ANTALYA

Ens enlairem (07.05.22 i 08.05.22)

Dissabte, 19:30h

Ens trobam a l’exterior de l’institut. Darrera revisió de documents i partim cap a l’aeroport. Bona hora i bons ànims per partir descansats tot i que haurem de fer nit a l'aeroport de Colonia (Alemania) fins que agafem el segon vol cap el nostre destí, ens falten hores de son i bon descans...

Diumenge, 15:00 Antalya

Ja hem arribat a Antalya. Fa una mica de calor. Ens condueixen al centre escolar "Hüseyin ak Ortaokulu" on ens hem trobat amb les famílies que ens allotgen. Els alumnes cap a les cases corresponents i els professor cap a l'hotel dinem i recuperem hores de son tot i que els nostres alumnes ja han estat jugant amb els seus nous amics i sembla que no estiguin gens cansats.

20:00h

Ens trobem amb l'equip Suec intercanvi d'impresions i planifiquem el dia de després. La resta d'equips aniran arribant al llarg del vespre i de matinada. El sopar és un tast de gustos meravellosos.

Primer dia (09.03.22)

Primer dia!!!!

Dia de presentacions oficials a l’escola. Ens reben amb els braços ben oberts, a l’escala principal ens fan les fotos oficials i de disseminació del projecte ENVISING. Un grup d’alumnes ballen davant nosaltres danses tradicionals turques, nins i nines que fa una setmana van guanyar un premi de ball. El director ens reuneix al seu despatx ens fa un bon discurs d’agraïment i seguidament intercanviem regals entre els països assistents i donem els del centre que ens acull.

A mig matí comencem la feina amb els nostres alumnes fins l’hora de dinar; presentació sobre Turquia, una porta entre occident i orient, presentació sobre Antalya i primera avaluació de coneixements als alumnes i professorat.

El dinar ha estat cuinat per algunes de les mares que acullen els nostres estudiants, exquisideses del país.

Després de dinar els nostres alumnes fan la seva presentació sobre la contaminació acústica, i rebem una xerrada per part d’una tècnia mediambiental turca que ha treballat a nivell europeu. Ens fa una molt bona xerrada sobre projectes, definicions i possibles solucions per combatre la contaminació acústica. Finalitzem amb una prova escrita sobre els continguts que ens han exposat.

La darrera activitat per als nostres alumnes és la del concurs de disseny d’una samarreta on s’haurà de dibuixar cada jornada una imatge sobre els continguts treballats i el valor de renou acústic al que s’ha arribat en els llocs en els què hem fet feina... prometen un bon resultat ;-))

Segon dia (10.05.22)

A les 7:50 ja érem a l’escola. Havíem de fer una visita al centre de tractament de residus de Roche-la-Molière. Un lloc enorme on hem pres consciència de la quantitat de residus que generam les persones i de les dificultats que suposa tractar-los convenientment.

Un cop tornats a Saint-Étienne, dinar a la cantina i visita a l’ajuntament, on ens ha rebut el responsable de relacions internacionals. Li hem duit un regal de part del centre.

Després, ens hem fet una foto tots plegats amb el cartell de la mobilitat, per tenir un record col·lectiu de la setmana.

Un cop acabada la visita a l’ajuntament, tocava fer un “Treasure Hunt” (Recerca del tresor) pels carrers del centre de Saint-Étienne. Quina bona manera de conèixer la ciutat i passar-ho bé tots junts!

Tercer dia (11.05.22)

Dimecres!!!

Viatje cap a l'oest d'Antalya per visitar l'antiga ciurar de Myra, un preciositat amb el seu anfiteatre. Després de dinar ens dirigirem a la ciutat de Demre sota l'aigua, naveguem en una barca amb vidres al casc de l'embarcació per observar les runes del passat. Per acabar ens refresquem prenent un bay a la Mediterrània Oriental d'aigües turqueses, netes i transparents on la poseidònia és la reina del fons marí.

Quart dia (12.05.22)

Dijous dia de moltes hores d'autocar per poder anar al llac de Salda, un lloc poc massificat pel turisme i que ens mostra com el canvi climàtic any rere any el va assecant per la manca de pluges. És una preciossitat!!!

Després d'un brunch anem a les terrasses de Pamukkale (Castell de cotó) patrimoni de la Humanitat, on trobem les fonts termals que han creat pisicines naturals d'hidrogencarbonat i carbonats que meravellen als ulls i al nostre cos si ens banyen en elles.

Ens duem un molt bon record conscients del que ens ofereix la Natura i que hem de conservar evitantn el canvi climàtic degut a l'intervenció humana.

Cinquè dia (13.05.22)

Divendres!!!

Darrer dia de treball, de mobilitat i del projecte ENVISING, dematí els professor visitem un altre centre escolar on participem amb el projecte d'ERSMUS+ d'E-dioms.

Alumnes i professors visitem el museu d'Història d'Antalya, del qual dir que és impresionant. Acabem els dissenys de camisetes als jardins del museu, hem esat els guanyadors!!!!!.

Darrer dinar al casc antic d'Antalya i el capvespre fem ses nostre compres de regalet. Els alumnes tenen la seva festa de comiat i la dels professors s'allarga fins ben entrada la nit. Ens acomiadem de companys i amics que esperem tornar a veure aviat.

Gràcies ENVISING!!!!!

Retorn a casa i final del projecte ENVISING amb els grans protagonistes... els alumnes!!! (14.05.22)

Dissabte, dia de retorn a casa, des d'Antalya a Palma amb escala a Zurich.

L'equip francès i nosaltres ens anem plegats a l'aeroport i som acomiadat per la coordinadora sueca, Ann Soffie, una bellíssima persona.

Els nostres alumnes es despedeixen de les seves famílis turques i dels seus nous amics i amigues turcs.

Esperem que aquesta setamana viscuda per tots ens hagi enriquit social i culturalment en la diversitat que suposesn els projectes d'Erasmus+.

Gràcies al projecte ENVISING tots els participants han col·laborat i treballat junts per inspirar a les noves generacions contra la lluita de la desigualtat social i econòmica degutdes a les accions contràries sobre la natura i provocades per l'activitat humana, creant una app per la publicació de fotos i vídeos com a mostra de les bones i males pràctiques que es poden dur a terme.