Del centre

Sortides a 3r d'ESO

Durant aquest curs, els alumnes de 3r d’ESO hem fet algunes sortides molt interessants, deixant de banda conferències i xerrades que hem fet dins el mateix centre i al teatre de Palafrugell.

Visita al Parlament i al Cosmo Caixa

Un exemple, en seria la sortida a Barcelona, on vam poder fer una visita al parlament de Catalunya, i també una expedició pel CosmoCaixa. A part d’aquests dos llocs bastant emblemàtics, vam passar l’estona per Barcelona on vam esmorzar i passejar pel parc de la Ciutadella. Al mateix Parlament, ens van fer una explicació sobre quina és la seva funció i les diferents normes que comportava ser-hi. També una mica de la seva història i explicació breu d’alguns quadres i elements arquitectònics.

Tossa de Mar

Una altra sortida que hem fet, ha estat anar a Tossa de Mar pel projecte del tercer trimestre. Allà vam estar pel poble passejant i descobrint zones que no havíem vist abans i també vam passar una estona molt divertida a la platja tots junts.

Com a conclusió, podem veure que durant el curs en general no hem fet masses sortides, però les que hem fet ens han semblat molt divertides i interessants, ja que hem pogut cohesionar els diferents grups classe amb la finalitat de millorar l’ambient entre l'alumnat.

Judit Baserba Barrena 3r ESO

Juny 2023

Xerrades, tallers, conferències

En aquest article us volem presentar algunes de les activitats i tallers que hem fet aquest curs.

Xerrada d' inauguració

En aquesta xerrada ens van donar la benvinguda per arribar a l’institut INS La Sureda. Ens va semblar molt bé perquè ens vam sentir acollits.

8M

Dia Internacional de les dones. En el dia de les dones vam fer polseres i vam veure un vídeo. Aquell dia ens vam divertir fent les polseres.

Xerrades sobre sexe, afectivitat i emocions

Aquestes xerrades ens van semblar interessants perquè ens van explicar coses que no sabien i interessants. També vam fer un taller sobre les nostres emocions.

Setmana de les lletres i les arts

Durant la setman  vam parlar molt sobre en Garfield i ens va agradar molt. Vam fer activitats sobre la dieta d’en Garfield, és a dir el seu dia a dia, il·lustracions, còmic...

’Teatre’’ dels mòbils

Van venir 3 persones i ens van fer un petit teatre i tractava sobre un noi que deia una mentida al seu pare (papa necessito el mòbil per fer un treball amb la meva amiga) i era mentida es va quedar tota la nit jugant i va entrar el seu para a l'habitació i li diu (que fas encara amb el mòbil) després ens pregunten si ens podem inventar una excusa.  Va ser superdivertit i també vam veure quines excuses posem i com poden quedar-nos enganxats al mòbil sense adonar-nos.

Forn Solar i projecte bosc

vam fer un forn solar, vam començar agafant un bric de llet i el vam retallar per la meitat i li vam posar una capa de paper negre perquè agafes més calor, després el vam retallar per la part de dalt i vam fer que estigui inclinat perquè la calor entri a la caixa i li vam posar una capa d’alumini perquè la calor es quedi dins de la caixa i no surti.

Aquestes activitats ens serveixen per reflexionar i aprendre noves coses.

Adrián Royán i David Benito 1rESO

Maig 2023

Sortides a 1r d'ESO

Dormida al centre

La nostra primera sortida va ser la dormida a l’institut, tots els alumes de 1r es van quedar a dormir al centre, cada un va dormir a la seva aula i quan tots els alumnes de primer vam arribar a l'institut a la tarda es van fer diferents activitats en grup i d'esport. En acabar vam anar tots a sopar a la planta de tercer i l'endemà al matí tots els alumnes de l’institut vam anar a la platja de Llafranc.

Micropalstics watchers

La segona sortida de tot el curs va ser a la platja de Calella, vam mirar quants microplàstics hi havia a la costa, després de fer aquest estudi al mateix dia un monitor ens va fer una ruta pel camí de ronda tot explicant les plantes invasores.

Parc de la Draga i les Estunes

Una altra de les sortides va ser al parc de la Draga. Allà ens van explicar com vivien i com caçaven els pobles del neolític. Aquesta sortida va ser molt divertida, ja que a socials estàvem fent el mateix tema, ens van explicar com feien foc abans, vam aprendre a caçar amb llances, vam poder entrar dins cases recreades per poder saber com vivien i per últim, vam descobrir tots els seus costums.

Projecte bosc

L’última excursió que hem fet ha sigut la del tancament del projecte bosc, vam fer diferents grups i cada un anava a una zona diferent al voltant de la zona de la Font d’en Cruanyes. La primera activitat va ser la dels forns solars que prèviament havíem fet a tecnologia, el màxim de temperatura que vam poder arribar van ser 62 graus!, la segona activitat va ser un “party and co” però amb preguntes sobre el bosc, la tercera activitat va ser buscar i descobrir els líquens per poder-los identificar i per últim vam mostrejar l’aigua que corria per un rierol del cantó de la font d’en cruanyes, vam poder veure la temperatura, la terbolesa, l’oxigen dissolt i el pH.

Encara ens queden diverses setmanes i diferents sortides per fer, com ara la de la bicicletada i rocòdrom. Les properes sortides les gaudirem al màxim.

Júlia Anglada i Ariadna Nadal 1r ESO

Maig 2023

Esquiada 2022

Els dies 19 i 20 de desembre de 2022 van ser les colònies del curs pels alumnes de 3r d’ESO, que ara fan 4 ESO.  El 19 a les 6 de la matinada es van reunir tots a l’entrada de l’institut per agafar el bus. A dins portava a cinquanta-dos alumnes i tres professores. Van passar dues hores i mitja, intenses, envoltats de marejos, vòmits i roncs, que els van portar fins al paisatge nevat de La Molina.

Només sortir del bus, una brisa fresca els va gelar i això va ser l’impuls per aguantar els enèrgics dies que es venien. El primer dia van esquiar 5 hores, amb una parada per dinar entremig. Separar-se per grups depenent del seu nivell, va fer més fàcil pel seu rendiment i es va aprofitar al màxim. Fins que va arribar l’hora d'anar cap a l'alberg. Allà es van trobar amb altres escoles i instituts on més tard es reunirien molt d'ells a la nit. Varen tenir 3 hores per investigar l’establiment, xerrar o dormir. Durant aquell temps molts d’ells van estar ansiosos per la discoteca fins que va ser el moment de preparar-se. Maquillatge, vestits, camises i molts accessoris van ser les eines dels alumnes de l’Ins la Sureda. El passadís es va convertir en una passada de models que acabava a la cafeteria per sopar. La música i la pista de ball van ser les protagonistes de la nit, a on van ballar i conèixer altres persones. Però va arribar l’hora de descansar, a les 23.00 els ulls es van començar a tancar.

Al matí van seguir la mateixa guia del dia anterior, sumant-li la tornada a casa. Va ser un matí complicat, amb algunes febres, tos i mocs, però encara els hi esperava un llarg viatge en bus. El problema va ser que l’espera del bus va ser més llarga del que pensaven. El seu primer transport es va trencar, només quedava donar-li temps al temps. Fàcil no va ser, però finalment van arribar a l’institut, dues hores més tard, però van arribar.