Ved sygdom skal du kontakte skolen senest mellem kl. 8-9 på dagen for eksamen. Du skal ringe på 35371111.
Kan du ikke komme igennem på tlf., skal du sende en mail til sygemeld@detfri.dk med emnet “syg til eksamen”. Du skal skrive dit fulde navn og dit eksamensfag.
Der kræves lægelig dokumentation på sygdom, som du selv skal betale.
Du skal aflevere lægelig dokumentation på sygdom hurtigst muligt, senest 5 hverdage efter prøven. Ellers kan du ikke komme til sygeeksamen. Sygeeksamen vil blive placeret hurtigst muligt efter raskmelding, hvis muligt i samme eksamenstermin. Du skal selv betale for den lægelige dokumentation.
Ved interne prøver, som NV og AP, synopsisprøver, som NF og KS, og ved SSO/SRP, skal du også melde dig syg, f.eks. hvis du er syg i den uge, du skulle arbejde med din synopsis, eller i skriveperioden. Alt efter sygdommens omfang vil vi vurdere, om du kan få forlængelse eller skal have en ny skriveperiode med nyt bilagssæt/ny opgaveformulering.
Hvis du udebliver fra eksamen uden gyldig grund kan det resultere i at du bliver udmeldt fra din uddannelse. Det er derfor ekstremt vigtigt at du får sygemeldt dig og afleveret dokumentation.