Karkonosze

i Drezno

CZTERODNIOWA WYCIECZKA DO KARKONOSKIEGO PARKU

NARODOWEGO I DREZNA

W dniach 16.05 - 19.05.2017r. uczniowie Zespołu Szkół w Kraszewie uczestniczyli w wycieczce do Karkonoskiego Parku Narodowego i Drezna. Opiekunami tejże wyprawy były: p. Marzena Grzymkowska, p. Katarzyna Biegalska i p. Dominika Szymańczyk.

16 maja o godzinie 7:00 wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w drogę do Karpacza. Po południu byliśmy już na miejscu. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji w pensjonacie „Perła Sudetów” w centrum Karpacza udaliśmy do Centrum Sportu i Rekreacji, gdzie mieliśmy możliwość zjeżdżania najdłuższym torem saneczkowym w Polsce. Wszyscy byli podekscytowani i zachwyceni, zabawa była wspaniała do późnego wieczora.

Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzanie najważniejszych zabytków Drezna. Rozpoczęliśmy od Muzeum Zwinger - perły saskiego baroku, a w nim Galerii Malarskiej Dawnych Mistrzów. Mogliśmy obejrzeć np. Madonnę Sykstyńską pędzla Rafaela, ale też dzieła Tycjana, Rubensa, Rembrandta i wielu innych mistrzów. Potem przyszła kolej na Muzeum Porcelany, w którym mogliśmy podziwiać eksponaty chińskiej, japońskiej i miśnieńskiej porcelany oraz Salon Matematyczno-Fizyczny. Mieliśmy także okazję zobaczyć inne zabytki miasta, takie jak Hofkirche– kościół dworski, Fürsten Zug– Orszak Książąt – największy obraz na świecie wykonany z miśnieńskiej porcelany przedstawiający władców Saksonii, zdobiący mur okalający przyzamkowy dziedziniec turniejowy, który zachwycił nas swoimi przepięknymi mozaikami, Brühlsche Terrassen – ogrody Brühla, z których rozpościerał się przepiękny widok na panoramę Drezna, pomniki konne króla Johanna i Augusta II Mocnego (Złoty Jeździec) oraz Semperoper– jeden z piękniejszych budynków operowych na świecie wybudowany przez Gottfrieda Sempera w stylu późnego renesansu dworskiego. Po powrocie do Karpacza wieczorem udaliśmy się na spacer po mieście i podziwialiśmy piękną okolicę.

Trzeciego dnia wyruszyliśmy na "Śnieżkę", którą zdobywaliśmy w pocie czoła czarnym szlakiem. Po drodze podziwialiśmy przepiękne widoki z "Białego Jaru", a następnie doszliśmy do schroniska ,,Dom Śląski”. Po kolejnej godzinie wspinaczki zdobyliśmy szczyt o wysokości 1603 m n. p. m. Wszyscy byli zmęczeni, więc zatrzymaliśmy się na krótki odpoczynek. Z tego miejsca roztaczał się wspaniały widok na sąsiadujące szczyty i przełęcze. Przepiękna panorama zachęciła nas do zrobienia wielu zdjęć. Dodatkową atrakcją była możliwość przejścia na czeską stronę przez ,,zieloną granicę”. O godzinie 15:00 ruszyliśmy w drogę powrotną. Po zejściu z góry niebieskim szlakiem udaliśmy się do schroniska "Strzecha akademicka" a następnie powoli zeszliśmy ze szlaku.

Kolejnym punktem programu była Świątynia Wang - ewangelicki kościół w Karpaczu zbudowany z sosnowych bali na przełomie XII i XIII w. We wnętrzu wysłuchaliśmy ciekawej historii świątyni. Bardzo zmęczeni po całym dniu, ale zadowoleni wróciliśmy do pensjonatu - tak minął trzeci dzień wycieczki.

19 maja udaliśmy się w powrotną drogę do domu. Zatrzymaliśmy się jeszcze w Bełchatowie, gdzie z platformy widokowej podziwialiśmy największą w Polsce kopalnię odkrywkową węgla brunatnego oraz zobaczyliśmy przeobrażenia środowiska spowodowane eksploatacją złóż. Po drodze zatrzymaliśmy się w Zajeździe ,,Podjadek” w Osjakowie, gdzie zjedliśmy pyszny obiad. Do Kraszewa przyjechaliśmy późnym wieczorem trochę zmęczeni ale pełni wrażeń.

Wycieczka wszystkim się podobała i pozostawiła wiele miłych wspomnień, do których łatwo będzie wracać dzięki zrobionym przez nas pięknym fotografiom.