Aquesta situació d'aprenentatge es planteja a partir de situacions reals en què entre els i les alumnes del grup classe van sorgint comentaris sobre el tipus d'alimentació que porten de casa per esmorzar a l'escola.
El repte proposat ha estat: iniciar una recerca per comprovar quin tipus d'esmorzars porta l'alumnat per tal d'analitzar si són saludables.
S'ha treballat la importància d'adquirir hàbits d'alimentació saludable així com l'aparell digestiu. Els infants han iniciat una recerca sobre el recorregut dels aliments en el cos humà i han treballat la piràmide alimentària mitjançant material manipulatiu. D'altra banda, han experimentat amb diferents unitats de mesura. Finalment han elaborat un qüestionari adreçat a les famílies per tal d'analitzar el tipus d'alimentació de l'alumnat en els esmorzars de l'escola.