és innata sinó que la desenvolupen des del naixement i necessita una interiorització a través de vivències i experiències, és així un descobriment continu.
L’infant representa allò que coneix i percep, primer de forma simbòlica i després intentant imitar la realitat.
Aquesta capacitat de manifestar-se a través del dibuix proporciona a l’infant un espai propi i influeix en l'autoestima i l'autoconcepte del seu desenvolupament socioafectiu.
Propostes que ajuden a l’infant en el desenvolupament de la coordinació visual i motora i la motricitat fina en general, fites de maduresa fonamentals per a poder avançar posteriorment en el procés d’escriptura.