L'equip directiu i el claustre de l'Institut Sant Pol de Mar utilitza les eines Google (Gmail, Calendar, Drive o Documents) integrades al correu corporatiu @institutsantpol.cat del centre, Google for Education com a Intranet privada que serveix al seus membres per comunicar-se, col·laborar i compartir coneixement telemàticament entre els seus membres.
La coordinació TAC és l'encarregat de proporcionar l'accés a la Intranet mitjançant la eina Google for Education al personal laboral nou i també de revocar els permisos un cop finalitza el seu contracte. Les altes i baixes són efectuades per la coordinació TAC en el moment de la incorporació o de cessió del personal laboral.
Una llista de correu amb l'eina Google Grups, és una adreça de correu electrònic que aplega a una gran quantitat de destinataris. Això facilita enviar un missatge a un grup nombrós de persones, com en el cas d'un claustre, amb un interès comú i sense la necessitat d'escriure les adreçes de tots els destinataris.
Els destinataris dels correus electrònics d'una llista estan actualitzats i supervisats per l'equip directiu millorant la protecció de dades i la confidencialitat.
Facilita l'ús del correu com a eina comunicativa, redueix el temps d'enviament d'un correu electrònic i evita els errors en els destinataris.
Converteix la missatgeria de correu electrònic en una eina col·laborativa asíncrona de fàcil ús, com un fòrum de discussió, on els seus membres poden interactuar i compartir informació ordenadament.
Les llistes de correu de l'Institut Sant Pol de Mar, permeten la distribució d'informació d'interès a través de l'intercanvi, les discussions i la col·laboració entre els seus membres de forma organitzada utilitzant el propi correu electrònic.
En cap cas es poden utilitzar les llistes de correu per distribuir informació no relacionada amb el grup, l'escola o amb finalitats estríctament educatives.
Equip directiu Integrat per l'equip directiu del centre.
Claustre Integrat per l'equip directiu i tot els docents de l'escola.
Equips docents Integrat per l'equip directiu, tots els docents que imparteixen docència a el nivell
Àmbits Integrat pels docents que imparteixen matèria als diferents àmbits AS, CTM, LING i Orientació.
El Calendari docent és una eina d'organització i gestió del temps professional de tota la comunitat de mestres. Tot el professorat, l'equip directiu i el personal de suport docent té accés a la lectura d'aquest calendari Google compartit.
El calendari docent es gestionat per l'equip directiu i ha d'incloure els següents esdeveniments:
Claustres
Equips docents
Reunions de les comissions
Reunions d'avaluació
Reunions amb personal extern que afectin a un grup de professors
Terminis importants per al funcionament del curs escolar i la pràctica docent (Inici/final de curs, Tancament/obertura Esfera, Entrega d'informes, jornades intensives...)
Formacions al centre i formacions d'interès per al claustre
Festes, festes de lliure disposició i vacances
Esdeveniments rellevants per a l'organització del centre (Jornades de Portes obertes, celebracions, assajos, etc.)
Sortides, colònies i activitats que afecten a la normalitat del centre (teatre, vacunacions, revisions, activitats fora de l'aula regular, activitats amb personal extern...)
Per organitzar els documents del centre i permetre una col·laboració entre el caustre s'utilitzen carpetes d'emmagatzematge del Drive de Google.
Migrar la gestió documental a unitats compartides d'emmagatzematge Team Drive de Google. Aquests espais compartits en núvol permeten:
Que els membres d'un Team Drive comparteixin la propietat de tots els fitxers i carpetes.
Si algú surt de Team Drive, els fitxers que han afegit hi quedaran.
L'accés a un fitxer a una persona externa a l'espai de Team Drive (compartint l'enllaç o convidant-lo amb permisos).
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons