#Ecohouses ha estat un projecte de sostenibilitat a la recerca dels materials més ecològics i sostenibles possibles en la construcció.
Hi van participar 12 estudiants de 4t d'ESO que van ser acollits a Grund- u. Werkrealschule, Ludwig-Dürr-Schule, al juny de 2024, a Alemanya. En aquesta ocasió, es va fer el viatge ecològic amb autobús i l'alumnat i professorat es va allotjar a un hostal. L'alumnat alemany també va visitar el centre la setmana anterior a la nostra partida.
LOGO PROJECTE
1. DISSENY DEL LOGO
En grups internacionals, l’alumnat va participar en un concurs de logotips. Cada equip va presentar una proposta i, després de les votacions, es va escollir el logo guanyador, que es va convertir en la imatge oficial del projecte. Se’n van fer xapes commemoratives.
2. WEB ECOHOUSES
Aquesta pàgina web és un recull d’exemples reals de construcció sostenible recopilats durant dues mobilitats Erasmus+ entre l’Institut Miquel Martí i Pol (Catalunya) i la Ludwig-Dürr-Schule (Alemanya). Els exemples s’organitzen en tres grans seccions:
materials: naturals, reutilitzats i nous;
estratègies d’eco-disseny, i
fonts d’energia renovable.
Tots els exemples van ser observats directament durant les visites a edificis, exposicions i espais urbans a Barcelona, Friedrichshafen i Wangen (Landesgartenschau 2024), i serveixen d’inspiració per a l’arquitectura sostenible del futur
3. HOTEL D'INSECTES
L’alumnat va dissenyar i construir hotels per a insectes amb materials naturals, fomentant la biodiversitat i la consciència ecològica. Un cop acabats, es van instal·lar al pati del centre.
4. ENQUESTA EXPERIÈNCIA ERASMUS
Aquesta enquesta recull les reflexions de l’alumnat que va participar en el projecte Ecohouses Erasmus+ . A través de les seves pròpies paraules, els i les alumnes comparteixen les seves pors, expectatives, aprenentatges sobre sostenibilitat, millora de la llengua anglesa i descobriments culturals. Els seus testimonis posen en valor l’impacte personal i educatiu de l’intercanvi, el creixement del sentiment de pertinença a Europa i els motius pels quals recomanarien aquesta experiència a altres joves. .