Słowacja i Zakopane

WYCIECZKA DO BOCHNI, SŁOWACJI I ZAKOPANEGO

20 - 22 maja 2019r. uczniowie Szkoły Podstawowej im. W. Kozińskiego w Kraszewie wraz z opiekunami wybrali się na trzydniową wycieczkę do Bochni, Słowacji i Zakopanego. Podróż swą zaczęliśmy od wędrówki szlakami po zjawiskowo pięknych solnych podziemiach najstarszej w Polsce Kopalni Soli w Bochni. Zwiedzanie kopalni miało charakter podróży w czasie. W opowiadaniu o bocheńskiej soli przewodnikom pomogły multimedialne postacie: królowie polscy, kupcy genueńscy. Za pomocą holograficznych, interaktywnych inscenizacji i przestrzennych słuchowisk pokazane zostały średniowieczne techniki wydobywcze, zwyczaje górnicze oraz inne aspekty z życia kopalni. Wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora i unikalne solne rzeźby wywarły na wszystkich ogromne wrażenie. Trzygodzinny pobyt w kopalni okazał się niezwykłą przygodą, interesującą lekcją i świetną zabawą.

Kolejnym punktem programu było zwiedzenie Jaskini Bielańskiej, która jest jedną z najpiękniejszych jaskiń Tatr Słowackich. Jaskinia od ponad 100 lat zachwyca różnorodnością i oryginalnością nacieków. Idąc podziemną trasą można przyjrzeć się licznym stalaktytom, stalagmitom i stalagnatom, draperiom naciekowym, wapiennym wodospadom i podziemnym jeziorkom. Następnie pojechaliśmy do miejsca naszego zakwaterowania w Pieninach. W pensjonacie czekała na nas pyszna obiadokolacja i dyskoteka.

Ostatnim, ale jakże interesującym miejscem naszej wycieczki była Gubałówka, skąd mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego. Dodatkową atrakcją dla młodzieży był wjazd wyciągiem krzesełkowym i zjazd jedną z najnowocześniejszych kolei linowo – terenowych. Pod koniec wycieczki wszyscy udaliśmy się na słynne Krupówki, aby kupić pamiątki dla siebie i naszych bliskich, a także zjeść posiłek. Po wykorzystaniu wolnego czasu zebraliśmy się w ustalonym miejscu i udaliśmy się w drogę powrotną do Kraszewa.

Podczas tej wycieczki mogliśmy się wiele nauczyć oraz zobaczyć dużo pięknych zakątków. Nasza wycieczka była dla wszystkich wspaniałą lekcją geografii i historii. W pamięci pozostały niezapomniane chwile, a w sercach tysiące zdjęć…