NF og KS er interne prøver på HF2, på hhv. 1. og 2. år. Begge prøver er obligatoriske prøver og karakteren kommer på eksamensbeviset. Derfor skal du følge alle eksamensreglerne også til disse prøver. Det betyder f.eks. at du skal huske at melde dig syg, hvis du er syg på dagen for din prøve.
Det betyder også, at du ikke må anvende generativ AI til KS efter du har fået dit emne og dine bilag til prøven, da dette er markeringen på at eksamen er gået i gang.
I både NF og KS skal din/din gruppes skriftlige produkt være lavet af dig/jer, og I må derfor ikke anvende AI til at lave det skriftlige produkt.
Se i øvrigt afsnittet om snyd og digitale hjælpemidler.